Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Re: Wat heb je zoal gedaan vandaag? - deel 2 -
Vind ik ook, geeft een mooi overzicht van de reis. Later kwam ik erachter dat er één pion mist, zie jij het ook?
Stop making sense
Ik denk Bejis.., achter Valencia.
Met die leuke kleine jufrouw in haar roze winterjack en al die kids, via dat onmogelijk smalle doch zeer mooi weggetje.
Met die leuke kleine jufrouw in haar roze winterjack en al die kids, via dat onmogelijk smalle doch zeer mooi weggetje.
Ben je nog naar route99 geweest?
Neen, na jouw vertrek noordwaarts ben ik nog naar de costa, Carcasonne, camping moto in Crest, meer van Annecy en Baton Rouge geweest.
Stop making sense
supermooi rondje!!
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Jaaa, dat was niet verkeerd idd
Omdat ik aanstaand weekeinde een motor-vakantie-reünie heb de Garmin weer even aangesloten. Oh ja, dan heb je Basecamp nodig. Eehh was verwijderd met vervangen van moederplaat die het niet meer deed.
En er was nog wat wist ik nog: door een update ergens vorig jaar of daarvoor werden oude Garmins niet meer herkend.
Gewoon proberen dan maar. Basecamp opgehaald en geïnstalleerd, Garmin 2610 ingeplugd. Opgehaalde kaarten van OSM leest-ie meteen, da's mooi. Nog beter: programma herkent m'n ouwe Garmin.
Zou dus weer routes kunnen maken en nieuwe kaarten worden inderdaad ingelezen (terwijl ik dit typ wordt het scherm van de Garmin blauw met witte letters: 'Data wordt getransfereerd').
Gaat wel even duren, want 1.4 Gb en de processor in de Garmin was 15 jaar geleden heel modern.
Blij!
update 1: Krijg nou wat, doet-ie het niet...verzenden data gaat toch mis. Grrrrr op zoek naar het forum waar de oplossing van dit probleem te vinden was.
update 2: gelukkig kan ik op de Garmin Basecamp website versie 4.2.5 ophalen (laatste versie is 4.7) uit 2013. En daarvoor moest even een aanvullend Microsoft programma worden gedownload. Verder met prutsen!
update 3: kaarten opnieuw aan het inlezen in de Garmin, duur: 1u 24 min. Dat zou kunnen betekenen dat het goed moet gaan!
update 4: poging mislukt, opnieuw...
En er was nog wat wist ik nog: door een update ergens vorig jaar of daarvoor werden oude Garmins niet meer herkend.
Gewoon proberen dan maar. Basecamp opgehaald en geïnstalleerd, Garmin 2610 ingeplugd. Opgehaalde kaarten van OSM leest-ie meteen, da's mooi. Nog beter: programma herkent m'n ouwe Garmin.
Zou dus weer routes kunnen maken en nieuwe kaarten worden inderdaad ingelezen (terwijl ik dit typ wordt het scherm van de Garmin blauw met witte letters: 'Data wordt getransfereerd').
Gaat wel even duren, want 1.4 Gb en de processor in de Garmin was 15 jaar geleden heel modern.
Blij!
update 1: Krijg nou wat, doet-ie het niet...verzenden data gaat toch mis. Grrrrr op zoek naar het forum waar de oplossing van dit probleem te vinden was.
update 2: gelukkig kan ik op de Garmin Basecamp website versie 4.2.5 ophalen (laatste versie is 4.7) uit 2013. En daarvoor moest even een aanvullend Microsoft programma worden gedownload. Verder met prutsen!
update 3: kaarten opnieuw aan het inlezen in de Garmin, duur: 1u 24 min. Dat zou kunnen betekenen dat het goed moet gaan!
update 4: poging mislukt, opnieuw...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Misschien wordt het dan toch tijd om de eenentwintigste eeuw in te navigeren...
Olive is the New Black
Ja duhuh, omdat het oud is en wat lastiger in gebruik is voor mij nog geen reden om het weg te doen. Kan altijd nog.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Met sextant en kompas kom je ook een heel eind, heb je dat gezeik met updates ook niet.
Stop making sense
Vergeet de viking sunstones niet he
Smarphone houder kopen - voor op de motor - je hebt nu toch zo'n ding.
rond de 20,- heb je zo een ding, nooit gedoe meer.
Smart phone houder kopen - voor op de motor - je hebt nu toch zo'n ding.
t vergeten
t vergeten