Vt 750
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Vt 750
Ik heb hier een Honda VT 750 uit begin ´80 staan welke ik voor mijn schoonzusje in wording "even" na moet lopen. De problemen vallen mee hoor :
-setje nieuwe banden
-nieuwe olie, cardanolie, koelvloeistof (zag niks in het vaatje... )
-lekke voorvorkkeerringen
-lekkende kleppendekselpakking
-voor de rest nog ff kijken of er wat aan te doen is.
De vorige eigenaar heeft het voor mekaar gekregen in de laatste 6 jaar 6000 mijl te rijden....
En de prijs? Minder dan de cc´s!!!!!
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij deze motor? Een werkplaatshandboek ben ik op het moment aan het downloaden.
-setje nieuwe banden
-nieuwe olie, cardanolie, koelvloeistof (zag niks in het vaatje... )
-lekke voorvorkkeerringen
-lekkende kleppendekselpakking
-voor de rest nog ff kijken of er wat aan te doen is.
De vorige eigenaar heeft het voor mekaar gekregen in de laatste 6 jaar 6000 mijl te rijden....
En de prijs? Minder dan de cc´s!!!!!
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij deze motor? Een werkplaatshandboek ben ik op het moment aan het downloaden.
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Ik heb zelf geen ervaring met de VT's, maar wel kennissen met zo'n ding. Ze schijnen nogal onverwoestbaar te zijn en eigenlijk geen modelspecifieke problemen te hebben. spanningsregelaar is geloof ik het enige zwakke punt, maar daar lijkt Honda wel patent op te hebben
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
De spanningsregelaar leek inderdaad al vervangen, en het plastic om de stekkertjes zag er zwart en wat gesmolten uit, dus dat moet nog even los gemaakt en nagekeken worden. Ik moet sowieso het laadgedeelte nog even nameten en de accu nakijken.magnamaniac schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de VT's, maar wel kennissen met zo'n ding. Ze schijnen nogal onverwoestbaar te zijn en eigenlijk geen modelspecifieke problemen te hebben. spanningsregelaar is geloof ik het enige zwakke punt, maar daar lijkt Honda wel patent op te hebben
Wel een lache blok/motor trouwens, erg gebruiksvriendelijk , stukkie van Bikez.com:
This is the grandfather of all ´Shadow´ bikes today. Honda introduced many new ideas on this bike, but the biggest change was the style. The low seat, swept back lines, the extended forks, teardrop tank, all lent to a look that is still going strong in the Shadow of today. This was the first purpose built cruiser. The engine had a unique offset dual-pin crankshaft that achived perfect primary balance. The Sprague (one way) clutch allowed slight slip one way to elliminate wheel chatter when down-shifting at high RPM. This bike was the debut of the three valve, twin plug head also. Hydraulic valve adjusters, electronic ignition, cam chain tensioners, hydraulically actuated clutch and front brakes, brushless generator, shaft drive, all were things that Honda added to make this new bike low maintenance for the rider. If you want to ride, not tinker, the Shadow is the bike for you.
Tis dat ik geen geld, geen ruimte en genoeg motors heb...
bobines schijnen een zwakke plek te zijn bij shadows...
mocht je technische vragen hebben, bij het ijzeren paard (http://www.ijzerenpaard.nl/herberg/) (daar waar o.a. bertje, 3wheelfrans en snake ook vandaan komen) zitten d'r een paar die heel veel van shadows weten...
mocht je technische vragen hebben, bij het ijzeren paard (http://www.ijzerenpaard.nl/herberg/) (daar waar o.a. bertje, 3wheelfrans en snake ook vandaan komen) zitten d'r een paar die heel veel van shadows weten...
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Bij honda is de zwakke plek de stekkerverbinding tussen gelijkrichter en dynamo...de zwarte stekkerverbindingen dus.
Losknippen en aan elkaar solderen is de beste oplossing. Welke draad aan welke maakt nix uit. Stekker kan ook maar corrosie levert dan kapotte richter of dynamo op.. Vandaar dat ze nu dus al zwart/gesmolten zijn...
Heb hetzelfde gehad en was er op tijd bij.. gebeurde tijdens dynorun (Swamp) bij een dealer..: veel rook achter de kap vandaan vanwege het smelten.
Losknippen en aan elkaar solderen is de beste oplossing. Welke draad aan welke maakt nix uit. Stekker kan ook maar corrosie levert dan kapotte richter of dynamo op.. Vandaar dat ze nu dus al zwart/gesmolten zijn...
Heb hetzelfde gehad en was er op tijd bij.. gebeurde tijdens dynorun (Swamp) bij een dealer..: veel rook achter de kap vandaan vanwege het smelten.
De draden van spanningsregelaar heb ik aan de draden van de dynamo gesoldeerd. Laadstroom loopt ergens over de 15 Volt, is dat normaal?
Vanaf vanmorgen 11 uur tot het avondeten vanavond slag geleverd met de voorvork, maar ik heb gewonnen. Beide keerringen zijn vervangen. De ene poot was zo rot dat er een plasje drab in plaats van de halve liter olie uit kwam zetten. De veer piepte zelfs bij inveren.... De borgring natuurlijk finaal doormidden geroest. Na 2 uur en een paar motorzaken eindelijk een nieuwe borgring gevonden, lang leve Lemstra in Wormerveer!
Daarna alles tussen de buien door gemonteerd en het zit nu nog steeds dicht! Joepie!
Vanaf vanmorgen 11 uur tot het avondeten vanavond slag geleverd met de voorvork, maar ik heb gewonnen. Beide keerringen zijn vervangen. De ene poot was zo rot dat er een plasje drab in plaats van de halve liter olie uit kwam zetten. De veer piepte zelfs bij inveren.... De borgring natuurlijk finaal doormidden geroest. Na 2 uur en een paar motorzaken eindelijk een nieuwe borgring gevonden, lang leve Lemstra in Wormerveer!
Daarna alles tussen de buien door gemonteerd en het zit nu nog steeds dicht! Joepie!