Pagina 1 van 1

Koperen remleiding

Geplaatst: ma feb 18, 2013 10:21 pm
door Teevee
Kan iemand hier koperen remleidingen maken?

Ik ben bezig met ombouwen van de zijspanrem van mechanisch (met de handremhendel) naar hydraulisch en ik moet pakweg een meter onder de zijspanbak door. Dan leek een starre koperen leiding me wel handig.

Net een leuk detail ontdekt. Ik heb een oldtimer Mini achterwiel met trommelrem als zijspanwiel. Hier zit een hele nette remcilinder in maar aangezien Mini's Engelse autootjes zijn mag ik nu op zoek naar een UNF 3/8 banjobout en een UNF 1/4 ontluchtingsnippel.
En bij de nog te maken remleidingen zal ik een overgang moeten maken van Mini UNF naar metrisch Japans.

Re: Koperen remleiding

Geplaatst: di feb 19, 2013 10:28 am
door Dyrck
Teevee schreef:... aangezien Mini's Engelse autootjes zijn mag ik nu op zoek naar een UNF 3/8 banjobout en een UNF 1/4 ontluchtingsnippel.
En bij de nog te maken remleidingen zal ik een overgang moeten maken van Mini UNF naar metrisch Japans.
Probeer via FB eens contact te leggen met Nate of Roland.
Waarschijnlijk kunnen die makkelijker aan die spullen komen en misschien opsturen.

Geplaatst: di feb 19, 2013 12:05 pm
door 2strokerob
Je hebt diverse Mini specialisten zoals bv Ben van Leeuwen en Minicentre in geloof Alphen a/d Rijn.. dat zal het minste probleem zijn..
Hoewel een goede automaterialenzaak ook een kompleet remleidinkje zou moeten kunnen leveren met de gewenste aansluitingen.
We hebben hier nog wel ergens 6mm koper leiding liggen maar hebben alleen knelkoppelingen .. prijs zal best meevallen denk ik alleen de juiste materialen zal misschien een punt zijn..
Succes ,mzzzlllss,Rob.

Geplaatst: di feb 19, 2013 12:43 pm
door petaatbmw
waarom niet met staale leiding dan kan je dezelfde banjo's neemen en is alleen de schroef anders en kan ook lekker mee op en af bewwegen aan de swingarm :lol:

Geplaatst: di feb 19, 2013 1:13 pm
door Teevee
Ik denk inderdaad dat het toch staalflex gaat worden.
Normale 10mm banjos passen ook op de UNF banjobouten dus dan is het allemaal alsnog vrij simpel.

Eerst maar eens gaan kijken of ik plaats heb voor een dubbele rempedaal of dat ik het moet gaan redden met de achterrempomp van de goldwing.

Geplaatst: wo feb 20, 2013 9:14 am
door de vlieger
staalomwonden remleiding is niet duur, het zijn de banjo's die duur zijn... ik volg Petaat, echte remleiding nemen ipv koper!!

Geplaatst: za mar 23, 2013 7:34 pm
door Teevee
Vandaag een mooie remleiding gescoord. Met dank aan Kaiman's geheugen.

Geen staalflex, gewoon rubber, staal en weer rubber, maar wel 1,20 meter lang.

Geplaatst: ma jun 03, 2013 8:52 pm
door Teevee
Afgelopen weekend mijn engelse banjobout binnen gekregen.
Net het hele systeem aangesloten en alles werkt ook nog! :-**

Nu nog een mooie plaats voor de nieuwe rempomp verzinnen. Hij hangt nu nog met tie-wraps achter aan de zijspanbak en dat remt niet echt tof.

Geplaatst: zo jun 16, 2013 6:21 pm
door Teevee
GVD :evil:

Bij de allereerste proefrit heeft de remleiding tegen de zijspanband aangelopen. :evil:

Weer op zoek naar een andere remleiding dus.

Geplaatst: zo jun 16, 2013 8:32 pm
door Goos
Teevee schreef:GVD :evil:

Bij de allereerste proefrit heeft de remleiding tegen de zijspanband aangelopen. :evil:

Weer op zoek naar een andere remleiding dus.
Nog een keer naar Schijndel? :roll:

Geplaatst: zo jun 16, 2013 8:54 pm
door Teevee
Goos schreef:
Teevee schreef:GVD :evil:

Bij de allereerste proefrit heeft de remleiding tegen de zijspanband aangelopen. :evil:

Weer op zoek naar een andere remleiding dus.
Nog een keer naar Schijndel? :roll:
Ik denk dat het gewoon staalomvlochten leiding wordt. Ik moet vrijdag kunnen rijden met het ding, misschien met aanhanger en dan moet de zijspanrem werken.