Papa Bear's XL-Rat
Moderators: Goos, Teevee, Woody
Papa Bear's XL-Rat
Gegroet verschoppelingen,
Ik heb me in het techniek-gedeelte van dit forum een paar maanden geleden al 's voorgesteld, maar ik zal het nog maar 's doen, nu met foto's.
Ik ben Papa Bear uit Rotterdam, en ik heb ben m'n XL500SA uit '79 lekker aan het verratten.
De verlichting was stuk, dus die heb ik vervangen door een setje tuinspots op zonne-energie.
Verder staat nog in de planning de tank te vervangen door een ouwe brandblusser, de achterkant er af te zagen, en het zadel te vervangen voor een oldskool zweefzadel.
Ik heb me in het techniek-gedeelte van dit forum een paar maanden geleden al 's voorgesteld, maar ik zal het nog maar 's doen, nu met foto's.
Ik ben Papa Bear uit Rotterdam, en ik heb ben m'n XL500SA uit '79 lekker aan het verratten.
De verlichting was stuk, dus die heb ik vervangen door een setje tuinspots op zonne-energie.
Verder staat nog in de planning de tank te vervangen door een ouwe brandblusser, de achterkant er af te zagen, en het zadel te vervangen voor een oldskool zweefzadel.
- stitch
- Bezoek Rat
- Contacteer:
welkom pappa-B
dankbare machientjes om iets van te maken , ooit een mooi xt500 gezien (george).
De oplossing van tuinverlichting met zonnepanelen vind ik wel HEEL interessant.
Staat er een rode porsche in de hoek ? (trekker)
greets stitch
dankbare machientjes om iets van te maken , ooit een mooi xt500 gezien (george).
De oplossing van tuinverlichting met zonnepanelen vind ik wel HEEL interessant.
Staat er een rode porsche in de hoek ? (trekker)
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Ural 650 zijspan
LOL, die zijn van m'n andere brommer (een CB sevenfifty uit ' 93). Die uitlaat is rot, en ik kon voor weinig dat glimmende ding krijgen.Dyrck schreef:Maar hoe wil je in godsnaam die uitlaten onder die XL frutselen?
@ stitch; ja, das een van de trekkers van m'n schoonpa. Interessanter is de andere, een Renault uit 1963.
Verlichting op zonne-energie was kinderlijk eenvoudig. Setje is van conrad.nl geplukt voor drie tientjes, ik heb het geheel uit elkaar getrokken en een F16-schakelaar er tussen gemonteerd plus een wat grotere accu. Zit zelfs een licht/donkerherkenning op, zodat de lampen aangaan als het gaat schemeren
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
He, zo'n motor heb ik ook nog gehad. Was mijn eerste.
Was eigenlijk origineel al mooi.
Heb je dat mooie kuipje van de koplamp nog? Die vond ik fantastisch. Liep naar onderderen, i.p.v. naar boven.
Al met al, goed bezig. Ik weet alleen niet of de verlichting helemaal goed werkt in het donker, maar sowieso wel kreatief verzonnen. Echt rat.
Was eigenlijk origineel al mooi.
Heb je dat mooie kuipje van de koplamp nog? Die vond ik fantastisch. Liep naar onderderen, i.p.v. naar boven.
Al met al, goed bezig. Ik weet alleen niet of de verlichting helemaal goed werkt in het donker, maar sowieso wel kreatief verzonnen. Echt rat.
Radt, Ratter, Ratst.
- stitch
- Bezoek Rat
- Contacteer:
heb je er nog een beetje licht van ?Papa Bear schreef: Verlichting op zonne-energie was kinderlijk eenvoudig. Setje is van conrad.nl geplukt voor drie tientjes, ik heb het geheel uit elkaar getrokken en een F16-schakelaar er tussen gemonteerd plus een wat grotere accu. Zit zelfs een licht/donkerherkenning op, zodat de lampen aangaan als het gaat schemeren
ben op mijn q65 project ook iets in die richting te doen.
greet stitch
Greets Wim aka Stitch
Ural 650 zijspan
Ural 650 zijspan
Lichtopbrengst is heel redelijk.
en rADt, het werkt prima in het donker. De energie wordt overdag opgeslagen in accu. Heb ongeveer 10 uur licht met drie LED-spots (met ieder drie witte led's).
Leek me de meest omslachtige oplossing voor een eenvoudig probleem
Stitch, als je hulp nodig hebt met zoiets, trek gerust aan de bel.
en rADt, het werkt prima in het donker. De energie wordt overdag opgeslagen in accu. Heb ongeveer 10 uur licht met drie LED-spots (met ieder drie witte led's).
Leek me de meest omslachtige oplossing voor een eenvoudig probleem
Stitch, als je hulp nodig hebt met zoiets, trek gerust aan de bel.
-
- Bezoek Rat
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Misschien wel ja! Gebruik 'm iedere dag voor woon-werk en om overal naartoe te rijden. Een echt werkpaard.de vlieger schreef:wegens ervaring (160.000 km. op 7 jaar...) het beste ooit gemaakt!!!!!Papa Bear schreef:
LOL, die zijn van m'n andere brommer (een CB sevenfifty uit ' 93).
Zitten naar mijn idee wel een paar ontwerpfouten in. Zo had de ketting toch echt een cardan moeten zijn, ontbreekt er een zesde versnelling en... staan de bougies als het regent in een bad water en modder.
En echt hard gaat het ook niet. MAAR... het werkt wel altijd.