huuulluuuuuuuuuuup , blitz doet raar

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

huuulluuuuuuuuuuup , blitz doet raar

Bericht door der obergefreiter » zo okt 07, 2007 5:00 pm

heb probleempje , ding bleef stationair niet lopen , wel met gas erop , no problem . na stuk rijden zijn allepijpen even warm, heb vonk op alle bougies ,maar stationair , ho maar . heb stationairschroef aan gedraaid en als ik nu van gassen naar stationair terug ga blijft ie op 3000 toeren staan . start ik hem daarna opnieuw en blijf met tengels van gas af dan blijft ie stationair op 1500 toeren steken en slaat na verloop van korte tijd af . ben niet zo'n mechaniker , dus weet hier iemand wat er loos kan zijn?
camperproleet

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » zo okt 07, 2007 7:47 pm

ok, na telefonisch consult bij Dr.jpi euvel gevonden : de luchtfilter zat vol olie. ding d'r uit gesloopt en vervangen door stuk schuimrubber ( werkt en was in voorraad) dus morgen maar ff ergens een nieuwe kopen .
weer kennis vergaard over japse fietsen
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » zo okt 07, 2007 10:13 pm

Da's superrrr :D :-**

Je kan die carterontluchting ook loskoppelen en in een apart koelvaatje opvangen. Doe'k al jaren bij swamp.
Voordeel: motor (kleppen en zuigers) en luchtfilter blijven schoon en motor is beter af te stellen.
Nadeel: je moet af en toe het vaatje legen.. (op tijd dus..) :twisted:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » zo okt 07, 2007 10:27 pm

zal eens kijken of ik dat oliespugende gat kan lokatiseren .
camperproleet

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma okt 08, 2007 8:09 am

De carterontluchting zit vaak op de kleppendeksel of achter op het blok maar in elk geval op het luchtfilter... :wink:
Maakt niet uit waar je 'm loskoppelt en verlengt naar een opvang- reservoir. Wel opletten dat je dat reservoir ook open laat ivm drukopbouw. Ik gebruik een 0.5 l plastic flesje met 1 grote, om de olieslang van de carterontluchting in te douwen en 1 kleinere opening om de overdruk te laten ontsnappen..uiteraard zonder olie.. :twisted:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » ma okt 08, 2007 8:26 am

Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.

Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.
Gevolg: bijna nooit meer ketting smeren !


Er zit geen copyright op dit ideem, dus iedereen mag het jatten :wink:
Olive is the New Black

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » ma okt 08, 2007 8:46 am

der obergefreiter schreef:ok, na telefonisch consult bij Dr.jpi euvel gevonden : de luchtfilter zat vol olie. ding d'r uit gesloopt en vervangen door stuk schuimrubber ( werkt en was in voorraad) dus morgen maar ff ergens een nieuwe kopen .
weer kennis vergaard over japse fietsen
Mooi dat het zo eenvoudig opgelost kon worden.
Radt, Ratter, Ratst.

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » ma okt 08, 2007 12:08 pm

Dyrck schreef:Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.

Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.
Gevolg: bijna nooit meer ketting smeren !


Er zit geen copyright op dit ideem, dus iedereen mag het jatten
:wink:
hmmmmm, klinkt als gezonde hollandse oplossing, zuinig en prakties . lijkt me wel wat .
camperproleet

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » do nov 01, 2007 4:10 pm

zit een raar rammeltje in muh blok , maar alleen als ie in zijn versnelling staat . in z´n vrij hoor ik niks . zal wel weer iets zijn waarvan dealer zegt dat het niet kan of niet bestaat . maar het leijer zal naar grubbenvorst ,al moet ik hem schoppen :evil:
camperproleet

Gebruikersavatar
de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1589
Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
Contacteer:

Bericht door de vlieger » do nov 01, 2007 5:57 pm

indien nodig sleep ik je wel..... heerlen is nie zoooo ver naar Lottum :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr nov 02, 2007 2:00 am

ok, blitz dus ook ff buitenwerking , klinkt en voelt als lager probleem in aandrijving . daar ga ik zelf niet aan beginnen dus moet ie naar sleutelboer .gloeiendegloeiendegloeiende .
camperproleet

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » vr nov 02, 2007 8:23 am

Heb je het geluid ook in vrij met ingeknepen koppeling? Dan zou het druklager zijn...anders vrees ik dat het iets van versnellingsbaklagers is ofzo...succes,mzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr nov 02, 2007 9:28 am

Maar rijdt ie (m/v) wél?? En wat doet ie dán? trillen, rammelen, ???

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr nov 02, 2007 12:21 pm

ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.
camperproleet

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Bericht door rADt » vr nov 02, 2007 1:59 pm

der obergefreiter schreef:ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.
Dat klinkt als het handelsmerk van Ducati, een droge koppeling!

Plaats reactie