Wat maakt jouw bike nu specifiek "jouw Bike"?
Geplaatst: zo dec 07, 2014 8:32 pm
Meerdere jaren geleden kocht ik voor 235,60 guldens een Honda XL 500.
De eigenaar had een bekeuring gekregen voor het rijden zonder rijbewijs, en als ik die bekeuring zou betalen, mocht ik de Off-Road hebben...
Op dát moment kreeg het Ratbike-virus mij bij de kladden; ga ik deze fiets weer in geheel originele staat opknappen, of....of....misschien.... zal ik eens....
"Ja jôh, gewoon doen!" (zei dat stemmetje in mijn hoofd)...
De slijptol ging er in, al het overtollige ging er af, er kwamen wat munitiekisten aan te hangen, een oud achterlicht van een tractor, en enkele spuitbussen matzwart completeerden mijn "nieuwe zijn"...
Ben nu enkele bikes verder, maar ze blijven "afwijkend" van wat de grijze massa doet/wil/voorschrijft/ normaal vindt.
Ook de bijbehorende kleding is op zijn zachts gezegd "anders". Een leren broek van de kringloop voor 5 euro, een oude vetjas, werkschoenen als motorlaarzen, werkhandschoenen van de Lidl voor 2,95, en als laatste een pilotenhelm van Echiec voor 50 Euries van marktplaats, completeren mijn uitrusting...
De Bikes?
Nadat mijn XL 500 stierf op het veld van eer, kwam er een 1000cc Vulcan voor 150 (!!) euro waar ik meerdere jaren erg veel plezier aan beleefd heb, ding (Blek-Baik-1) is in andere handen overgegaan en rijdt nóg als Ratbike rond!
Enkele jaren geleden is een matzwarte en verlaagde 750 Vulcan de opvolger geworden, en was de "Blek-Baik 2" een feit.
Plastic kappen eraf, vervangen door matzwarte traanplaat. Onnodige tellers/meters/ lampjes en schakelaars eraf, alles onder het motto;
"Eenvoud is het kenmerk van het ware".....
Wat maakt jouw bike dus specifiek jouw bike??
Vertel, vertel!!!!
OSOK
De eigenaar had een bekeuring gekregen voor het rijden zonder rijbewijs, en als ik die bekeuring zou betalen, mocht ik de Off-Road hebben...
Op dát moment kreeg het Ratbike-virus mij bij de kladden; ga ik deze fiets weer in geheel originele staat opknappen, of....of....misschien.... zal ik eens....
"Ja jôh, gewoon doen!" (zei dat stemmetje in mijn hoofd)...
De slijptol ging er in, al het overtollige ging er af, er kwamen wat munitiekisten aan te hangen, een oud achterlicht van een tractor, en enkele spuitbussen matzwart completeerden mijn "nieuwe zijn"...
Ben nu enkele bikes verder, maar ze blijven "afwijkend" van wat de grijze massa doet/wil/voorschrijft/ normaal vindt.
Ook de bijbehorende kleding is op zijn zachts gezegd "anders". Een leren broek van de kringloop voor 5 euro, een oude vetjas, werkschoenen als motorlaarzen, werkhandschoenen van de Lidl voor 2,95, en als laatste een pilotenhelm van Echiec voor 50 Euries van marktplaats, completeren mijn uitrusting...
De Bikes?
Nadat mijn XL 500 stierf op het veld van eer, kwam er een 1000cc Vulcan voor 150 (!!) euro waar ik meerdere jaren erg veel plezier aan beleefd heb, ding (Blek-Baik-1) is in andere handen overgegaan en rijdt nóg als Ratbike rond!
Enkele jaren geleden is een matzwarte en verlaagde 750 Vulcan de opvolger geworden, en was de "Blek-Baik 2" een feit.
Plastic kappen eraf, vervangen door matzwarte traanplaat. Onnodige tellers/meters/ lampjes en schakelaars eraf, alles onder het motto;
"Eenvoud is het kenmerk van het ware".....
Wat maakt jouw bike dus specifiek jouw bike??
Vertel, vertel!!!!
OSOK