22-24 September Longcoatstreffen Motorschuur

Waar is wat te doen in 2023?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

22-24 September Longcoatstreffen Motorschuur

Bericht door Woody » di jul 18, 2023 10:06 am

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: 22-24 September Longcoatstreffen Motorschuur

Bericht door Woody » zo sep 24, 2023 7:03 pm

Effe naar een treffen

Long Coats treffen 22-24 september 2023

Motorcamping De Motorschuur organiseert het jaarlijkse Long Coats treffen. Met band op zaterdagavond.
En enig wikken en wegen op vrijdagmiddag afgereisd naar het oosten. Omdat ik het vermoeden heb dat er door de werkzaamheden bij de Afstuitdijk files konden staan ben ik via de A1 en A28 gaan rijden.
Lijkt om, maar dat valt reuze mee. Om half vier’s middags eerst aftanken en daarna door naar de Ring A10. Beetje file. een spetter regen en ook bij Amersfoort even langzaam aan maar verder reed alles door.
Tegen zes uur kom ik aan. Tentje kan ik op het kampeerveldje naast de boerderij neerzetten, er is nog plek zat. Daarna de ingekochte munten stukslaan op patat met frikandel en bier.
Die avond als een blok geslapen. Volgens sommigen was het een koude nacht en zijn er die een extra deken uit de voorraad hebben gehaald.
Tegen 9 uur wakker, douchen, zelf uitsmijter fabrieken en daarna een fijn stukje rijden. Op naar Marit die vlakbij in Bellingwolde woont, slechts 28 km volgens de navigatie. Helaas is ze niet thuis. Achteraf blijkt ze met gezelschap een stuk door de omgeving te toeren.
Dan maar een stukje rijden. Dat gaat goed totdat ik bij de A7 aankomt vlak voor de grens. Ik heb per abuis een serviceweg genomen die naar het voormalige douaneterrein gaat. Vandaar kan ik enkel de snelweg richting Duitsland op. Geen nood, ik weet dat de volgende afslag Bünde is en daar zit een tankstation. Inmiddels is er driekwart tank aan benzine weggereden. Kom ik bij de Aral, staat er een tankwagen te lossen en die blokkeert bijna alle pompen.
Nou zou er verderop nog een benzinestation moeten zijn maar helaas, buiten gebruik, pompen weg.
Dan maar door het plaatsje heen rijden. Echter één klein probleem: in de Garmin 2610 zit alleen een kaart van Nederland. Zodra je grens over gaat, krijg je een geel scherm. Het kompas werkt nog wel, dus als ik west/noordwest aanhoudt dan zou ik vanzelf weer in Nederland moeten aankomen.
Ondertussen lekker toeren door Ostfriesland. Na verloop van tijd komen er weer lijntjes in het beeldscherm en even later rijdt ik Nederland weer binnen. Even stoppen, de route naar de camping aanzetten en gaan. Half twee ’s middags parkeer ik de motor naast de tent en is het gaan regenen.
Die middag drijven er regelmatig (onweer)buien over. Ondertussen druppelen er motorrijders binnen. Het is nog erg rustig met het aantal bezoekers, daar zal de weersverwachting ongetwijfeld van invloed op zijn.
Dan komen bekenden binnen, John en Vincent van het eiland Texel met aanhang. Waarvan eentje mij heel enthousiast begroet, Marit is er ook bij. Ook zij proberen naar het kampeerterrein te komen maar daar is de grond door de regen behoorlijk drassig en zijn er diepe sporen getrokken. Keren dus met wat duw en trekwerk, het veld aan de andere kant is droger. Terwijl er tentjes worden opgezet komt er weer een bui over. Zo ongeveer de laatste, de rest van de middag en avond is het droog gebleven. Vee l praten en de band hebben we wel gehoord maar verder niet op gelet. We stonden bij het kampvuur.
Tegen twee uur is het wel weer genoeg geweest, tijd om te gaan slapen.
Zondagochtend weer om negen uur wakker, ontbijtje gemaakt en bij de Texelaars en aanhang kijken. Vincent is al vertrokken, de rest heeft al ontbeten en is aan het inpakken. Door Marit d’r vader aangesproken, hoewel hij geen Pan European meer heeft, houdt hij zich wel bezig met de club.
In 2025 bestaat de Pan European club 30 jaar en of ik daar met mijn Pan bij aanwezig wil zijn. Ook om wat tegengas geven voor de poetsers. Gaat goed komen, Marit heeft mijn telefoonnummer.
Zelf ook inpakken en wegwezen. Het is na elf uur als ik de navigatie mij naar de dichtstbijzijnde benzinepomp laat sturen. Eerst even aftanken. Daarna als bestemming Zurich ingevoerd en ‘vermijd snelwegen’ Lekker binnendoor richting de Afsluitdijk dus. Om kwart over drie thuis. Tent op het terras uitgehangen. Nog even aftanken om het verbruik te weten van deze rit.

Voor de statistieken:

Afgelegde afstand : 577 km
26 Liter benzine € 55,91 (1 liter op 22 km)
entree weekeinde € 30,00 inclusief ontbijt en koffie/thee
Muntjes € 2,25 per stuk
Flesje pils/beker fris 1 muntje
Patat/snacks 1 muntje
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie