Kutkawa
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Laatst even zo onverstandig geweest de uitlaat deels te demonteren, dit is het resultaat:
Erg veel herrie dus, teveel eigenlijk dus.
Niet getreurd, er staat nog een slopertje:
Dus demonteren die zooi!
Kaal hoor....
Ga ik die pijp ontroesten, zie ik een GAATJE!
Das las ik dus wel dicht dacht ik nog...
Heb je ooit iets fout zien gaan met lassen:
Dan maar een plaatje slijpen uit een afval-uitlaatje (restantje van DHR-trofee)\:
Gaat nog lukken ook!
Nog even Floris blij maken:
Dan inpakken:
en de spuitbus met de clubkleur gebruiken:
Ziehier het eindresultaat:
Mooi hé?
Erg veel herrie dus, teveel eigenlijk dus.
Niet getreurd, er staat nog een slopertje:
Dus demonteren die zooi!
Kaal hoor....
Ga ik die pijp ontroesten, zie ik een GAATJE!
Das las ik dus wel dicht dacht ik nog...
Heb je ooit iets fout zien gaan met lassen:
Dan maar een plaatje slijpen uit een afval-uitlaatje (restantje van DHR-trofee)\:
Gaat nog lukken ook!
Nog even Floris blij maken:
Dan inpakken:
en de spuitbus met de clubkleur gebruiken:
Ziehier het eindresultaat:
Mooi hé?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ja, veel regen doet het wel met uitrusten voor mij...JPi schreef:je hebt je niet hoeven te vervelen zo na je vakantie.. én lekker uitgerust natuurlijk
Maar gisteren ook nog ontdekt wat ik vergeten ben: de snelheidsmeter/km-teller doet helemaal nix...sinds Bloemkooltreffen al...effe kijken of dat deze week nog lukken wil, want het weekend wordt tuinieren.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Vanavond even de km-teller weer aan het werken gekregen: het ijzertje onderaan de binnenkabel, wat wordt aangedreven door het voorwiel, was dol geworden.
Even tegen de draad in gedraaid, vervolgens soldeer ertegenaan, de boel weer in elkaar bouten nadat eerst de km-teller ingevet was met kogellagervet en WD40, en ja hoor, dat werkt ook weer. Zonder herrie!
Even tegen de draad in gedraaid, vervolgens soldeer ertegenaan, de boel weer in elkaar bouten nadat eerst de km-teller ingevet was met kogellagervet en WD40, en ja hoor, dat werkt ook weer. Zonder herrie!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Man, ik heb nog een aantal 'projectjes':JPi schreef:je hebt je niet hoeven te vervelen zo na je vakantie.. én lekker uitgerust natuurlijk
-Houten Xjeetje: verder beplakken en hout restaureren
-CX 650: kuipruit vervangen, poetsen (echt waar!) en 'los' rijden
-Rooie: carb's schoonmaken, remmelarij schoonmaken, waterafvoer tank schoonmaken, ook nog poetsen
-Rat CB750: blok uitbouwen en ander blok inbouwen
-Ouwe Blauwe: blok uitbouwen, andere cilinders, zuigers, koppen van sloopblokkie ombouwen, blokkie inbouwen, nieuwe koppelingsplaten (als ik toch eenmaal bezig ben..) en dan ombouwen naar winterrat
-H-D: helemaal nalopen, carb schoonmaken
-twee slopers opruimen....
En als het even tegenzit nog even een GS 550 opknappen en weer verkopen....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nou dit ding gaat nou weer zonder omvalneigingen de bochten door...
Ik had al in de gaten de voorband een beetje op was, profiel was wat magertjes...dus van de sloper meteen maar allebei de wielen gedemonteerd, restant op een plank met zwenkwieltjes geparkeerd, kan-ie tenminste nog een beetje verplaatst worden.
Gisteravond de velgen met banden overzetten op Kutkawa...uiteraard wel eerst de velgen matzwart gespoten (met druipers, tis me weer gelukt).
Voorwiel was zo gepiept, wat boutjes los, velgje eruit, velgje met betere band erin, boutjes vast, klaar.
Toen het achterwiel....verrek de uitlaat zit in de weg...als ik nou de schokbrekers losbout dan kan alles zakken en...verrek de uitlaat zit in de weg...dan maar de uitlaat losmaken...
Okee, wieltje eruit, matzwart wieltje erin, weer wat boutjes vastdraaien...
Uitlaatje terugplaatsen...maar ja, tis Japans hè, dus dat wil zeggen dat als een motor model A hebt en een uitlaat van model A van 4 jaar later, dat dan dus niet goed past....affijn, wat zweetpareltjes later en vooral heel rustig blijven....ik weer naar huis, en dan merk je het verschil tussen een vierkante en een ronde achterband.
Ik had al in de gaten de voorband een beetje op was, profiel was wat magertjes...dus van de sloper meteen maar allebei de wielen gedemonteerd, restant op een plank met zwenkwieltjes geparkeerd, kan-ie tenminste nog een beetje verplaatst worden.
Gisteravond de velgen met banden overzetten op Kutkawa...uiteraard wel eerst de velgen matzwart gespoten (met druipers, tis me weer gelukt).
Voorwiel was zo gepiept, wat boutjes los, velgje eruit, velgje met betere band erin, boutjes vast, klaar.
Toen het achterwiel....verrek de uitlaat zit in de weg...als ik nou de schokbrekers losbout dan kan alles zakken en...verrek de uitlaat zit in de weg...dan maar de uitlaat losmaken...
Okee, wieltje eruit, matzwart wieltje erin, weer wat boutjes vastdraaien...
Uitlaatje terugplaatsen...maar ja, tis Japans hè, dus dat wil zeggen dat als een motor model A hebt en een uitlaat van model A van 4 jaar later, dat dan dus niet goed past....affijn, wat zweetpareltjes later en vooral heel rustig blijven....ik weer naar huis, en dan merk je het verschil tussen een vierkante en een ronde achterband.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
yeah is echt wel merkbaar ja tussen goede band en niet-goede band.. Swamp gaat nu weer flierefluitend door elke bocht zonder, het vooraf benodigde, hang.. ruk.. en corrigeerwerk..
Heb nu 100/90 diagonaal en had 110/80 radiaal voorband. Én prog.veertjes in de voortubes... Helemaal oke nu
Óp naar de ardennen/pyreneeen (oid) maar weer dan..
Heb nu 100/90 diagonaal en had 110/80 radiaal voorband. Én prog.veertjes in de voortubes... Helemaal oke nu
Óp naar de ardennen/pyreneeen (oid) maar weer dan..
Wat ik nou weer had...wou ze vanmiddag niet meer terug naar huis!
Wel aangeven dat accu niet meer goed is, uiteindelijk toch wel, met tegenzin, starten, dan op 3 cilinders lopen en hup! naar huis.
Meteen naar de garage gereden en Xjeetje van stal gehaald.
Vanavond aan de klus...eerst even starten en de uitlaatbocht van nr 3 blijft koud.
De bougiekabel heeft eindelijk de geest gegeven. Gelukkig had nog een meter liggen dus tankie eraf, bobine los en prutsen maar!
Meteen ook de kabel van nr 1 vervangen omdat die ook iets te vaak ingekort was.
Starten = lopen dus gaat morgenochtend Xjeetje weer op stal (mag over twee weken weer aan het werk, naar Klapkutt en terug) en gaan we weer vrolijk verder! Weer fijn een stukje rijden!
Wel aangeven dat accu niet meer goed is, uiteindelijk toch wel, met tegenzin, starten, dan op 3 cilinders lopen en hup! naar huis.
Meteen naar de garage gereden en Xjeetje van stal gehaald.
Vanavond aan de klus...eerst even starten en de uitlaatbocht van nr 3 blijft koud.
De bougiekabel heeft eindelijk de geest gegeven. Gelukkig had nog een meter liggen dus tankie eraf, bobine los en prutsen maar!
Meteen ook de kabel van nr 1 vervangen omdat die ook iets te vaak ingekort was.
Starten = lopen dus gaat morgenochtend Xjeetje weer op stal (mag over twee weken weer aan het werk, naar Klapkutt en terug) en gaan we weer vrolijk verder! Weer fijn een stukje rijden!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Tis weer helemaal mis met d'r...vlak voor het Wintertreffen begon ze op 3 cilinders te lopen en dat is nog niet helemaal over.
Vanavond voor het eerst sinds weken weer eens m'n handjes laten wapperen: carbjes eraf gehaald, nr 1 open- en schoongemaakt, en de boel weer erop geprutst.
Les 1: zorg voor een ruime voorraad WD40 om alle rubber in te spuiten, scheelt een hoop gedoe en maakt makkelijker schoon. Gelukkig heb ik een grote spuitbus met dat spul.
Daarna nog even de olie eruit laten lopen en toen het oliefilter eruit gepeuterd, want er zit een stukkie balanspijp een klein beetje in de weg. (fijn die originele uitlaten van een 5 jaren later geboute versie).
Nu mag ze een kleine week uitlekken, daarna de cardanolie verversen, is minder gedoe trouwens.
Tussentijds nog nieuwe bandjes scoren, en de velgjes weer goud spuiten.
Tja ik weet ut, matzwart enz maar tis niet mijn motor, is van Carla.....
Nieuwe rubbers zijn geen overbodige luxe, met regen glibber ik door de bochten....
Vanavond voor het eerst sinds weken weer eens m'n handjes laten wapperen: carbjes eraf gehaald, nr 1 open- en schoongemaakt, en de boel weer erop geprutst.
Les 1: zorg voor een ruime voorraad WD40 om alle rubber in te spuiten, scheelt een hoop gedoe en maakt makkelijker schoon. Gelukkig heb ik een grote spuitbus met dat spul.
Daarna nog even de olie eruit laten lopen en toen het oliefilter eruit gepeuterd, want er zit een stukkie balanspijp een klein beetje in de weg. (fijn die originele uitlaten van een 5 jaren later geboute versie).
Nu mag ze een kleine week uitlekken, daarna de cardanolie verversen, is minder gedoe trouwens.
Tussentijds nog nieuwe bandjes scoren, en de velgjes weer goud spuiten.
Tja ik weet ut, matzwart enz maar tis niet mijn motor, is van Carla.....
Nieuwe rubbers zijn geen overbodige luxe, met regen glibber ik door de bochten....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ach so, een jaar geleden alweer dat ik d'r onderhanden heb genomen....dat verklaart waarom de bak vastzit...
De pekel mist z'n uitwerking niet: voorremmen zitten nu echt vast, de hele zooi mot uitelkaar en schoongemaakt worden.
Achterremhevel zit ook vast, tja ook daar pekel....dus later deze week even een nieuw oliefilter halen. Olie haal ik wel bij de Action vandaan.
Leuk hoor, in de winter motorrijden....
De pekel mist z'n uitwerking niet: voorremmen zitten nu echt vast, de hele zooi mot uitelkaar en schoongemaakt worden.
Achterremhevel zit ook vast, tja ook daar pekel....dus later deze week even een nieuw oliefilter halen. Olie haal ik wel bij de Action vandaan.
Leuk hoor, in de winter motorrijden....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Het lijkt er op dat pekel bij motoren meer schade aanbrengt dan bij auto's.
Een auto rijdt bij veel mensen altijd door de pekel en wordt niet eens altijd aan de onderzijde goed gereinigd.
Bij motoren ligt alles bloot, en merk je na de pekel al snel dat het gewoon invreet.
Een auto rijdt bij veel mensen altijd door de pekel en wordt niet eens altijd aan de onderzijde goed gereinigd.
Bij motoren ligt alles bloot, en merk je na de pekel al snel dat het gewoon invreet.
Laatst gewijzigd door rADt op wo mar 04, 2009 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Radt, Ratter, Ratst.