Vt 750

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Vt 750

Bericht door MZ » vr aug 17, 2007 10:04 pm

Ik heb hier een Honda VT 750 uit begin ´80 staan welke ik voor mijn schoonzusje in wording "even" na moet lopen. De problemen vallen mee hoor 8) :
-setje nieuwe banden
-nieuwe olie, cardanolie, koelvloeistof (zag niks in het vaatje... :? )
-lekke voorvorkkeerringen
-lekkende kleppendekselpakking
-voor de rest nog ff kijken of er wat aan te doen is.
De vorige eigenaar heeft het voor mekaar gekregen in de laatste 6 jaar 6000 mijl te rijden....
En de prijs? Minder dan de cc´s!!!!! :lol: :lol:
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij deze motor? Een werkplaatshandboek ben ik op het moment aan het downloaden.
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7193
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » vr aug 17, 2007 11:17 pm

Ik heb zelf geen ervaring met de VT's, maar wel kennissen met zo'n ding. Ze schijnen nogal onverwoestbaar te zijn en eigenlijk geen modelspecifieke problemen te hebben. spanningsregelaar is geloof ik het enige zwakke punt, maar daar lijkt Honda wel patent op te hebben :P
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » vr aug 17, 2007 11:26 pm

magnamaniac schreef:Ik heb zelf geen ervaring met de VT's, maar wel kennissen met zo'n ding. Ze schijnen nogal onverwoestbaar te zijn en eigenlijk geen modelspecifieke problemen te hebben. spanningsregelaar is geloof ik het enige zwakke punt, maar daar lijkt Honda wel patent op te hebben :P
De spanningsregelaar leek inderdaad al vervangen, en het plastic om de stekkertjes zag er zwart en wat gesmolten uit, dus dat moet nog even los gemaakt en nagekeken worden. Ik moet sowieso het laadgedeelte nog even nameten en de accu nakijken.
Wel een lache blok/motor trouwens, erg gebruiksvriendelijk :twisted: , stukkie van Bikez.com:
This is the grandfather of all ´Shadow´ bikes today. Honda introduced many new ideas on this bike, but the biggest change was the style. The low seat, swept back lines, the extended forks, teardrop tank, all lent to a look that is still going strong in the Shadow of today. This was the first purpose built cruiser. The engine had a unique offset dual-pin crankshaft that achived perfect primary balance. The Sprague (one way) clutch allowed slight slip one way to elliminate wheel chatter when down-shifting at high RPM. This bike was the debut of the three valve, twin plug head also. Hydraulic valve adjusters, electronic ignition, cam chain tensioners, hydraulically actuated clutch and front brakes, brushless generator, shaft drive, all were things that Honda added to make this new bike low maintenance for the rider. If you want to ride, not tinker, the Shadow is the bike for you.
Tis dat ik geen geld, geen ruimte en genoeg motors heb... 8)
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

Gebruikersavatar
criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1720
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:58 pm
Locatie: Bennekom

Bericht door criticz » za aug 18, 2007 8:58 am

bobines schijnen een zwakke plek te zijn bij shadows...
mocht je technische vragen hebben, bij het ijzeren paard (http://www.ijzerenpaard.nl/herberg/) (daar waar o.a. bertje, 3wheelfrans en snake ook vandaan komen) zitten d'r een paar die heel veel van shadows weten...
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za aug 18, 2007 3:23 pm

Bij honda is de zwakke plek de stekkerverbinding tussen gelijkrichter en dynamo...de zwarte stekkerverbindingen dus.
Losknippen en aan elkaar solderen is de beste oplossing. Welke draad aan welke maakt nix uit. Stekker kan ook maar corrosie levert dan kapotte richter of dynamo op.. Vandaar dat ze nu dus al zwart/gesmolten zijn...
Heb hetzelfde gehad en was er op tijd bij.. gebeurde tijdens dynorun (Swamp) bij een dealer..: veel rook achter de kap vandaan vanwege het smelten.

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » di aug 21, 2007 10:53 pm

De draden van spanningsregelaar heb ik aan de draden van de dynamo gesoldeerd. Laadstroom loopt ergens over de 15 Volt, is dat normaal?
Vanaf vanmorgen 11 uur tot het avondeten vanavond slag geleverd met de voorvork, maar ik heb gewonnen. 8) Beide keerringen zijn vervangen. De ene poot was zo rot dat er een plasje drab in plaats van de halve liter olie uit kwam zetten. De veer piepte zelfs bij inveren.... De borgring natuurlijk finaal doormidden geroest. Na 2 uur en een paar motorzaken eindelijk een nieuwe borgring gevonden, lang leve Lemstra in Wormerveer!
Daarna alles tussen de buien door gemonteerd en het zit nu nog steeds dicht! Joepie! :-**
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » wo aug 22, 2007 7:29 am

Yup..laadstroom hoort zo hoog te zijn.. klinkt als een goede dynamo/richter.

Heb je de suuz ook nog?

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » wo aug 22, 2007 8:34 am

Bij mij is een keer bij een CX-blok de stekker van de dynamo (3 gele draden) doorgesmolten tijdens het rijden.
Zadelverwarming is mischien wel handig, maar niet als de rook daarna onder je zadel uitkomt en automobilisten beginnen te toeteren achter je... :cry:
Olive is the New Black

MZ
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 226
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 12:55 am
Locatie: NH
Contacteer:

Bericht door MZ » wo aug 22, 2007 9:49 am

JPi schreef:Yup..laadstroom hoort zo hoog te zijn.. klinkt als een goede dynamo/richter.

Heb je de suuz ook nog?
Tuurlijk heb ik de Intruder nog, ding is toch onverkoopbaar? 8) :lol:
De Honda is van mijn schoonzusje, heeft ze vorige week gekocht en ik mag um ff nalopen :roll: :wink:
MZZL MZ
www.mzintruder.tk
lid rataplan old style.....

Plaats reactie