Rat & Survival 3-5 juni

Waar is wat te doen in 2022?

Moderators: Goos, Woody, Teevee

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » ma mei 23, 2022 12:53 pm

Het is mij ondertussen ook gelukt ;D

Ik gebruik de creditcard zo weinig dat het me gisteren echt moeite kostte om te betalen, allerlei extra controles die ik nog nooit eerder had gezien. Het zal nodig zijn....
Stop making sense

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5076
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door Teevee » ma mei 23, 2022 1:28 pm

Ga je nu met de boot vanuit noord Spanje of rijd je terug naar het noorden?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » ma mei 23, 2022 3:26 pm

Allebei niet, ik ga gewoon de hele week in Engeland/Wales/Schotland rondrijden.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door JPi » ma mei 23, 2022 5:15 pm

Tóch de adressen uit Blackpool bewaard? :mrgreen:

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » ma mei 23, 2022 8:34 pm

Adressen uit diverse dubieuze Engelse plaatsen....
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door JPi » wo mei 25, 2022 11:29 am

Goeie reis, treffen endozomeer aldaar.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » wo mei 25, 2022 2:19 pm

dankuwelmeneer ;D
Stop making sense

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » ma jun 06, 2022 12:21 pm

Maar weinig plaatjes gemaakt op het treffen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door JPi » ma jun 06, 2022 1:41 pm

Hoewel de weersvoorspellingen (erg) goed waren ziet eea toch behoorlijk grijs en niet zo heel goed uit eigenlijk?
Ja voor de engelsen was het wellicht evengoed wet on the outside as on the inside :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7190
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door magna » ma jun 06, 2022 1:51 pm

Nou, de voorspellingen voor daar waren (veel) slechter als dat we uiteindelijk hadden, zeker op de zaterdag en zondag. Zo slecht dat ze Voodoo al op zaterdag weg jaagden.
Vrijdag overdag regelmatig buitjes, maar 's avonds prima kampvuurweer.
Het zou beide dagen vrijwel de hele dag regenen(en ondertussen 40km noordelijker prachtig weer), maar uiteindelijk was er om ca. 01.00 pas ff flink onweer met daarna wat zachte regen tot vroeg-ochtend. Zondag met droog weer naar Dover terug gereden en op het vasteland ff een flinke stortbui bij Gent en daarna vanaf de NL grens steeds zwaardere regen.
al met al prima weekend, al was het wel erg winderig, iets met grote open vlakte enzo.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door JPi » ma jun 06, 2022 2:13 pm

Buitenradar gaf i.e.i. voor VK voor de hele week prachtig weer aan en dat verslechterde met het uur zowat...
Als het meegevallen is; mooizo.

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » ma jun 06, 2022 2:32 pm

Het weer was eigenlijk de hele week best goed, alleen het weekend van de RnS was wat minder.
Stop making sense

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5623
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door JPi » do jun 16, 2022 10:18 am

Geen foto's of andere interessante feitjes beschikbaar over dat treffen?

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4819
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door voodoo » do jun 16, 2022 10:26 pm

Magna heefteen joetjoep collage gemaakt, daar wil hij vast een linkje van delen.
Stop making sense

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5201
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Re: Rat & Survival 3-5 juni

Bericht door Woody » ma jun 20, 2022 1:44 pm

Effe naar een Treffen, Rat en Survival bike meeting Kemble Airport
Na twee jaar niet naar Engeland kunnen reizen in verband met de Covid-19 beperkingen kan het weer. Het eerste weekeinde van juni wordt het Rat & Survival treffen weer georganiseerd door Nick en wat vrienden. De plek is ongewijzigd gebleven: het clubhuis van de MCC Orgi op het vliegveld bij het dorpje Kemble. Een enorm uitgestrekt terrein waar vliegtuigen in de mottenballen staan en waar ook oude vliegtuigen gesloopt worden.
Maar eerst er komen. Tom kwam aanzetten met de overtocht Duinkerken-Dover. Twee uurtjes varen, dan richting de M25, M3 enzovoort naar het westen. Prima plan, dan zijn we in één dag ter plaatse.
Dan. Twee dagen voor vertrek e-mail van DFDS, de pontjesbaas, of je in plaats van 1 uur, 2 uur van tevoren wil inchecken in verband met de te verwachten drukte. En omdat we de boot van 2 uur ’s middags hebben, betekend dat om 7 uur van huis. Dus om 6 uur opstaan!
Enfin, de avond voor vertrek naar de garage om de koffers aan de motor te hangen, bandenspanning controleren, oliepeil. Blijken de remblokjes voor bijna versleten te zijn. Te laat om nog nieuwe te kopen. Dan maar onderweg dit regelen. Het internet geeft antwoorden, en in Veurne, waar we toch langs rijden, zit een Honda motordealer.
Vrijdag 3 juni, voor de wekker wakker, na ontbijt inpakken en wegwezen. Nog even langs de garage voor wat extra gereedschap. Bijna half acht en ik rij Purmerend uit. Lekker weer, zonnetje erbij, niks aan de hand. Om negen uur rijdt ik bij Hazeldonk de parkeerplaats op waar Tom bij de Starbucks staat. Kwartiertje later onderweg naar Veurne. Het is druk bij Antwerpen maar alles rijdt door. Even voor elf uur zijn we bij de Honda dealer in Veurne. Nieuwbouw, ziet er goed uit. En remblokken, maar helaas één paar, en ik heb er twee nodig. Dus verder richting Duinkerken. Dat is slechts 24 kilometer, geen probleem. Tot we in een file op de snelweg komen. Om de een of andere vage reden hebben de Fransen de weg geblokkeerd en moet alle verkeer over één rijbaan en vervolgens over een parkeerplaats waar wat gendarmes staan te niksen.
De motordealer in Duinkeren is ineens geen optie meer. Even voor twaalf uur zijn wij bij de douane voor de boot. En dan rijden we een vrijwel leeg parkeerterrein op. Hoezo ‘verwachte drukte’? Er staan drie rijtjes auto’s en wat vrachtwagens. En veel is daar niet meer bijgekomen in de 2 uur die waar staan. Wel lekker weer.
Na inschepen en zelf de motoren vastsjorren naar de lounge, uitzicht over zee en een beetje hangen.
Om 3 uur ’s middags lokale tijd worden we de Engelse wegen opgestuurd. Alle gaat goed tot ik ergens tussen de M3 en M4 een verkeerde afslag pak en Tom kwijtraak. Na 4 mijl kan ik omkeren, ik rijdt nog een keer verkeerd (wat een hele prestatie met de Garmin aan m’n stuur) en mijn aankomsttijd is met een half uur verlaat. Geen probleem, het is lekker weer, gewoon doorrijden.
Om negen uur rijdt ik het treffenterrein op. Voodoo ziet me aankomen en zwaait. Het laatste kwartier was het inmiddels lichtjes gaan regenen.
Bij de toegangstent waar Nick en Pam zitten krijg ik een setje stickers en ander welkomstspul. En omdat ik van over het Kanaal kom hoef ik niet de 20 pond toegang te betalen.
Tot mijn verbazing is Tom er nog niet. Wat mensen begroeten, tent opzetten en installeren, motorkleding uittrekken en de mobiele snackkar van wat cheeseburgers afhelpen. Ondertussen is Tom gearriveerd. Die heeft onderweg wat gegeten.
Aan de bar worden consumptiebonnen verkocht en is er keuze uit maar liefst 6 soorten bier van de tap. Mijn oog valt op de Stateside IPA met 4.2% alcohol. Het blijkt lekker drinkbaar, niet te zwaar, fris met een zuurtje. Prima.
Groet verassing: Ben, onze onvrijwillige brokkenpiloot van vorige keer, is ook aanwezig. Op de motor. Beide armen doen het weer.
Die avond krijgen we kampvuur en een bandje. Ondertussen waait het nog steeds stevig met af en toe een bui. Tegen middernacht kruip ik de tent in, het waait nog steeds stevig door.
Zaterdag 4 juni. Na en goede nachtrust eruit en op naar een grote beker thee bij de snackkar.
Om iets van 10 uur vertrek ik naar Cirencester, daar zit een motorzaakje wat van alles repareert, dus wellicht heeft die ‘mijn’ remblokken op voorraad. Na enig zoeken gevonden dankzij Google maps op de telefoon. Hij is nog even bezig met een MOT keuring van een BMW 1250, of ik 10 minuutjes heb.
Geen probleem. De motor wordt goedgekeurd met een aantal ‘’ punten van aandacht’, Zo maakt de uitlaat iets teveel herrie.
Daarna gaat Del op zoek in zijn magazijn. Wel de FA141 en FA143 remblokken, maar geen FA142.
Dan biedt de BWM rijder aan om mij naar een andere motorzaak te gidsen. Daar aangekomen blijkt deze gesloten te zijn wegens het jubileum van de Koningin.
Hij stelt Honda Blade voor in Swindon, ongeveer een 20 minuten rijden. Eerst even bellen of ze de remblokken hebben. Ik wordt door de receptie doorverbonden met voorraadbeheer maar die neemt niet op. Dan maar er heen. 20 Minuten later sta ik voor een grote motorzaak met 6 merken fietsen in de etalage. Na enig wachten ben ik aan de beurt en vraagt-ie mijn kenteken. Waarbij ik zoiets heb van ‘dat is totaal irrelevant want geen Brits kenteken’ maar ik geef ‘m mijn kentekenbewijs. Dat helpt want dat ziet er niet bepaald Engels uit. Dan gegevens inkloppen en ja hoor: niet op voorraad.
Hij verwijst me naar een andere motorzaak: Bike Tread. Adres in de Garmin en 10 minuten later ben ik er. Hier wil de eigenaar eerst nog een boek gaan raadplegen maar als ik vol overtuiging zeg dat ik de FA142 moet hebben komt-ie even later uit het magazijn met twee sets. Eindelijk gelukt! 36 Pond lichter rijdt ik weer terug.
Om vervolgens het laatste stuk weer de verkeerde kant op gestuurd te worden door de Garmin (die kiest de ingang die het dichtst bij het clubhuis zit, (maar in het weekeinde gesloten) in plaats van de hoofdingang (aan een andere weg). Ik zie links een stukje waar ik zou kunnen keren, maar heb de te veel snelheid en rem mezelf op het losse gravel onderuit. Geen ernstige schade, linker spiegel is gebarsten en het beschermkapje van de linker valbeugel ligt in tweeën. Maar overeind zetten lukt te me niet. Gelukkig is de automobilist die achter me reed zo vriendelijk geweest om te keren en mij te helpen met overeind zetten.
5 Minuten later rijdt ik weer. Deuk in m’n ego en wat lichte schade, valt reuze mee. Als mijn schakelpook af was gebroken had ik een groter probleem gehad.
Terug op treffen eerst wat eten en drinken, en dan aan de knutsel.
De rechterklauw krijg ik makkelijk los en de cupjes laten zich vrij makkelijk terugduwen. Kwartier werk en de nieuwe remblokken zitten er in. Maar dan de linkerkant. De onderste inbusbout komt makkelijk los. Als ik echter veel kracht zet bij de bovenste, breek het bitje in tweeën. Ik roep de hulp in van Tom en Magna. Wat we ook doen, de bout zit muurvast. Dan maar op het probleem heen werken. Met behulp van de klauwhamer lukt het om ook hier de cupjes terug te duwen. De nieuwe remblokken erin prutsen, vastzetten, onderste inbus vastdraaien, remmen inknijpen tot je druk voelt, klaar.
Daarna volgt de prijsuitreiking van de motorshow. En juist als Nick daaraan wil beginnen valt er een flinke bui. Na een half uurtje tweede poging, nu met zon erbij.
Na de prijsuitreiking bekijken we de weersvoorspelling; vanaf middernacht regen en onweer, overdag regen. Voodoo besluit om die middag te vertrekken naar Dover en ’s ochtend de boot naar Calais of Dover te pakken. Hij heeft een hele week zon gehad.
Wij blijven. Blijkbaar kan je, als je veel vroeger dan de geplande afvaart van 4 uur ’s middags aanwezig bent, kosteloos omboeken naar een eerdere boot. En dat scheelt best wel bij thuiskomst.
Dan krijgen we nog de loterij. Magna heeft twee dingen gezien die hij wel wil hebben en heeft flink wat lootjes ingeslagen.
Tot zijn geluk is hij één van de eerste prijswinnaars en weet die twee dingen nog te pakken ook!
De overgebleven loten geeft-ie aan mij. En dat waren goede loten, ik loop met twee boeken, een T-shirt en een ingelijste prent naar buiten.

Die nacht nog zoveel mogelijk bonnen opgemaakt en tegen middernacht gaan slapen.
Zondag 5 juni. Magna is er nog eerder uit dan ik en schud de tent. Opstaan! Het is half zeven of zo.
Thee bij het clubhuis is gratis. Daarna inpakken. Tom z’n tent heeft lek grondzeil. Daar heeft hij een extra zeil onder gelegd maar evengoed staat er water in zijn tent. Er schijnt die nacht een blikseminslag vlak bij geweest te zijn, waar ik uiteraard niets van heb meegekregen.
Iets van negen uur vertrekken we. Het is bewolkt maar droog en volgens de buienradar blijft dat zo. De depressie drijft naar het noorden en wij rijden erachteraan. Eerst even een stuk rijden.
Tot een rotonde wat kennelijk een keerpunt is van een wielerwedstrijd, maar ik wordt door Magna tot de orde geroepen we gaan de M3 op.
En dan heeft mijn snelheidsmeter geen zin meer. Gelukkig geeft de Garmin ook de snelheid aan.
Daarna een tankstop en overleg. Volgen we de M4 tot aan de M25 of de Garmin en buigen we af naar de M3? Dat laatste dus want ergens is oponthoud op de M25.
En ja hoor, weer gaat het mis als van de M3 de M25 opgaan: ik pak de buitenring terwijl dat de binnenring moet zijn. Na een mijl of 5 kan ik omkeren en kom ik op de juiste richting. En in een file.
Gewoon door blijven rijden. Het zal iets van half één zijn als ik me bij de douane meldt, Die heeft geen zak te doen dus maakt-ie zichzelf nuttig met het stellen van vragen en het controleren van mijn bagage. Dan nog even bij de DFDS hokje een kaartje halen. Zonder probleem wordt mijn boeking van 4 uur geaccepteerd en omgezet naar de boot van 2 uur. Als ik parkeerterrein op rijdt staat Tom er uiteraard al. Magna heeft de boot van Irish Ferries, die staat wat verderop.
Boot komt op tijd aan maar lossen duurt lang. Om 10 voor twee rijdt de laatste auto van boord, en dan moeten wij nog er in. Uiteindelijk varen we 10 minuten over tijd af. Eerst toiletbezoek en dan het restaurant in. Deze boot heeft nog minder passagiers en vracht dan op de heenreis.
De warme middaghap bestaat uit beef curry met rijst, groente en de lap naanbrood die niet te eten is. Daarna wordt het een beetje dutten, het uitzicht is beperkt door de laaghangende bewolking.
Bij aankomst in Duinkerken staat daar de kade vol met vrachtauto’s en personenwagens; het einde van het lange weekeinde voor de Engelsen, dus allemaal terug.
Op naar de eerste pomp, dan kunnen we daarna in één ruk naar huis.
En goed inpakken want we krijgen regen. En eerder dan verwacht: bij Gent rijden we door een lokale regenbui. Daarna weer droog. Bij Breda scheiden onze wegen zich: Tom rijd door naar Tilburg, ik buig af naar de A27. Zolang het nog redelijk droog is gaat het gas erop: daar waar 130 p/u is toegestaan.
Negen uur en ik parkeer de motor. Nog even aftuigen en de kleding in de douche hangen, alles is zeiknat van de regen.

Voor de statistieken:
Afgelegde afstand: 1.449 km
Benzine: ± 80 liter (niet afgetankt bij thuiskomst, ik ga uit van 1:18) kosten ± € 193,00
Kosten boot: € 108,30
Kosten verblijf (eten, drinken, eten aan boord): 100 pond = € 137,75 (uit de pinautomaat aan boord)
Schade: spiegel, sloop heeft niets, nieuw € 100,00
Remblokjes € 42,80
Voorband incl. montage € 148,00
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie