Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo nov 28, 2010 5:57 pm
door Teevee
De koppelingskabel zat doodleuk met een tie-wrap achtig bandje vast aan het frame, netjes onder de tank.
Als dat los is ,kun je de nieuwe kabel er zo intrekken.

Nu de tank en binnenkuip weer monteren.

Kom er net tussendoor achter dat mijn xenon kitje stuk is. :evil:

Geplaatst: di feb 15, 2011 12:58 pm
door Teevee
Enne... hoe zit het met de gaskabel?
Kun je die er ook zo intrekken?

De mijne gaat zo stroef dat ik bij gas dichtdoen twee seconden moet wachten voor het blok reageert.
Olie druppelen helpt elke keer maar 24 uur dus zal er toch een keer een nieuwe kabel in moeten.

Geplaatst: di feb 15, 2011 2:06 pm
door voodoo
Teevee schreef:Enne... hoe zit het met de gaskabel?
Kun je die er ook zo intrekken?
Vast wel als je het ty-wrapje er eerst afhaalt :lol:

Geplaatst: di feb 15, 2011 7:05 pm
door Teevee
voodoo schreef:
Teevee schreef:Enne... hoe zit het met de gaskabel?
Kun je die er ook zo intrekken?
Vast wel als je het ty-wrapje er eerst afhaalt :lol:
Daar zal het wel weer op neerkomen ja :roll:

Geplaatst: wo jun 22, 2011 8:57 pm
door Teevee
Vandaag de K75 weer opgehaald na een koppeling transplantatie.
Je moet er toch aan geloven als de invoegstroken op de snelweg te kort aan het worden zijn om 120 te halen. :wink:

Geplaatst: do mei 03, 2012 10:09 pm
door Teevee
Vandaag met de Sidewing naar het werk, nadat de koppelingskabel van de Beemer knapte.
Ach, beter thuis voor de deur dan afgelopen weekend in Crimmi.

Tweede kabel in 6000 km, kan geen toeval zijn.
De BMW boer wist me te vertellen dat dit inderdaad een bekend kwaaltje is. Als je hendel slijt, gaat hij kabels eten.

Het tonnetje aan het eind van de kabel zakt omlaag, uit de hendel, waardoor de kabel klem komt te zitten.

Hij had zelfs een oplossing, anders dan een nieuwe hendel kopen:

Afbeelding

Dus net de koppelingshendel verbouwd en toen ik toch in de schuur zat meteen maar begonnen met ombouwen naar zwevende remschijven aan de voorkant.

Geplaatst: wo okt 24, 2012 7:01 pm
door Teevee
Verder met het koppelingsverhaal.

Een paar weken terug merkte ik dat ik de koppeling wel erg vaak na moest stellen.
Bij stevig gas geven slipte hij een beetje door. Als ik dan de stelbout onder het blok een slagje losser zette werkte alles weer normaal. 2000 km verder, daar gaan we weer. De speling tussen de bout en de druksift is dan weer helemaal weg. Bout een slagje los, 2000 km rijden etc.
Het lijkt er op alsof mijn drukstift langzaam steeds langer wordt :?

Tegen de tijd dat dit verschijnsel begint te irriteren en je denkt de boel uit elkaar te gaan halen, is het ineens over.
Na een aantal keer de bout naar buiten te hebben gedraaid in de afgelopen weken, had ik vorige week ineens een enorme speling in de koppelingshendel. Blijkt dat ik de bout weer volledig naar zijn normale plaats terug kan draaien. Kennelijk zit mijn drukstift weer op de oude plek.
De koppeling bleef evenwel licht slippen.

Dat lichte slippen is sinds deze week ook ineens over. En niet ten goede >:) Als ik heel beheerst gas geef valt er nog mee te rijden, maar bij echt gas geven schiet de toerenteller omhoog, en verder niets...

Dan dus toch de boel maar uit elkaar halen.

@Voodoo: heb jij een centreerdoorn voor de K75?

Heeft iemand een voorwielklem te leen?

Geplaatst: za okt 27, 2012 7:12 pm
door Teevee
Vandaag de BMW voor en achter van nieuw rubber voorzien.
En meteen maar begonnen met de kruipolie behandeling want over een week zullen er een aantal bouten los moeten.

Koppelingsplaat en drukgroep besteld.

Geplaatst: zo okt 28, 2012 7:15 pm
door voodoo
Geen centreerdoorn hier, maar het kan ook zonder. Als ik weer een beetje uitgerust ben zal ik een omschrijving neertypen hier.

Geplaatst: do nov 01, 2012 1:30 pm
door voodoo
Hermonteren zonder centreerdoorn:
- draai draadeinden in de gaten waar de versnellingsbak vastgeschroefd zit
- monteer de koppeling en centreer op het oog de gevoerde plaat; let op draai de koppeling niet te vast, de gevoerde plaat moet nog net kunnen bewegen.
- schuif de bak over de draadeinden en frommel net zolang totdat de as van de bak in de plaat zit.
- verwijder de bak dan weer heel voorzichtig, zodanig dat de plaat niet verschuift.
- draai de moeren van de koppeling nu goed vast
- schuif de bak weer over de draadeinden, zodat je zeker weet dat de as nog in de plaat gaat.
- verwissel één voor één de draadeinden voor de bakbouten.

En vergeet niet regelmatig te vloeken omdat het waarschijnlijk niet zo makkelijk gaat de eerste keer.

je kunt natuurlijk ook gewoon een doorn laten draaien door de plaatselijke smid. Tekening van de doorn staat op bmwk.nl

Geplaatst: vr nov 02, 2012 1:40 pm
door Teevee
De plaatselijke smit vraagt 70 euro voor dat ding.
Dat worden dus gewoon een paar draadeinden.

Geplaatst: vr nov 02, 2012 3:45 pm
door Redpigeon
ik gebruik voor de oude boxers een oude price as die ik van een ouwe bak geflext heb en dat werkt ook zeeeer goed :D

Geplaatst: vr nov 09, 2012 5:36 pm
door Teevee
Zo. Middagje hard gewerkt. Alles wat uit de weg moet, is uit de weg. Morgen de bak er onderuit.

Alleen de demper zit nog in de weg.

Voodoo, moeten de uitlaatbochten los of is alleen de demper voldoende?

Geplaatst: vr nov 09, 2012 5:56 pm
door magna
hoe laat was het eten nu klaar?

Geplaatst: vr nov 09, 2012 6:09 pm
door Teevee
magna schreef:hoe laat was het eten nu klaar?
Afbeelding

Ik was gelukkig aan de late kant thuis.