xs 400 fs

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

xs 400 fs

Bericht door jboy » di okt 09, 2007 11:17 pm

hey mensen,

me keeringen van me voorvork zijn een beetje op ennehm dat komt natuurlijk door een beetje ingevreten slijtage op me vorken.

ik kan dit natuurlijk allemaal gaan vervangen door nieuwe vorken enz.

maar kan ik het ook gewoon niet doen? :?

iig...ik wil even weten wat je merkt als je erop rijd in een bocht ofzo of wat erg gevaarljk kan zijn...kben natuurlijk nog niet zo ervaren ermee dus :wink:

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo okt 10, 2007 5:23 am

het is idd niet bevorderlijk voor de wegligging.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Teevee
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5078
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 9:51 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Teevee » wo okt 10, 2007 5:27 am

Als je voorvork olie lekt verlies je langzaam maar zeker de dempingswerking. Alleen de veer blijft dan over. Dit zorgt ervoor dat je na een verkeersdempel of zo een aantal keer blijft deinen (beetje als motorrijden op een hobbelpaard). In bochten met slecht wegdek wordt de wegligging errug slecht.
Keerringen vervangen is niet zo'n enorme klus maar als je binnenpoten erg slecht zijn zou ik in elk geval op zoek gaan naar iets beters, op de sloop of zo.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door 2strokerob » wo okt 10, 2007 6:46 am

Ook heb je kans dat de olie op remklauw en schijf gaat lopen en dat bevorderd het remmen ook niet zo :roll: ....je kan het wel uitstellen door bv een lap om je vorkpoot te wikkelen...erg rattig maar om de zoveel wel wisselen 8) ,mzzzlls,Rob.
Fuel is what I burn!

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 4820
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 8:38 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door voodoo » wo okt 10, 2007 8:00 am

Of netjes de pitting van je binnenpoten krabben en de gaatjes opvullen met vloeibaar metaal. Daarna netjes opschuren met heel fijn waterproof schuurpapier. voor een tientje 2 nieuwe keerringen erin, et voila!
Dan kun je weer een jaar(tje) vooruit zonder soppende voorpootjes.

Succes.

gr. voodoo
Stop making sense

redman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:40 pm
Locatie: achterhoek

Bericht door redman » wo okt 10, 2007 11:28 am

....je kan het wel uitstellen door bv een lap om je vorkpoot te wikkelen...erg rattig maar om de zoveel wel wisselen ,mzzzlls,Rob.
_________________
Heb ik ook,want doordat mijn CB zo lang stilstond lekten beide keerringen.Maar dat is overgegaan na enige km's en er zit nog steeds olie in :D maar werkt wel.
Tsja, dat is mien ok wat.......

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5200
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » wo okt 10, 2007 12:32 pm

Na herstel van je keerringen meteen hoezen om je voorvorken doen, scheelt behoorlijk in slijtage en roest.
Kan je ook zelf maken van oude binnenbanden en tie-rips.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » wo okt 10, 2007 1:01 pm

hmm...dat vloebaar metaal lijkt me wel wat :wink: , khad vandaag ook al gehoord van een jongen op school dat t niet zo verstandig is om het zo te laten :lol:

maja...er zitten ook niet voor niets schokbrekers op een motor :)

ja dat doe ik gewoon...kga gewoon heel netjes dat doen met vloeibaar metaal en dan die keeringen vervangen en dan gelijk een paar hoezen eromheen...ja komt goed...bedankt ;D

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » do okt 11, 2007 1:32 am

olie in de voorpoten? oooohw, dus da's die zooi die er bij mij steeds uit lekt . ben het nu gelukkig bij beiden kwijt . nergens voor nodig die rommel :evil: nieuwerwetse onzin, ik rek mijn nek wel ff uit als ie beetje duikt :wink:
camperproleet

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » do okt 11, 2007 4:34 pm

hahaha :lol: ...merk je dan niet dat de bochten een beetje kloten gaan ofzo? :)

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » do okt 11, 2007 5:08 pm

jboy schreef:hahaha :lol: ...merk je dan niet dat de bochten een beetje kloten gaan ofzo? :)
Op een zijspan?? hahaha hij merkt nog niet eens dat z'n spanwiel eraf loopt so.. :twisted: :wink:

jboy
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 207
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:21 pm

Bericht door jboy » do okt 11, 2007 6:05 pm

hahaha :lol: tja mischien rijdt ie constant op 2 wielen met ze zijspan :twisted: 8)

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » do okt 11, 2007 6:44 pm

der obergefreiter schreef:olie in de voorpoten? oooohw, dus da's die zooi die er bij mij steeds uit lekt . ben het nu gelukkig bij beiden kwijt . nergens voor nodig die rommel :evil: nieuwerwetse onzin, ik rek mijn nek wel ff uit als ie beetje duikt :wink:
Yes, hier hetzelfde 8)

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » vr okt 12, 2007 12:53 am

JPi schreef:
jboy schreef:hahaha :lol: ...merk je dan niet dat de bochten een beetje kloten gaan ofzo? :)
Op een zijspan?? hahaha hij merkt nog niet eens dat z'n spanwiel eraf loopt so.. :twisted: :wink:


nope, ben inderdaad van : zolang het riet mohjuh niet piep'n moar karruh . en pas in paniek raken als het echt niet meer kan . en ach , met zo'n 3wieler kun je je nou éénmaal iets meer permiteren dan met een solo :lol:
camperproleet

Plaats reactie