Sidewing cardan
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Moeilijk moeilijk. Complete achterbrug voor 100 piek, maar dan het werk zelf doen. Geen tijd voor (en ook geen plaats op het moment) vóór ik op vakantie ga. Dus geen vervoer bij me op vakantie.
Of laten doen, dan moet het ding eerst naar Best toe, en kost het heel wat meer geld.
Nog maar eens een nachtje over slapen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Dat gaat hem worden! Eerst op vakantie, met de trein dan maar, daarna de hele achterbrug uitwisselen. Dan zijn we weer mobiel vóór de lauwe bbq.Goos schreef: Is dit iets?
Daarna eens kijken of mijn kruiskoppeling nog te reviseren valt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7192
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Als je een extra set handjes nodig hebt, heb ik zondag tijd, maandag moet ik weer bij de baas verschijnen. Maar met 2 man zou het in 1 dag moeten lukken lijkt me.Teevee schreef:Achterbrug is binnen. Net als vers lagervet en een set assteunen.
Zondag de achterbrug netjes schoonmaken en voorzien van nieuw vet.
Maandag "even" de achterbruggen omwisselen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Operatie grotendeels geslaagd.
Het plan was om naar de garage van een maat van me te rijden, daar sta ik droog te werken en da's toch wel handig met de buien van de laatste dagen.
Alleen moest de cardan daarvoor nog even drie kilometer blijven draaien.
... drie meter kwam meer in de richting. Met een harde knal en veel geratel kwam de sidewing langzaam tot stilstand, zo ongeveer bij de buurman voor de deur.
Vooruit liet hij zich niet meer duwen, dus slepen was ook geen optie meer. Toen maar achteruit terug en op het pleintje aan het eind van de straat (= 50m van mijn huis) een partytent opgezet.
Vanaf dat moment ging alles eigenlijk volgens het (werkplaatshand)boekje.
Met één klein detail. De achterbrug van een GL1000 K2 is net iets smaller dan die van een K3. Zodat de achterrem er even niet meer bij past.
Maar dat is allemaal op te lossen met aanpassen van wat afstandsbussen en zo.
Nog niet helemaal klaar maar hij loopt weer keurig netjes. Zelfs duwen gaat nu makkelijker.
Al met al 6 uur werk met twee man (inclusief één uur puzzelen waarom de remklauw niet past en één uur ouwehoeren met de buren).
Het plan was om naar de garage van een maat van me te rijden, daar sta ik droog te werken en da's toch wel handig met de buien van de laatste dagen.
Alleen moest de cardan daarvoor nog even drie kilometer blijven draaien.
... drie meter kwam meer in de richting. Met een harde knal en veel geratel kwam de sidewing langzaam tot stilstand, zo ongeveer bij de buurman voor de deur.
Vooruit liet hij zich niet meer duwen, dus slepen was ook geen optie meer. Toen maar achteruit terug en op het pleintje aan het eind van de straat (= 50m van mijn huis) een partytent opgezet.
Vanaf dat moment ging alles eigenlijk volgens het (werkplaatshand)boekje.
Met één klein detail. De achterbrug van een GL1000 K2 is net iets smaller dan die van een K3. Zodat de achterrem er even niet meer bij past.
Maar dat is allemaal op te lossen met aanpassen van wat afstandsbussen en zo.
Nog niet helemaal klaar maar hij loopt weer keurig netjes. Zelfs duwen gaat nu makkelijker.
Al met al 6 uur werk met twee man (inclusief één uur puzzelen waarom de remklauw niet past en één uur ouwehoeren met de buren).
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter