het mooiste motormoment

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

het mooiste motormoment

Bericht door redman » za mar 24, 2007 10:05 pm

Ik las op motorforum een topic wat over het mooiste motormoment ging wat je hebt meegemaakt.
Vond ik wel intressant en daarom hier mijn mooiste moment.

Toen ik 18 was en in dienst zat moest ik op oefening in Germania.Ik zat normaal als magschutter in een pantserwagen maar ruilde wel eens stiekum met onze motorordonnans die,vreemd genoeg een hekel had aan motorrijden.Ik niet dus.Het was wel zaak om niet betrapt te worden maar dat ging altijd goed.Onze sergeant was zelf dienstplichtig en deed nooit moeilijk of zo.

Toen we na drie dagen oefening weer eens geruild hadden en ik zwaar vermomd op de Triumph zat in de stafcolonne werd ik aan de kant gewenkt door de compagniescommandant.Of ik even vanuit de omgeving van Hamburg een belangrijke enveloppe naar Utrecht wilde brengen.Er was geen tijd meer om te ruilen met de "echte"ordonnans en daar ging ik.Volkomen illegaal met alleen een burger A rijbewijs naar Holland op en neer.De kick van niet betrapt mogen worden,het rijden op de Triumph tweepitter met zijn achterhaalde techniek en beperkte vermogen en het op dat moment prachtige weer( voorjaar) maakte die rit tot een van de mooiste in mijn leven.Ook al omdat ik de volgende middag terug was en een compliment kreeg voor mijn snelle rit van diezelfde commandant die het nooit gemerkt heeft.Ook het feit dat mijn maten me pas op de afzwaaifuif verraden hebben droeg er natuurlijk aan bij maar dat leverde me alleen maar een extra glas bier op :D


Maar ik heb na die rit maar nooit meer geruild.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di mar 27, 2007 3:07 pm

Toenmalige vriendin en ik samen op een GS 750 op vakantie naar frankrijk, ja..dat land met al die fransen ja. :) Na een lange toeristische dagtrip kwamen we door een stuk bos en ff stoppen want mooi enzo en zadelpijn en ff wat eten en drinken én even de rit doorspreken zovan "wat vond je het mooist, leukst en wat niet en/ofzo". Ja uhh je houdt als je verliefd bent enzo toch wel een beetje rekening met je geliefde nietwaar.. :twisted:
Affijn..niet moeten doen want door de honger kwam er een ietwat mindere opmerking over de rijstijl enzo :? Dus ter opvrolijking suggereerde ik maar om alleen verder te rijden want "je loopt kennelijk liever.." Onder de verwensing van "ga maar dan..ik red me wel" reed ik dus idd weg. Na ca 200m kom ik een picknickend gezinnetje tegen en 100m daarna een bocht die mij verder aan vriendinlief's zicht ontrok en reed nog een stukje door om vervolgens de motor te parkeren en ffies een sjekkie te doen. Ff bijkomen van onze eerste twist.
Na een minuutje of 10 hoor ik ineens een enorm gelach en 5 min. daarna zie ik vriendinlief lopend om de bocht verschijnen met een duidelijk ietwat verkleurd hoofd.
Het was het gezin geheel duidelijk wat zich afgespeeld had toen ze haar voorbij zagen lopen met helm in de hand en motorkleding aan... ;D

Affijn.. uiteraard konden we toch niet zonder elkaar so.. en ja.. zonder blikken of blozen gaf ze toe dat die opmerking over de rijstijl duidelijk TE was en blablabla.
We zijn nu 23 jaar verder... so.. het is goed gebleven :D

Heb nog wel het e.e.a. meegemaakt met vriendinlief, op de vele trips die we gemaakt hebben, maar vanaf dat moment ieder op de eigen motor :wink:

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo mar 28, 2007 8:19 am

want dan is er nog het franse overvalverhaal, spaanse grens'incident', franse greppelduik, zweedse greppelduik, duitse nokkenasverhaal.. ohh en het deense 'private'-verhaal maar dat gaat niet over motoren..*g* Ow.. én het zigeunercampingverhaal..pfff
Kortom..leuk hoor al die motorreizen.. :twisted:
Laatst gewijzigd door JPi op do mar 29, 2007 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » wo mar 28, 2007 11:57 am

Regelmatig geduwd met de Ironhead, leuke mensen ontmoet daardoor! Yep, zo'n oude Harley is echt een sociale fiets :wink:

de wiets
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 599
Lid geworden op: di dec 26, 2006 1:07 pm

Bericht door de wiets » wo mar 28, 2007 11:59 pm

heb ook een leuk ding met mijn rat meegemaakt

de grootste fout die een biker kan hebben is zonder prut te staan
ik had het ....
na een weekend met pur op mijn tank bezig geweest tezijn had ik het kraantje op reserve gezet
en net voor de afslag waar ik woon stopte de fiets er mee
ik dacht geen gestres , gewoon op reserve
pech dus , stond hij al op
dus uit rollen , en vloeken tegen me zelf
afgestapt en de butsmuts af en lopen
nog geen 20 meter verder stopt er een auto
een ouderstel , heel vriendelijk
panne was de vraag
euuuuuu
ja
waar moet je naar toe
huis
okee , stap maar in , en het vriendelijke stel bracht mij thuis , voor de deur
geweldig !!!!!!!
onderweg vertelde ik wel dat ik een beetje dom was , maar dat vonden ze geweldig
meer dan 20 jaar op een bike zitten , en dan zonder prut komen testaan
( hoe grote lul kan je zijn , dacht ik)
dus het moraal van dit verhaal = er zijn nog steeds mensen die ondangs dat je een rat bereid , je gewoon voor je deur afzetten , terwijl ze die kant niet op hoeven

mazzel : de wiets :twisted: :twisted: :twisted:

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » do mar 29, 2007 8:45 am

de wiets schreef: ............ondangs dat je een rat bereid............
Eet smakelijk! :-=





(Sorry, kon het niet laten hier op te reageren) :wink:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » do mar 29, 2007 9:09 am

Maar inderdaad fijn dat er nog steeds mensen zijn die belangeloos durven te handelen.
Zit m'n hoofd te breken over een eigen anekdote die ik op kan leuken om hier neer te zetten, maar kan niets verzinnen. Ik ben denk ik een saaie motorrijder, ik kom overal wel.
Zelfs als ik met de Ural uit de bocht vlieg en tegen een hek terecht kom met een bord "drijfzand" erop, kan ik gewoon weer verder rijden. :oops:
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » do mar 29, 2007 10:29 am

floris schreef:Regelmatig geduwd met de Ironhead, leuke mensen ontmoet daardoor! Yep, zo'n oude Harley is echt een sociale fiets :wink:
En waarschijnlijk beginnen ze allemaal met de openingszin "Goh, is dat nou een echte Harley?".
Radt, Ratter, Ratst.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do mar 29, 2007 1:44 pm

Nah.. waar blijven die sterke motorverhalen... :? Reist er niemand meer ofzo (over de grens) :? :?
Of blijven we allemaal thuus bij tante truus. :evil:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » do mar 29, 2007 3:18 pm

1988.
Met toenmalige vriendin op vakantie door Engeland, Wales, N-Ierland en Schotland. :-**
Op een gegeven moment komen we door Belfast en blijkt dat alle zijstraten van de hoofdweg waar we op terrechtgekomen waren afgezet waren door ME-busjes i.v.m. de 'Oranjemars', een soort demonstratietocht van IRA-aanhangers. :|

Wij dus gestopt om in een kroeg de weg te vragen.
Nou, de kroeggangers lieten snel merken niet gedient te zijn van engelssprekenden en een vijftal hele grote meneren vol tattoo's begeleiden me naar de straat, waar m'n motor al de aandacht had getrokken van nog veel grote meneren. :oops:

Omdat we de weg volledig kwijt waren dacht ik toen wel even naast zo'n politiebusje te kunnen stoppen om de weg te vragen aan de politie.
Binnen 1 sec. nadat ik gestopt was ging de zijdeur van het busje open en keken we recht in een aantal lopen van geweren...... :?
Toch maar even heeeeeeel voorzichtig de helm afgezet, het sjaaltje voor m'n neus weggetrokken en gemeld dat we een stelletje toeristen waren die verdwaald waren.
Nadat de heren de weg hadden gewezen kregen we nog wel even het vriendelijk 'advies' het NL-vlaggetje op de motor te verwijderen. De lokale bevolking had het schijnbaar niet zo op vlaggen met dezelfde kleuren als de Engelse.....
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do mar 29, 2007 3:26 pm

kijk.. rattle & shake verhaal hahaha Altijd goed! Maak je eens wat anders mee dan thuus bie truus :twisted:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » do mar 29, 2007 3:39 pm

Andere sterke verhalen overmorgen bij het kampvuur.... :lol:

Over de Zweedse Martinaaahhh[zucht]hh, Spaanse Veronica , bevroren vingers, vastloper op de snelweg, zonder rijbewijs een politiecontrole vrolijk terugzwaaiend voorbij rijden, De 'nacht van frankrijk', Bolzano-Almere in 1 dag, enz...
Olive is the New Black

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door stitch » do mar 29, 2007 3:49 pm

Dyrck schreef:Andere sterke verhalen overmorgen bij het kampvuur.... :lol:

Over de Zweedse Martinaaahhh[zucht]hh, Spaanse Veronica , bevroren vingers, vastloper op de snelweg, zonder rijbewijs een politiecontrole vrolijk terugzwaaiend voorbij rijden, De 'nacht van frankrijk', Bolzano-Almere in 1 dag, enz...
Ik verheug me er al op dyrck

greets stitch die net wat inkopen is wezen doen :-/ en ander
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

elvis
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 859
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 7:35 pm
Locatie: zwijndrecht

Bericht door elvis » do mar 29, 2007 5:32 pm

dat ik met de ratbike aangehouden ben en daarna opnames zijn gemaakt voor blik op de weg

how cool is dat :wink:
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do mar 29, 2007 7:05 pm

elvis schreef:dat ik met de ratbike aangehouden ben en daarna opnames zijn gemaakt voor blik op de weg

how cool is dat :wink:
Jaaaa dat geloof ik ook wel ja..! :-**

Plaats reactie