Rammelderammel rookrook
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Rammelderammel rookrook
Ik rij op de snelweg, achter mij doen auto's mistlampen aan, de motor loopt alsof ie in een te hoge versnelling staat en reageert niet op het gas. Het is donker, ik ben afgedraaid en ik wil gewoon naar huis. Toeterende auto naast me, enfin toch maar ff aan de kant gezet. Yup heleboel dikke rook uit alletwee de uitlaatjes. Nice. Via wat ventweggetjes vanuit de middle of nowhere toch maar rustig naar huis gereden. Hield op een gegeven moment het gerammel weer op en leek ik weer enigszins normaal te kunnen rijden.
Heb ik hier te maken met een kapotte zuigerveer ofzo? Klinkt dit bekend bij iemand?
Heb ik hier te maken met een kapotte zuigerveer ofzo? Klinkt dit bekend bij iemand?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7198
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: Rammelderammel rookrook
behalve dat het er uit ziet dat het goed kapot is, geen idee.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Re: Rammelderammel rookrook
Welke kleur rook? Heb je toevallig je motor temperatuur in de gaten gehouden?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Rammelderammel rookrook
De gl1200. Motortemp liep wel op, maar kwam nog (net) niet in rood. Dikke grijze rook wat volgens mij duidt op verbrande olie, maar olielampje geen last van gehad. Ik had blijkbaar nog genoeg aan boord.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Olielampje/oliedruksensor kunnen stuk gaan. Voor alle zekerheid handmatig de olie peilen?
Wat er is gebeurd klinkt alsof je motor is gaan 'dieselen', olie uit het carter komt in de verbrandingskamers en wordt daar (deels) verbrand. En hoe heter de motor, hoe beter dat gaat.
Compressie meten, dan weet je of er zuigerveren zijn die niet meer mee willen doen.
Heb je wellicht een keer te veel olie bijgevuld? Dan kan het surplus er via de cilinders uit geperst worden (zeker bij een boxermotor).
Wat er is gebeurd klinkt alsof je motor is gaan 'dieselen', olie uit het carter komt in de verbrandingskamers en wordt daar (deels) verbrand. En hoe heter de motor, hoe beter dat gaat.
Compressie meten, dan weet je of er zuigerveren zijn die niet meer mee willen doen.
Heb je wellicht een keer te veel olie bijgevuld? Dan kan het surplus er via de cilinders uit geperst worden (zeker bij een boxermotor).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Re: Rammelderammel rookrook
Hmmm rook uit beide uitlaten..zou toevallig zijn als beide cilinderkanten iets met veer hadden..verbrande olie is ook meer blauwe rook...denk eerder iets met koelvloeistof of de koeling...idd eerst alle vloeistoffen peilen en evt. compressie meten...
Heb je een compressie meter? Anders heb ik er wel 1...
Heb je een compressie meter? Anders heb ik er wel 1...
Fuel is what I burn!
Re: Rammelderammel rookrook
Hm, mogelijkheden... Ik ga eerst maar weer een potje werken. Morgen aan de knutsel dus. Ik hou u op de hoogte.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Koelvloeistof geeft ook veel vettige rook idd.
Re: Rammelderammel rookrook
Ik gok ook op koppakkingen. ook als dat aan één kant gebeurt heb je via je balanspijp wel rook uit beide uitlaten. Had ik destijds iig wel.
Het verschil was wel te zien, maar vooral als je oplette.
Het verschil was wel te zien, maar vooral als je oplette.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Rammelderammel rookrook
Ik vrees ook dat ie is gaan dieselen:
- Reageert niet op gas/ hoog toerental = omdat er olie verbrand werd
- Dikke rook = idem
- beide uitlaten = door balanspijp komt rook uit beide uitlaten
- heet blok = gebrek aan olie/ gebrek aan koeling
Hopelijk alleen vastzittende zuigerveer
Als je echt pech hebt zit er een gat in een zuiger.
Fingers crossed....
- Reageert niet op gas/ hoog toerental = omdat er olie verbrand werd
- Dikke rook = idem
- beide uitlaten = door balanspijp komt rook uit beide uitlaten
- heet blok = gebrek aan olie/ gebrek aan koeling
Hopelijk alleen vastzittende zuigerveer
Als je echt pech hebt zit er een gat in een zuiger.
Fingers crossed....
Olive is the New Black
Re: Rammelderammel rookrook
Nah, hij zat niet hoog in z'n toeren. Hij kreeg opeens dat stotterende wanneer je op probeert te trekken als je in een te hoge versnelling staat. Morgen maar eens wat plastic er af trekken en koelvloeistofreservoir zoeken. Thx voor de input in ieder geval. We gaan zoeken.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.
Re: Rammelderammel rookrook
Al iets gevonden wat dit heeft kunnen veroorzaken?
Re: Rammelderammel rookrook
Koop je toch iets anders ?????