IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Waar is wat te doen in 2016?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » di okt 04, 2016 9:16 am

Dag 7 zaterdag 17 september; Ratbike Spain – Toledo. Om zeven uur ’s ochtends wordt het eindelijk stil. De muziek gaat uit, de berijders van de motoren zijn totall-loss en gaan slapen. Een uurtje later zijn we allemaal wakker (op Stefan na) en overleggen. Chris heeft helemaal niet geslapen want zijn luchtbed is lek (toch een distel), Henk heeft nauwelijks geslapen en ikzelf ben ook niet fit. Volgens de Garmin zit er in de buurt van Toledo een camping dus inpakken en wegwezen. We willen douchen etc, etc. De camping blijkt vlak naast het middeleeuwse centrum van de stad te liggen. Na tentje prikken gaan Henk en Chris op zoek naar een winkel in kampeerbenodigdheden. Komen terug met luchtbed, stoeltje, stalen haringen (Henk heeft de standaard haringen krom geslagen) en lunch. Dan gaan we even liggen om de verloren nachtrust in te halen. Daarna het centrum in, wat zeker de moeite waard is, om te eten en drinken. Op de terugweg scoren we nog wat blikjes bier bij de benzinepomp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » di okt 04, 2016 9:20 am

Dag 8 zondag 18 september; Toledo – Almenera. We nemen afscheid van Chris, hij gaat weer op huis aan via de Pyreneeën en wij zwaaien af, nadat Henk de Ratchop weer heeft aangeduwd, naar de kust. Vrijwel geen (vracht)verkeer dus we schieten lekker op. Eerst een Carretera en daarna snelweg. De camping vinden we vrij snel, de cantina is nog tot 6 uur open en we zetten de tenten op onder gespannen doeken tegen de zon. De camping is nog vol met families met kinderen. Na het eten kopen we twee literflessen bier om deze op een piertje te nuttigen. Ondertussen stroomt de camping leeg, het weekeinde zit er op. Dan Almenera bekijken en dit is een klein plaatjes en over het algemeen lage gebouwen. Er is nog maar één zaak open op dit uur, daar wordt zo te zien een kinderverjaardag gevierd. We zoeken nog verder maar vinden geen bar die open is, dus vroeg naar bed deze keer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » di okt 04, 2016 9:24 am

Dag 9 maandag 19 september Almenera – Calonge. Weer een snelweg–dag. Met bijna 500 km voor de boeg. Wanneer we Barcelona naderen gaat het mis: ik volg de afslag naar Gerona – Francia en Henk rijdt, door de korte afslag en een Spaanse vrachtrijder die plotseling tussen ons in kwam, rechtdoor Barcelona in. Omdat ik weet dat je daar niet zo snel kunt keren rij ik door en kom om ongeveer half vier aan bij onze vrienden (Marion en Harry), na het huis eerst twee keer voorbij te zijn gereden. Een goed weerzien met oude vrienden.
Henk komt een half uurtje later aan. Bij het verplaatsen van mijn motor naar een wat betere plek op de (vrij steile) afrit verlies ik het evenwicht en valt de motor om: de kentekenplaat zit nu scheef (achteraf blijkt het remlicht niet meer te werken). Verhalen en drinken, ze laten ons het nieuwe huis zien wat nu verbouwd wordt, we gaan uit eten in het lokale wok-restaurant en dat was een feest, onbeperkt eten van groente, kip, vlees, vis noem maar op voor elk wat wils.
En Henk leerde lopen over water!

Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » di okt 04, 2016 9:30 am

Dag 10 dinsdag 20 september; Calonge – Lunas (Fr). Na ontbijt nemen we afscheid van onze vrienden. Nadat ik de Ratchop van de berg heb laten afrollen met mij erop om deze te laten starten (accu is wel erg laag in zijn spanning) rijden we naar Portbou om van daar langs de kust te rijden middels een schitterende kronkelweg naar Frankrijk en daarna bij Perpignan de snelweg op. Als we op Camping Moto Rendez-Vous aankomen zegt de eigenaar dat ze gesloten zijn (stom van me, had ik kunnen weten via hun website). Volgens de eigenaar kunnen we het beste naar Millau doorrijden, daar zijn diverse campings.
Maar dat betekend dat ik weer niet over de grote brug daar kan rijden! Enfin, tegen half zes komen we aan in Millau, pakken de eerste de beste camping en lopen naar het centrum.
In een brasserie bestellen we het menu van de dag waarvan de hoofdschotel bestaat uit een heuse Franse eendenbout! Erg lekker, goed bereidt en niet duur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » di okt 04, 2016 9:36 am

Dag 11 woensdag 21 september; Millau – we zien wel. Nu het zo zorgvuldig gemaakte reisschema door de langere rit van gisteren is veranderd, en omdat Henk zijn rechterschouder wil ontzien, passen we één en ander aan. We hebben nog zo een 1.500 km te gaan, dan zou in drie dagen kunnen. Eerst terug naar de snelweg richting Clermont-Ferrand en dan binnendoor, zo ver mogelijk naar het noorden. We stranden uiteindelijk in Nevers op de stadscamping.

Dag 12 donderdag 22 september; Nevers – Sedan. Met nog 800 km te gaan lijkt het goed plan om vandaag naar onze eerste overnachtingsplek te reizen. De bedoeling was om een stuk tolweg te pakken maar helaas is de toe-rit afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Dan maar binnendoor. Het laatste stuk is dezelfde route die we hebben gehad als op de heenreis. Handig dat je weet waar de benzinepomp is in een dorpje. Op de camping een Oh ja-tje: geen wc-papier op het toilet. En het onze is op. ’s Avonds op zoek naar een restaurantje en een druk bezochte afhaal- en bezorg pizzeria leek ons wel wat. Henk ‘leent’ een rol uit hun toilet. Goedkoop bier en goede pizza’s! 25 Euro later gaan we op zoek naar een kroegje en belanden in een soort van Schotse pub zonder de bijbehorende muziek maar wel lekker bier.

Dag 13 vrijdag 23 september; Sedan – Thuis. De laatste loodjes… precies ja.
Nog 397 km te gaan. Zou kunnen inhouden dat we redelijk vroeg in Purmerend kunnen aankomen. Henk vindt dat zijn tent droog ingepakt moet worden, dus dat wordt wat later vertrekken. We vertrekken uiteindelijk om half twaalf. Op een tweebaansweg richting Brussel rijdt ik over een flinke puist in de weg (en daar durven zo tol voor te vragen ook van vrachtwagens). Even later doet de Garmin raar: scherm is minder fel. Even kijken naar de multimeter: laadstroom/accuspanning is maar 11 volt in plaats van 13,nogwat.
Na een lunchstop voor Brussel moet de Ratchop opnieuw aangeduwd worden, gelukkig zijn een paar Belgen behulpzaam. Brussel voorbij, Antwerpen voorbij, het bord ‘Nederland’ voorbij, meteen duiken we het Nederlandse fileleed in en de Ratchop houdt ermee op. Geluk bij ongeluk: we staan naast het Shell-station Hazeldonk-Oost, ik kan de Wegenwacht bellen. Henk gooit het probleem in de Rataplan groeps-app en Tom komt met een oplossing: in Breda zit een Motoport, die zouden de accu moeten kunnen leveren. Henk besteld de accu en rijdt naar Motoport, ik wacht op de Wegenwacht.
De wegenwacht heeft een oplossing: zijn starthulp-accu op de motor vastbinden, bagage bij hem in de bus, kan ik alvast door de file (kop-staart botsing van twee vrachtauto’s) en hij volgt later. Om kwart voor zes ben ik bij Motoport, betaal de nieuwe accu en ga weer sleutelen. Ondertussen arriveert de Wegenwacht. Heb nog wel even starthulp nodig om te starten, maar de accu laadt bij. Op naar huis! Nog een tankstop langs de A27. Laadstroom/accuspanning komt niet boven de 12,2 volt uit en daalt langzaam. Motor start gelukkig wel. Geen gezamenlijke McDrek als afsluiting van de reis, ik ben moe, de teruglopende accuspanning voelt niet goed, remlicht doet het niet…ik wil gewoon naar huis.
Om 8 uur sta ik voor de garage, bindt de plunjebaal achterop de Honda PC, prop de tanktas in de kofferbak, parkeer de Ratchop in de garage, leg er een paar kranten onder om de olie op te vangen, naar huis! Handen wassen met garagezeep, bij Chinees om de hoek een loempia met sate, koud biertje…helemaal happy.

4.800 km
Verbruik ± 1: 17
2 liter olie
Stapel bonnetjes van benzine, campings en restaurants

Nog te doen: accuspanning/laadstroom probleempje, kentekenplaat recht zetten, remlicht, olielekkage, smeersysteem ketting (ketting zit nu onder de olie van de lekkende pakking).

Na 750 km, minder stuk: lekke pakking dynamodeksel + uitlaat los.
Bij 2.000 km stuk: opnemer snelheidsmeter
Bij 2.100 km leeg: voorraad ketting smeersysteem
Bij 3.000 km stuk: remlicht
Bij 4.675 km echt stuk: accu
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Vleer » di okt 04, 2016 10:35 am

Mooi verhaal weer! :-/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door 2strokerob » di okt 04, 2016 11:31 am

Zeker weer leuk verhaal..zo hier en daar komen er bekende plekken langs.. oa. Port Bou en de kustweg richting Perpignan..hmmm gelijk zin om weer te rijden..misschien volgend jaar richting zuiden
Fuel is what I burn!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » di nov 01, 2016 5:48 pm

Fanmail van Franse justitie ontvangen vandaag....
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » di nov 01, 2016 6:27 pm

voodoo schreef:Fanmail van Franse justitie ontvangen vandaag....
Da's laat, meestal zijn ze er binnen 2 weken.
grote schade?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » di nov 01, 2016 7:02 pm

Valt mee, 102 gemeten, 96 na correctie waar 90 mocht. En dat voor maar 45 Euro.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door Woody » wo nov 02, 2016 11:37 am

Nou lekker dan...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » wo nov 02, 2016 12:08 pm

Ach ja, eerst maar even aan mijn half-Franse collega vragen of betalen werkelijk nodig is. Motor staat op naam van de BV, dat geeft misschien enige ruimte......
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » wo nov 02, 2016 7:02 pm

voodoo schreef:Ach ja, eerst maar even aan mijn half-Franse collega vragen of betalen werkelijk nodig is. Motor staat op naam van de BV, dat geeft misschien enige ruimte......
Je kreeg zo'n mooie post met link er in naar een mooie nederlandstalige website om te betalen?
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » wo nov 02, 2016 7:28 pm

Nog niet naar gekeken. Jij hebt er ervaring Mee?
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7192
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » do nov 03, 2016 4:49 pm

Ik heb er idd een paar jaar geleden al ervaring mee gehad, alleen toen lag de envelop al in de bus voor we thuis waren, gewoon netjes betaald. Ik heb geen zin om aan de kant gezet te worden de volgende keer in Frankrijk en dan flink te mogen dokken.

we reden toch niet achter elkaar, maar ik heb ook fanmail, maar iets hogere snelheid, 115 gemeten, 109 na correctie. ook 45 eurootjes.
RN122, tussen Maurs en Aurillac, op dinsdag de 20e
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Plaats reactie