
Swamp
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Let s.v.p. wel op de randafwerking. Sommige mensen willen nog wel eens soort schuinafgelijnde snijdende platen maken. En dat is niet zo veilig bij een eventuele valpartij.Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken.
Zo heb ik ook een keer een rat gezien die een prachtige plaat, in vlammotief, rond zijn tellers had gemaakt. Was wel mooi, maar ook gevaarlijk. Ten eerste voor een eventuele fietser die opengeritst wordt, maar ook voor jezelf als je voorover over je motor vliegt.
En ja, de punten van het vlammotief waren zeer scherp. Zelf gevoeld.
Radt, Ratter, Ratst.
Daar heb je (eigenlijk) wel gelijk in raDt, eigenlijk zou ik er zo´n randje overheen moeten leggen. Maar moeten ze maar niet zo dicht bij mijn motor in de buurt komen denk ik altijd maarrADt schreef:Let s.v.p. wel op de randafwerking. Sommige mensen willen nog wel eens soort schuinafgelijnde snijdende platen maken. En dat is niet zo veilig bij een eventuele valpartij.Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken.
Zo heb ik ook een keer een rat gezien die een prachtige plaat, in vlammotief, rond zijn tellers had gemaakt. Was wel mooi, maar ook gevaarlijk. Ten eerste voor een eventuele fietser die opengeritst wordt, maar ook voor jezelf als je voorover over je motor vliegt.
En ja, de punten van het vlammotief waren zeer scherp. Zelf gevoeld.


Ik heb op mijn span ook beenkappen van die traptreden gemaakt en ik was een keer op een (MZ)treffen in Duitsland, begonnen ze allemaal van Tüv dit, Tüv dat


Een vriend van me heeft een carrosseriebedrijf voor vrachtwagens e.d. dus alu is geen probleem voor me. E.e.a. heeft voor mijn motor een positief effekt op de koeling: door die kappen ontstaat er onderdruk achter de radiator dus wordt er meer lucht er doorheen 'gezogen'. Heb op de radiator ook extra 'airdeflectors (jaja..*g*)' zitten voor hetzelfde effekt. En werkt prima! De warme lucht gaat nu mooi langs de knietjes.. en dat is niet verkeerd..Behalve bij +30 maarja.. dan draai ik ze gewoon recht en heb ik weer koele(re) lucht op de knietjes. 
Heb nog geen problemen gehad met polizei of gendarmerie of police of policia maar werk dan ook alles vrij goed/afgerond af. Ik wil zelf niet gewond raken door eigen motor als ik er langs loop oid.

Heb nog geen problemen gehad met polizei of gendarmerie of police of policia maar werk dan ook alles vrij goed/afgerond af. Ik wil zelf niet gewond raken door eigen motor als ik er langs loop oid.

Juistem, dat merkte ik gisteren ook. Is voor de winter helemaal zo gek nog nietJPi schreef:Een vriend van me heeft een carrosseriebedrijf voor vrachtwagens e.d. dus alu is geen probleem voor me. E.e.a. heeft voor mijn motor een positief effekt op de koeling: door die kappen ontstaat er onderdruk achter de radiator dus wordt er meer lucht er doorheen 'gezogen'. Heb op de radiator ook extra 'airdeflectors (jaja..*g*)' zitten voor hetzelfde effekt. En werkt prima! De warme lucht gaat nu mooi langs de knietjes.. en dat is niet verkeerd..Behalve bij +30 maarja.. dan draai ik ze gewoon recht en heb ik weer koele(re) lucht op de knietjes.
Heb nog geen problemen gehad met polizei of gendarmerie of police of policia maar werk dan ook alles vrij goed/afgerond af. Ik wil zelf niet gewond raken door eigen motor als ik er langs loop oid.

- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Die heb ik ook onlangs gebruikt om te verwerken tot zijkapjes, afdichting kont, en een plaatje voorop tussen koplamp en tellertje.Goos schreef:Kep zelf ook weleens met die traptredes van de Gamma in m'n handen gestaan met floorboards in gedachte...beetje dun spulletje inderdaad, maar nu krijg ik toch weer inspiratie om d'r weer eens in te duiken.
(Daarom herkende ik ze meteen in de beenkappen van MZ, zie andere topic van MZ in "show your bikes")
Was voor mij ideaal te verwerken, juist omdat ze zo dun zijn; makkelijk te zagen; doorboren en te buigen.
Maar voor floorboards minder geschikt denk ik (te slap) !
CHROME won't get you home.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Je weet dat je het (dikke) alu moet verwarmen voordat je gaat buigen he..2strokerob schreef:Gamma en Karwei hebben ook grotere alu traanplaten te koop voor ongeveer 35 euro. Ideaal voor beplating idd maar te dun voor het stevige werk. Ik heb nu een flink stuk van ong 5 mm dik. Nadeel is dat het weer moeilijker te bewerken is, maar blijft mooi spul,mzzzls,Rob.


Verwarmen met een gasbrander of op gasfornuis.. wel ff handschoenen aan doen



Laatst gewijzigd door JPi op ma jul 30, 2007 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Wil ik vandaag een neiuwe band erom laten leggen blijkt dat de binnenkant van de velg zo gecorrodeerd is dat ik in frankrijk, door luchtdrukverlies, bijna gecrashed ben. Hebben ze bij die magna's uit 84 de velgen, incl binnenkant ??????verchroomd
Dat gaat niet goed he.. en idd daardoor dus een luchtlek via de corrosie.
alles schoongeborsteld/gekrabt en nu nieuwe zinkverflaag erover en afwachten wat dit nu gaat opleveren.
Binnenband is geen optie want
a. te gevaarlijk en
b. losse en scherpe chroomdeeltjes zouden juist een klapband kunnen veroorzaken.
Krabben en borstelen dus...

Dat gaat niet goed he.. en idd daardoor dus een luchtlek via de corrosie.
alles schoongeborsteld/gekrabt en nu nieuwe zinkverflaag erover en afwachten wat dit nu gaat opleveren.
Binnenband is geen optie want
a. te gevaarlijk en
b. losse en scherpe chroomdeeltjes zouden juist een klapband kunnen veroorzaken.
Krabben en borstelen dus...

Nieuw (2ehands) wiel scoren geen (betere) optie? Zou lullig zijn als we je een keer uit de vangrail moeten krabben.JPi schreef:Wil ik vandaag een neiuwe band erom laten leggen blijkt dat de binnenkant van de velg zo gecorrodeerd is dat ik in frankrijk, door luchtdrukverlies, bijna gecrashed ben. Hebben ze bij die magna's uit 84 de velgen, incl binnenkant ??????verchroomd![]()
Dat gaat niet goed he.. en idd daardoor dus een luchtlek via de corrosie.
alles schoongeborsteld/gekrabt en nu nieuwe zinkverflaag erover en afwachten wat dit nu gaat opleveren.
Binnenband is geen optie want
a. te gevaarlijk en
b. losse en scherpe chroomdeeltjes zouden juist een klapband kunnen veroorzaken.
Krabben en borstelen dus...
