R&S 2016

Waar is wat te doen in 2016?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo mei 25, 2016 4:31 pm

Terugreis ook gepland, met een stukkie M25 weliswaar maar veel binnendoor ter compensatie. Nu nog 'even' de kaart en de routes in de Garmin proppen.
De ratchop doet het weer, vanmiddag even uurtje gereden (ketting is gesmeerd met het nieuwe smeersysteem). Hopelijk start ze morgen zonder hulp van de auto-accu... :roll:
Nog even wat dingetjes inpakken en klaarleggen en dan is het gaan morgenmiddag! Heb er zin in en het weer (± 20°, droog, zon met wolken) valt vooralsnog niet tegen! :lol:

Waar is m'n toegangskaart voor de boot.... :oops:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Veel plezier

Bericht door Suzuki » wo mei 25, 2016 9:56 pm

Voor degene die gaan, veel plezier.

Groet, Henk

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do mei 26, 2016 11:31 am

+1 8)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » do mei 26, 2016 6:38 pm

veel leut allemaal
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mei 30, 2016 8:59 am

Weer terug op het nest. Goed treffen gehad, inclusief een paar 'verassingen'. Nu eerst even uitpakken, opbergen en scheren. Dan verslagje schrijven (met plaatjes) nu alles nog vers in de kop zit. :wink:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma mei 30, 2016 9:06 am

Ook weer thuis en alle shit reeds opgeruimd.

Was uiteraard weer geen zak aan.....
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma mei 30, 2016 9:08 am

Woody schreef:Weer terug op het nest. Goed treffen gehad, inclusief een paar 'verassingen'. Nu eerst even uitpakken, opbergen en scheren. Dan verslagje schrijven (met plaatjes) nu alles nog vers in de kop zit. :wink:
ben benieuwd
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma mei 30, 2016 12:25 pm

Voor 1 duitser is het kennelijk iets minder goed gegaan zo te lezen.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma mei 30, 2016 1:00 pm

Klopt
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mei 30, 2016 3:27 pm

Een goed begin maakt dat er geen zak aan is…

Donderdag 26 mei. Eerst werken en dan om 4 uur ’s middags naar huis, de spullen inpakken, naar de garage rijden om roltas en tent op de chopper te binden. Maar eerst dat ding starten. Wil niet starten. Accu eruit, naar de motorzaak. Op slag van zes uur in de motorzaak. Accu testen, is weliswaar niet helemaal vol (83%) maar wel goed. Zou spanningsregelaar kunnen zijn. Terug naar garage, accu erin, met behulp van startkabels aan de PC800 starten, multimeter er op en…laadstroom van 12 volt bij 2.000 toeren. Dat gaat het niet worden.
Dus alles overladen op de PC800 en iets voor 7 uur vertrek ik richting Hoek van Holland. Ik heb 2 uur en een kwartier om op tijd te komen. Gelukkig zijn er geen file’s en na 7 uur vervalt de 100 km/u limiet dus gassen met dat ding. Arriveer om kwart over acht bij de boot.
Inchecken (naar kenteken wordt niet gevraagd) , motor vastzetten, spullen in de hut dumpen en op naar de bar. Alwaar Voodoo zich reeds heeft geïnstalleerd met een glas Irish Stout. Op naar de rokerslounge en daar in gesprek gekomen met een Engelsman die al 34 jaar in Duitsland woont en een Engels echtpaar die in Nederland wonen. Je zou het niet verwachten maar de een rijdt in een T3 camper en het stel in een Morris. Na een snelle curry van het restaurant (goed pittig) en nog wat biertjes zo rond middernacht de hut opgezocht.

Vrijdag 27 mei. Na een kop thee op naar het autodek om de boot te verlaten. Buiten schijnt de zon, de weerverwachting is gunstig. Maar eerst even mijn Garmin aansluiten op de accu. Draadjes zijn aangesloten maar Garmin doet niets. Jammer dan. Samen met Voodoo over de A120, M25 en M40 rijden richting High Wycombe. Gelukkig had ik de PC voor vertrek al afgetankt, want er zijn bar weinig benzinestations aan de M-wegen. Maar als we de M40 naderen staat de benzinemeter toch wel serieus in het rood. Samen met het tempo wat ik al in Nederland heb gereden en wat we over de M25 racen begin ik ‘m een beetje te knijpen. Gelukkig, een bord met ‘service M40 9 miles’. Als ik getankt hebt is er 13 liter in mijn 16 litertank verdwenen, dat is na 185 mijl een gemiddelde van 1 liter op 23 km. Dat haal ik met woon-werk niet eens! Meteen even een wegenkaart gekocht want na High Wycomb scheiden onze wegen. Hij gaat naar het zuiden om wat mensen te zien en ik rijdt naar treffen door. Met slechts één keer verkeerd rijden en wat stops om de kaart te raadplegen ben ik om even voor half twee op het terrein van MCC Ogri. Van Nick hoef ik niets te betalen, want buitenlander. Ik kom Ben tegen die op zijn inmiddels vierde FJ al sinds gisteren hier is. Dus meteen een Duits pils in mijn hand. Tijd voor tentje prikken.
Tegen vieren arriveert ook Voodoo, die had na het bezoek gewoon zin had om te rijden. Het is dan ook lekker weer, beetje wind, zon, iets meer dan 20°.
De rest van de avond is er kampvuur en een band in het clubhuis. Met maar liefst 5 bieren van de tap. En goedkoop: Slechts 2 pond voor een pint (op de boot betaal je het dubbele).

Zaterdag 28 mei. Het heeft ’s nachts een beetje geregend, maar die wolken zijn overgetrokken en de zon doet haar best om door de sluierbewolking heen te breken. Vandaag bestaan de activiteiten uit niets doen en rondjes lopen. En een middagdutje.
’s Middags is er natuurlijk weer de verkiezing voor beste ratbike enzovoort en de ‘winnaar’ krijgt een trofee mee van aan elkaar gelaste metalen motor-onderdelen in de vorm van een gitaar. Lekker gemakkelijk mee te nemen. En zo licht ook. Er wordt een burn-out ten beste gegeven (met klapband) maar verder lummelt het door.
Helaas krijgen we een fikse domper: op de één of andere manier heeft Ben zich laten overhalen om een dragrace te gaan doen. En dat eindigt in een aanrijding tegen een andere motor. En dat zonder helm… Er komt een ambulance en een trauma-heli aan te pas en hij wordt afgevoerd naar het ziekenhuis in Swindon. Later horen wat dat hij een enorme mazzel heeft gehad, en met een gebroken linkerarm en licht hoofdletsel er vanaf is gekomen.
Maar enfin, de stemming wil er bij ons niet echt meer inkomen, en met de terugreis de volgende dag lig ik nog voor middernacht in m’n tent.

Zondag 29 mei. Het weer is nog steeds on-Engels lekker. De boot vertrekt pas om 23.00 uur dus haast hebben we niet. Eerst even een ‘bacon and eggs’ scoren bij de catering, mok thee erbij en dan eens rustig aan inpakken. De leden van de club fermen zich over de spullen van Ben, de motor wordt achter het hek geparkeerd (is op wat beschadigde koffers na nog rijdbaar) en zijn tent en spullen worden ingepakt.
We maken een rondje afscheid nemen, helaas kunnen velen niet naar DHR in verband met tijd en geld. Nate zien we terug in Spanje.
Tijd om te gaan! Voodoo heeft een binnendoor-kronkelroute in zijn TomTom staan. En dat was inderdaad een kronkelroute. Waarbij we opvallend vaak linksaf gingen op kruisingen en toch naar het oosten. Veel smalle weggetjes met los grind in het midden, heggen dus geen zicht in bochten, af en toe een tegenligger. Inclusief rivier-doorwading. Om een uur of vier arriveren we in Harwich. Alle tijd van de wereld nog. Tegen zessen krijgen we echt honger (na ontbijt alleen een sandwich bij een benzinestation gegeten) dus op zoek naar een eettent. Dat is wat lastig in Harwich. Uiteindelijk besluiten we om ‘English Style’ te gaan en we rijden naar een Fish ’n Chips zaak waar we in de rij moeten wachten. Dan moet het goed zijn!
Met de vette hap terug naar de terminal. Om 8 uur gaat de poort open en als ik wil inchecken blijkt dat ik een hele stomme fout heb gemaakt (een half Dyrckje) ; ik heb de terugreis geboekt op 30 mei. De volgende dag….
Dan maar omboeken wat langer blijven is geen optie i.v.m. werk. Dat geintje kostte me dus 107 pond. Maar ik kan wel mee.
Op de boot mijn verdriet maar verzopen in drie Irish Stout en tegen middernacht de hut in.

Maandag 30 mei. Het is dat ik al wakker ben, anders had ik het ‘don’t worry be happy’ deuntje niet gehoord. Dat wordt wel in de hut naast me afgespeeld. Het is inmiddels half zeven ’s ochtend, dus douchen, aankleden en een kop thee met broodje kaas scoren.
Het laatste Engelse papiergeld is dan ook op.
Buiten is het bewolkt en fris. Na ontscheping nog even tanken en dan op naar huis. Voodoo zwaait af om de kortste route naar zijn huis te rijden en ik kachel de N211 af naar de A4, rijdt door wat file heen en ben om half tien thuis.

Tja…de kosten…
Benzine: € 74,46
Zakgeld: 100 pond = € 131,12
Bootticket in voorverkoop: € 206,50
Terugreis vervroegen: € 140,31
Kaart Engeland: € 7,80
Totaal afgelegde afstand: 1.110 km
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mei 30, 2016 5:24 pm

Plaatjes enzo...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma mei 30, 2016 6:46 pm

leuk verhaaltje, leuke plaatjes (verbazingwekkend weinig plaatjes van motoren?)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » ma mei 30, 2016 6:56 pm

D'r stond wel genoeg moois.
Maar sorry, ik maak de laatste jaren geen foto's meer.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mei 30, 2016 9:26 pm

magna schreef:leuk verhaaltje, leuke plaatjes (verbazingwekkend weinig plaatjes van motoren?)
Jij je zin...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma mei 30, 2016 9:33 pm

Vanavond, voordat het onweer in alle hevigheid losbarstte, nog even wezen prutsen met de voedingskabel van de Garmin: dubbele draadbreuk! :evil:
Dat gaat het niet meer worden, woensdag een 12-volt contrastekker kopen en in de kuip prutsen, dan kan er de gewone auto-voeding in gestoken worden.
Ook handig voor het opladen van de foon.


Oja, bijna halve liter olie is verdwenen door lekke pakkingen.... :oops:





Maar verder doet ze het best wel goed hoor! :wink: :shock: :-**
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie