Pagina 1 van 13

Rob's zooi

Geplaatst: ma jun 18, 2007 10:07 pm
door 2strokerob
Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik een flink aantal motoren staan. Ik heb er ook weer een aantal verkocht/doorgeschoven naar schoonfamilie maar ja ook weer een aantal erbij.
Even een opsomming:
MZ RT125 uit '59, genaamd opa en staat netjes bij mij in de huiskamer. Is met verse accu en benzine echter wel klaar voor de strijd.
MZ 500 R: projektfiets zou eerst caferacer worden maar krijgt waarschijnlijk in de verre toekomst de zijspan van Genosse Kurt aangemeten.
MZ ETZ 250,zijspan,genosse Kurt, overgenomen van Crimmie en wacht op een bloktransplantatie.
Yamaha XS 650 in onderdelen ooit overgenomen van Redp. projektfiets...kan van alles worden(caferacer/bratstyle/bobber)
Suzuki LS650 Savage..aan Esters zus gegeven maar ging niet goed met de eerste rit...is lekker roestig, wil ik een kale ratchop van maken.
Honda VT500FT Ascot,de Ratscot, vaak mijn laatste rijdende redding,is al op meerdere treffens geweest...heerlijke fiets ondanks niet al te grote cilinderinhoud.
Dan de nieuwe aanwinsten: natuurlijk doe ik mijn nick eer aan en heb al aardige ervaring met de 2wielige trots van de DDR: MZ!
Beetje snuffelen op Marktplaats leverde een leuke roestige MZ ETZ 251 op...hoewel ik net wilde minderen kon ik deze niet laten staan,was namelijk voor nop :shock: :-** .Aantoonbaar van eerste eigenaar (bekend van MZ club) alleen 5 jaar buiten gestaan. Was als eerste de bedoeling alleen het blok te gebruiken voor Genosse Kurt maar dit word mijn winterfiets. Het projekt Ossa trialfiets met MZ blok vervalt.
De MZ rijdt intussen weer met verse remhandel,voorwiel,uitlaatbocht en tweetaktolie.
Dan nog de Yamaha FJ 1100 van hier opgeduikeld, al mooi matzwart, voorremmen zijn nog niet 100%,weet nog niet hoe deze fiets gaat bevallen, nog geen lange testrit gedaan vanwege de remmen.
Een heel verhaal dus en zometeen de foto's,mzzzls,Rob.

Geplaatst: ma jun 18, 2007 10:29 pm
door 2strokerob
Noem em maar Genosse Fritz :lol:
Afbeelding
Afbeelding
En de FJ1100
Afbeelding

Geplaatst: di jun 19, 2007 5:33 am
door redman
is die MZ van ene D D te E geweest?
Gr Redman

Geplaatst: di jun 19, 2007 7:06 am
door 2strokerob
Nee Gerrit ,deze komt uit Den Haag,mzzzls,Rob.

Geplaatst: di jun 19, 2007 7:07 am
door Dyrck
Dat slechte remmen van die FJ moet je eens uitleggen, normaal remt een FJ prima.

Geplaatst: di jun 19, 2007 8:12 am
door 2strokerob
Hey Dyrck, toen ik em kocht had ik helemaal geen druk op de handle. Nieuwe olie erin en ze deden het weer maar heb nog steeds een sponzig gevoel en lange slag dus er zit nog lucht in het systeem,mzzzls,Rob.

Geplaatst: di jun 19, 2007 9:02 am
door Dyrck
Oohh. gewoon goed ontluchten dus...
Gaat dus helemaal goedkomen :wink:

Geplaatst: di jun 19, 2007 11:10 am
door redman
Nee Gerrit ,deze komt uit Den Haag,mzzzls,Rob.

Hij leek er erg op vandaar.
Maar al een natural rat. :D
Gr Redman

Geplaatst: di jun 19, 2007 5:29 pm
door 2strokerob
Ja leuk he dit deed me ook besluiten om em niet te demonteren voor Kurt.
Mzzzls,Rob.

Geplaatst: vr jul 27, 2007 7:13 am
door 2strokerob
Het is weer eens zover...gister een oude Beemer opgehaald. Lekker rattig ding. De eigenaresse had em al 20 jaar en had wel enige moeite met afscheid nemen. En had al een paar rattige oplossingen gedaan oa: zadel vastmaken met bagagespin en achterlicht vastducttapen 8) .
Het blok startte ook zomaar maar heeft wel een trilbaksessie en verse prut nodig. Probeer van het weekend ff foto's te maken,mzzzls,Rob.

Geplaatst: vr jul 27, 2007 10:15 am
door criticz
sponzige remmen, da's op de werkplaats ook een keertje voorbij gekomen. nachtje laten staan met de remhendel ingeknepen en getiewrapt, zeiden ze. en dat werkte redelijk goed geloof ik.

Geplaatst: vr jul 27, 2007 10:42 am
door JPi
criticz schreef:sponzige remmen, da's op de werkplaats ook een keertje voorbij gekomen. nachtje laten staan met de remhendel ingeknepen en getiewrapt, zeiden ze. en dat werkte redelijk goed geloof ik.
Klopt.. alleen op korte termijn... je lost als het ware het gas op in de olie (onder druk lost er meer gas op in een vloeistof, zie ook colafles als je de dop losdraait en de druk vermindert).
Echter..dat gas komt er ook weer uit..dus weer sponzig na enige tijd..

Geplaatst: vr jul 27, 2007 4:16 pm
door Woody
Als nieuwe remvoeistof niet het geleverde resultaat heeft, dan is er nog maar één oplossing: remklauwen volledig demonteren, schoonmaken en weer inelkaar bouten.
En weer nieuwe remDOT4 oid om af te vullen en te ontluchten.
Heb je dan nog sponzige remmen, dan nieuwe (bijvoorkeur met gevlochten staal omklede) remleidingen.
Ook die dingen zijn aan slijtage onderhevig.

Geplaatst: vr jul 27, 2007 8:54 pm
door rADt
Ben beniewd naar de BMW foto. Ik kan dat soort merken wel waarderen. Natuurlijk naast ratbikes van merken als Guzzi, Harley, Triumph, Ducati, etc.

Geplaatst: vr jul 27, 2007 8:59 pm
door 2strokerob
Hey Ad , de vorige eigenaresse komt trouwens uit Zeeland...'s Kinderen Heerendijke ofzoiets 8) ...heb ook lopen nadenken over een Guzzi...maar in de goedkope prijsklasse vallen meestal alleen V50's..ook leuk maar vind een /6 toch weer iets klassieker uitzien.Mzzzzls,Rob.