Ceebeetje
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Ceebeetje
Een tijdje terug heb ik een verwaarloosde Cb650z van een collega overgenomen.
De bedoeling is niet om er een ratbike, cafeeracer, bratstyle o.i.d. van te maken, maar gewoon een werkende oldtimer.
Meer een leuk klusobject en als ie klaar is zie ik wel wat ik er mee doe.
Ik zal wat plaatjes posten om de voortgang bij te houden.
De bedoeling is niet om er een ratbike, cafeeracer, bratstyle o.i.d. van te maken, maar gewoon een werkende oldtimer.
Meer een leuk klusobject en als ie klaar is zie ik wel wat ik er mee doe.
Ik zal wat plaatjes posten om de voortgang bij te houden.
Laatst gewijzigd door Dyrck op zo dec 03, 2017 3:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Olive is the New Black
Re: Ceebeetje
Op de brug bij de MVA.
Bij een eerste test of de motor wilde lopen deed alleen de startmotor wat, verder niets.
Geen geluid, geen licht, alleen wat lampjes op het dashboard.
Bij een eerste test of de motor wilde lopen deed alleen de startmotor wat, verder niets.
Geen geluid, geen licht, alleen wat lampjes op het dashboard.
Laatst gewijzigd door Dyrck op zo dec 03, 2017 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Olive is the New Black
Re: Ceebeetje
Eerst maar eens het startsysteem nakijken en na wat gepruts, doormeten en vervangen wilde de motor wel weer starten, maar verder bleef alles dood.
Verer dus met het verwijderen van overbodige draden, ductape, kroonsteentjes enz., de kabelbreuken solderen, verlengde kabels met verkeer kleurcodes vervangen door goede stukjes draad en de losligende draadboom fatsoeneren.
Nadat de bedrading er weer uit zag zoals Honda het ooit bedoeld had sloeg de motor niet meer af bij het inschakelen van het dimlicht, ging het gewone licht ook weer aan, en deden de knipperlichten het ook weer
Vonkfabriekjes zijn ook aan vervanging toe:
Knipperlichtschakelaar gerestaureerd:
Verer dus met het verwijderen van overbodige draden, ductape, kroonsteentjes enz., de kabelbreuken solderen, verlengde kabels met verkeer kleurcodes vervangen door goede stukjes draad en de losligende draadboom fatsoeneren.
Nadat de bedrading er weer uit zag zoals Honda het ooit bedoeld had sloeg de motor niet meer af bij het inschakelen van het dimlicht, ging het gewone licht ook weer aan, en deden de knipperlichten het ook weer
Vonkfabriekjes zijn ook aan vervanging toe:
Knipperlichtschakelaar gerestaureerd:
Laatst gewijzigd door Dyrck op zo dec 03, 2017 3:01 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Olive is the New Black
Re: Ceebeetje
Leuke ratbike-oplossing voor een gebroken knipperlichtsteun, maar hij gaat toch vervangen worden.
Olive is the New Black
Re: Ceebeetje
En dan de uitlaat.... een verhaal apart;
Ingepakt?
aah, daarom dus
Goede raad was duur, want die uitlaten zijn niet meer te krijgen.
Gelukkig wist TeeVee nog in een bak oud ijzer een stuk van een Marschall-pijp te liggen.
Ingepakt?
aah, daarom dus
Goede raad was duur, want die uitlaten zijn niet meer te krijgen.
Gelukkig wist TeeVee nog in een bak oud ijzer een stuk van een Marschall-pijp te liggen.
Olive is the New Black
Re: Ceebeetje
Hipster uitlaattape! Wordt het toch nog een beetje caféracer/bobber/bratstyle wannabee!
Stop making sense
Re: Ceebeetje
10 Maand verder:
Motor doet het weer, eerste proefrit ging probleemloos.
Blok loopt mooi regelmatig rond, alle elektronica werkt ook weer zoals Honda het ooit bedoeld heeft en het geheeld ziet er uit als een oldtimer.
Alleen zeek een week later toch de benzine uit carb-4
Toch maar nieuwe vlotternaalden besteld.
Verder nog een oplossing verzinnen voor de voorrem.
Hendel waar stuk af is vervangen door een nieuwe bleek niet te passen.
Andere hoofdremcilinder, blijkt een lekke plunjer te hebben.
Nog iets op verzinnen dus....
Motor doet het weer, eerste proefrit ging probleemloos.
Blok loopt mooi regelmatig rond, alle elektronica werkt ook weer zoals Honda het ooit bedoeld heeft en het geheeld ziet er uit als een oldtimer.
Alleen zeek een week later toch de benzine uit carb-4
Toch maar nieuwe vlotternaalden besteld.
Verder nog een oplossing verzinnen voor de voorrem.
Hendel waar stuk af is vervangen door een nieuwe bleek niet te passen.
Andere hoofdremcilinder, blijkt een lekke plunjer te hebben.
Nog iets op verzinnen dus....
Olive is the New Black