IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Waar is wat te doen in 2016?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Suzuki
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 680
Lid geworden op: do aug 07, 2008 8:07 pm

Bedankt

Bericht door Suzuki » vr sep 09, 2016 9:55 am

Jaap,

Bedankt, wij (Peter en Ik) rijden morgen (zat. 10.09.2016) richting het zuiden. Mijn Transalp is er helemaal klaar voor (nieuwe All-road banden, ketting en tandwielen, remmerij gedaan, olie en olie filter, bougie's, afstelling (andere CDI's dwars geplaatste) etc. etc. laat die 6000 km. maar komen.

Groet, Hj

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » vr sep 09, 2016 11:33 am

Goede reis!
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » vr sep 09, 2016 2:42 pm

Had me graag bijgevoegd of zelf die kant opgegaan maar baasje en dokkie denken daar anders over dus helaas.
Dan moeten jullie eea maar opleuken met busjes remmenreiniger oid :P

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » vr sep 09, 2016 5:03 pm

JPi schreef:Voor degenen die ri. het verre/diepe zuiden gaan: Buen Viaje! 8)
gracias
JPi schreef:Had me graag bijgevoegd of zelf die kant opgegaan maar baasje en dokkie denken daar anders over dus helaas.
Dan moeten jullie eea maar opleuken met busjes remmenreiniger oid :P
note to self: remmenreiniger en lampolie inpakken :twisted: :twisted: :twisted:
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za sep 10, 2016 9:20 am

Pics or it didn't happen 8)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » za sep 10, 2016 4:18 pm

JPi schreef:Pics or it didn't happen 8)
zal vast goed komen
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » di sep 20, 2016 8:09 pm

da voodoo is (Zijn?) Doel voorbij geschoten en is weer thuis. Moe maar voldaan, zoals dat heet.
Laatst gewijzigd door voodoo op wo sep 21, 2016 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Stop making sense

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » wo sep 21, 2016 3:07 pm

Zo, weer een beetje uitgerust. En wat heb ik zoal gedaan:

Woensdag 14/9:
Vroeg op en de hele dag "autobahn", om kwart voor zeven op de brommer gestapt. Met Chris heb ik afgesproken om tussen 11 en 12 vanaf een tankstation iets ten noorden van Parijs samen te rijden, voor de zekerheid had ik mijn eerste tankstop in Nazareth (nee, niet die!) ook in de gps-route gezet die ik aan Chris had gestuurd. Dus bij aankomst in Nazareth zie ik net iemand van z'n brommer stappen om te tanken: het was een vieze ratbike, bah. Hallo Chris, u hier!.
Verder was het gewoon een saaie klote dag met aan het einde nog een beetje regen. Rond 17.00 waren we ongeveer 950km van huis en op de camping in Sireuil. Weinig gasten, restaurant dicht, lang leve Frankrijk in september.
In het kampwinkeltje de laatste 3 (drie!) biertjes gekocht, gelukkig had ik nog een flesje schotse viezigheid en Chris nog 2 flessen huisgemaakte viezigheid. Dus ondanks de regen toch een prima avond gehad.

Donderdag 15/9:
Broodje en thee naar binnen en om 09.00u weer op de brommer, vandaag naar Pamplona alwaar stEf van de ratbikzone ook zou moeten zijn aan het einde van deze mooie dag. Het is koud. Gelukkig hoeven we maar ongeveer 450km en doen we bijna geen snelweg. Heerlijk gereden, prachtig klein pasje door de Pyreneeën met lopslopende schapen, geiten en paarden. De eerste twee versnellingen zijn genoeg hier.
Aan het eind van de middag op de camping in Pamplona aangekomen, stEf is er al en gelukkig is deze keer het restaurant wel open. Goed gegeten en gedronken, nog een paar glaasjes huisgemaakte viezigheid en dan vanwege de regen de tent in. Wat een noodweer die nacht, uiteindelijk de hele zooi (na Chris z'n motor opgeraapt te hebben) in het wc-hok gelegd en toch nog een paar uur geslapen.

Vrijdag 16/9:
Ook weer op tijd op de brommer, gelukkig is het alleen maar koud en niet meer nat. Doel van de dag is Galvez op ongeveer 500km van Pamplona. De dag begint met een satnav fout van mij (of van de tomtom) en we rijden weer richting Francia. Gelukkig kijkt stEf wel op de borden.....
Brommers omgekeerd en nu de goeie kant op. Voornamelijk over dodelijk saaie rechte wegen richting zuiden. Maximum toegestane snelheid: 90, onze snelheid: 115, inhalende mercedes/BMW/audi/volvo: 180!
Koffiestopje om een uur of 11. En weer door over saaie rechte wegen. Tankstopje om een uur of 1. Heb ik nog zin? Nog ongeveer 270km naar Galvez. En terug dan, weer dat klote stuk? En dan eigenlijk te weinig tijd om de rest van de terugreis wel de moeite waard te maken?
Daar heeft da voodoo eigenlijk helemaal geen zin in. Dus stEf en Chris een handje gegeven en richting Zaragoza en terug naar de pyreneeën! Vanaf Zaragoza de snelweg af en alleen nog maar kleine weggetjes door een verlaten landschap, ik word weer blij. Aan het einde van de middag de tent nedergeprikt op de motorcamping in Anzanigo. Er staat welgeteld één andere tent met daarin een slapende BMW-rijder. Tof. :=( Dan nog maar een eindje sturen in de omgeving, moet toch nog een boodschapje doen. Wordt uiteindelijk toch nog een ritje van bijna 80km. Zo lekker rijdt het daar. Vandaag toch ongeveer 600km gedaan.
Terug naar de camping. Biertje met Emilio de campingbaas en Benjamin de, inmiddels wakkere, BMW-rijder (had de avond ervoor tot 4uur in de kroeg gehangen, vandaar het middagslaapje).
Even later komt er een groep van een man of 12 uit Barcelona per brommer de camping op. Gezamenlijk aan tafel (eten zat bij de prijs in (€20)), flesje wijn erbij. Daarna afpilsen op het terras met de Spanjolen de de BMW-rijder. Laatste ronde. Geen probleem, uit alle hoeken en gaten komen de flessen tevoorschijn. En het werd laat.......

Zaterdag 17/9:
De eerste kater van deze vakantie! Toch maar inpakken en wegwezen, richting Carcasonne. Maar eerst genieten van de pyreneeën en de N-260! Lekker rijweertje, beetje koud. Via de Bielsapas terug Frankrijk in, en helaas ook de regen in. En nog kouder. Geen zin meer in Carcasonne. Gelukkig heeft de McD goede wifi, en eten moest ik toch ook. Gaillac is ook een prima plek om heen te rijden, uiteindelijk wordt het Cordes-sur-Ciel. Fijn op een bejaardencamping gestaan......
Niet erg, paar biertjes en Schotse ellende en op tijd de tent in. Mag best na 450km met kater.

Zondag 18/9: Op naar motorcamping route 99 in St. remy de Blot. Bijna de hele dag regen, bijna de hele dag 10 graden. Wat is er ook al weer leuk aan motorrijden? Het was maar ongeveer 360km vandaag, dus tijdig op de camping, maar het is doodstil en de deur is op slot. Wa noe dan? Gelukkig regent het nog. En hangt er heel groot een telefoonnummer op de gevel, toch maar even bellen: ik hoor een telefoon overgaan, en daarna stemmen zowel door de telefoon als door de gevel....Hé vriend, kijk eens naar buiten!
Gelukkig zijn ze dus wel open en vinden ze ook één gast de moeite waard om goed te verzorgen. Gewoon aan tafel 's avonds met de eigenaren. Vanwege het kutweer toch maar in een stapelbed in de legertent gaan liggen. Hele avond muziek geluisterd en gebierd met Jerome, goeie kerel. Denk dat ik hier in betere tijden nog wel een keer terug ga.

Maandag 19/9: Vandaag toch maar even de europese buienrader gecontroleerd: Verdun lijkt het veilig plan. Camping aldaar heeft ook een restaurant en een winkeltje voor de nodige biertjes. Goed plan. En in de loop van de middag wordt het zowaar lekker weer. Bijna 20 graden!
Op de camping naast een stel uit Hardenberg, allebei op een MT07. Tot een uur of 12 samen zitten bieren. Ondertussen is het wel weer heel koud.

Dinsdag 20/9:
Tja, wat nu. Het is weer bewolkt en koud. En eigenlijk wil ik graag nog een keer naar het monument in Waterloo en naar Doel. En dan ben ik zo dicht bij huis dat ik m'n tent niet meer ga opzetten. Dus naar Waterloo en door naar Doel. En dan via westerscheldetunnel en de N57 door naar huis.

En dan nu nog even een "Woody":
benzine: ongeveer 175 liter
kilometers: ongeveer 3750
overige kosten: don't know, don't care ;-)

En heb ik nog wat geleerd deze vakantie?
Jazeker;
1. doelen zijn er om bij te stellen
2. 4000km in 8 dagen vind ik te ver
3. snelwegen zijn echt niet leuk
4. de wegen op de spaanse hoogvlakte zijn ook niet leuk
5. de pyreneeën zijn echt schitterend!
6. volgend jaar ga ik vast naar Zweden

De plaatjes moet je erbij denken, of wachten op verslag van Chris.
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » do sep 22, 2016 7:17 am

Mooi verslag Voodoo, ik Ben niet zo van het schrijven, dus van mij straks alleen plaatjes en filmpjes zodra ze zijn uitgezocht.
2 dingen: de N 260 is een heerlijke prachtweg en 's morgens om 09.00 vrijwel leeg
Ik wil toch nog wel een keer terug en Ondanks ik geen spijt heb dat ik maar 1 dag ben gebleven, blijf ik dan 2 dagen.
En toch nog een 3e ding:4000km in 8 dagen gaat best en nog lol hebben ook
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » do sep 22, 2016 12:57 pm

Plaatjes zijn toch ook veel belangrijker.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door JPi » do sep 22, 2016 2:06 pm

Gelukkig kunnen Honda's goed tegen de regen.. :roll:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » do sep 22, 2016 4:25 pm

plaatjessssssssssssssssss
https://goo.gl/photos/225SZXtGhcykqPKNA
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door voodoo » do sep 22, 2016 4:36 pm

Mooie plaatjes, meneer.
Stop making sense

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » do sep 22, 2016 4:56 pm

filmpjes komen nog, ik heb er "maar" een stuk of 40 om wat moois van te maken.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: IX Rat show "redencion" Galvez, Toledo (E) 16-18 s

Bericht door magna » do sep 22, 2016 5:12 pm

Nou, alvast 1tje dan
https://youtu.be/2CIw4K5KTOI
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Plaats reactie