Kutkawa
Moderators: Goos, Teevee, Woody
JIIIIIHAAAAAAAA !!!!!!!!!
Tis nauwelijks te geloven maar vandaag, 14 februari 2007, ben ik met Kutkawa naar m'n werk gereden !!!!!!
Dat kwam zo: maandagavond de carb's er weer vanaf gehaald omdat de choke vastzat.
Uurtje later zat het spul er weer op, nadat met WD40 en daarna vaseline de choke-schuifjes weer gangbaar waren gemaakt.
Dinsdagmiddag de auto ernaast gezet en starten maar! Maar ja, ze nu ineens geen zin meer.....naar de motorzaak, nieuwe bougies gehaald.
Dinsdagavond die erin geschroefd...bleek dat nr 3 maar vier slagen ingedraaid was.
Dus eruit, vaseline erop, erin, vastdraaien, eruit, vaseline erop, indraaien enz enz totdat ook die er helemaal in zit.
Dan de startkabels erop en....verrek er zit leven in dat ding!
Maar...bij nadere controle doen cilinder 3 en 4 niet mee....wel braaf vonken maa verder, wat we ook proberen, niet werken en ik heb geen zin om weer de zooi eraf te halen....
Dus dan maar een proefrondje in de wijk.
En ze gaat als de brandweer! Boven de 3-4000 toeren doen alle cilinders mee, geen getril, helemaal goed.
Dus op naar huis.
Vanochtend wilde ik starten...choke erbij...yep werken....doe ik choke terug, slaat ze af en wil niet meer starten....gv de gv...met de auto startkabels opgehaald en uiteraard meteen lopen.
Conclusie: heel voorzichtig met de choke omgaan...
Aanstaande zaterdag synchroom stellen en dan moet het helemaal goed blijven gaan.
Hè lekker, kan weer motorrijden!
Tis nauwelijks te geloven maar vandaag, 14 februari 2007, ben ik met Kutkawa naar m'n werk gereden !!!!!!
Dat kwam zo: maandagavond de carb's er weer vanaf gehaald omdat de choke vastzat.
Uurtje later zat het spul er weer op, nadat met WD40 en daarna vaseline de choke-schuifjes weer gangbaar waren gemaakt.
Dinsdagmiddag de auto ernaast gezet en starten maar! Maar ja, ze nu ineens geen zin meer.....naar de motorzaak, nieuwe bougies gehaald.
Dinsdagavond die erin geschroefd...bleek dat nr 3 maar vier slagen ingedraaid was.
Dus eruit, vaseline erop, erin, vastdraaien, eruit, vaseline erop, indraaien enz enz totdat ook die er helemaal in zit.
Dan de startkabels erop en....verrek er zit leven in dat ding!
Maar...bij nadere controle doen cilinder 3 en 4 niet mee....wel braaf vonken maa verder, wat we ook proberen, niet werken en ik heb geen zin om weer de zooi eraf te halen....
Dus dan maar een proefrondje in de wijk.
En ze gaat als de brandweer! Boven de 3-4000 toeren doen alle cilinders mee, geen getril, helemaal goed.
Dus op naar huis.
Vanochtend wilde ik starten...choke erbij...yep werken....doe ik choke terug, slaat ze af en wil niet meer starten....gv de gv...met de auto startkabels opgehaald en uiteraard meteen lopen.
Conclusie: heel voorzichtig met de choke omgaan...
Aanstaande zaterdag synchroom stellen en dan moet het helemaal goed blijven gaan.
Hè lekker, kan weer motorrijden!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nou daar ben ik vanochtend dus weer achtergekomen....m'n buren houden nog meer van me nu ik de 'buurtwekker' heb.
Komt ook door ietwat lekke uitlaat (geen afdichtingsringen) en Laser-pijpje.
Kan de schoolgaande jeugd niet meer uitslapen..
Oja nu dat ding eindelijk weer eens rijdt gaat uiteraard de km-tellerkabel stuk...
En nog zo iets: er zit een benzinemeter op. De tank raakt langzaam maar zeker leger, en dan ga ik de snelweg op, dus hup, gaaaaaas en dan gaat er een rood lampje blieb doen.
Dus van het gas af, weer terug naar rechts, (ja weet ik veel??), lampje uit, rustig weer versnellen naar ± 100 per uur en lampje blijft uit....
Rijdt ik vlak bij m'n werk, gaat m'n rechterhand weer 'normaal'doen, dus gaaaaaas en hup lampje weer aan....komt omdat alle benzine naar de achterkant van de tank klotst, waardoor de sensor omlaag klapt, en dus gaat het lampje branden!
Ja die Japanners hebben het wel bedacht hoor!
Komt ook door ietwat lekke uitlaat (geen afdichtingsringen) en Laser-pijpje.
Kan de schoolgaande jeugd niet meer uitslapen..
Oja nu dat ding eindelijk weer eens rijdt gaat uiteraard de km-tellerkabel stuk...
En nog zo iets: er zit een benzinemeter op. De tank raakt langzaam maar zeker leger, en dan ga ik de snelweg op, dus hup, gaaaaaas en dan gaat er een rood lampje blieb doen.
Dus van het gas af, weer terug naar rechts, (ja weet ik veel??), lampje uit, rustig weer versnellen naar ± 100 per uur en lampje blijft uit....
Rijdt ik vlak bij m'n werk, gaat m'n rechterhand weer 'normaal'doen, dus gaaaaaas en hup lampje weer aan....komt omdat alle benzine naar de achterkant van de tank klotst, waardoor de sensor omlaag klapt, en dus gaat het lampje branden!
Ja die Japanners hebben het wel bedacht hoor!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nee hoor, dat kan niet want ik heb het oliepeil voor ik rijden nog nagekeken, was helemaal goed.
Vanmiddag een flesje 'Tunap' gehaald en toen pas getankt (rode lampje bleef tijdens het rijden maar knipperen), morgen weer even rijden, kijken of het helpt.
Vanmiddag een flesje 'Tunap' gehaald en toen pas getankt (rode lampje bleef tijdens het rijden maar knipperen), morgen weer even rijden, kijken of het helpt.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Ook niet het lampje voor de oliedruk?Woody schreef:Nee hoor, dat kan niet want ik heb het oliepeil voor ik rijden nog nagekeken, was helemaal goed.
Vanmiddag een flesje 'Tunap' gehaald en toen pas getankt (rode lampje bleef tijdens het rijden maar knipperen), morgen weer even rijden, kijken of het helpt.
(ooit van een halve Brabander geleerd dat dat lampje niet alleen voor je oliepijl maar vooral voor je oliedruk is als het dàt lampje is natuurlijk.)
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Tjeezis stelletje motorische analfabeten zijn jullie toch ook....
Motor: Kawasaki GT550
aantal rode lamjes: 4
dubbel uitgevoerd achter/remlicht: 2 lampjes
oliedruklampje: 1
waarschuwingslampje dashbord: 1
voor volgende functies:
- zijstandaard uitgeklapt
- accuzuur te laag
- benzinetank bijna leeg
- nog iets maar dat ben ik even kwijt
Motor: Kawasaki GT550
aantal rode lamjes: 4
dubbel uitgevoerd achter/remlicht: 2 lampjes
oliedruklampje: 1
waarschuwingslampje dashbord: 1
voor volgende functies:
- zijstandaard uitgeklapt
- accuzuur te laag
- benzinetank bijna leeg
- nog iets maar dat ben ik even kwijt
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Mmmm een automatisch dedectiesysteem voor het kwijtraken van onderdelen? Nee zeg, het is geen Harley!
Maar.....gisteren toch weer de carb's eraf gehaald en de stationair-sproeiers van nr 3 en 4 eruit gehaald....allebei hopeloos verstopt!
Met een stukkie ijzerdraad van de staalborstel weer open gekregen.
Toen was er nog de niet-werkende snelheidsmeter. Dus eerst de kabel eraf, en bij controle bleekt die niet in tweeën te liggen.
Kabel weer in teller steken, uiteinde proberen rond te draaien, niet dus.
Zit de teller vast!
Dan de km-teller zelf eraf. Dus dashbord uit elkaar, tellertje los, blijkt dat de magneet die normaal moet kunnen ronddraaien weigert.
Lang leve WD-40! Ik had nog een restant kabel liggen (heb jij soms vierkante schroeverdraaiers?) en met een tangetje net zolang heen-en-weer gedraaid toen dat weer werkte.
De boel weer inelkaar gezet en rijden!
OOOOOOOHHHHHH wat is dat lekkerrrrrrr!!!! Geen gestamp meer bij het stoplicht, geen lastig optrekken meer, gewoon soepeltjes optrekken en een km-teller die het doet.
Als beloning voor haar goede gedrag meteen naar Roukama gereden voor twee nieuwe toetertjes.
Terug in de garage meteen gemonteerd, het stationair-draaien even afgesteld en naar huis.
Maandag weer toeren naar m'n werk.
Dit gaat helemaal goed komen, tis een fijn fietsie!
Maar.....gisteren toch weer de carb's eraf gehaald en de stationair-sproeiers van nr 3 en 4 eruit gehaald....allebei hopeloos verstopt!
Met een stukkie ijzerdraad van de staalborstel weer open gekregen.
Toen was er nog de niet-werkende snelheidsmeter. Dus eerst de kabel eraf, en bij controle bleekt die niet in tweeën te liggen.
Kabel weer in teller steken, uiteinde proberen rond te draaien, niet dus.
Zit de teller vast!
Dan de km-teller zelf eraf. Dus dashbord uit elkaar, tellertje los, blijkt dat de magneet die normaal moet kunnen ronddraaien weigert.
Lang leve WD-40! Ik had nog een restant kabel liggen (heb jij soms vierkante schroeverdraaiers?) en met een tangetje net zolang heen-en-weer gedraaid toen dat weer werkte.
De boel weer inelkaar gezet en rijden!
OOOOOOOHHHHHH wat is dat lekkerrrrrrr!!!! Geen gestamp meer bij het stoplicht, geen lastig optrekken meer, gewoon soepeltjes optrekken en een km-teller die het doet.
Als beloning voor haar goede gedrag meteen naar Roukama gereden voor twee nieuwe toetertjes.
Terug in de garage meteen gemonteerd, het stationair-draaien even afgesteld en naar huis.
Maandag weer toeren naar m'n werk.
Dit gaat helemaal goed komen, tis een fijn fietsie!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nou en toen verveelde ik me omdat de Kawa het gewoon doet en start en rijdt en een beetje vierkante achterband heeft wat hele 'leuke' effecten geeft in bochten als het regent....
Dus het Houten Xjeetje maar weer eens onderhanden genomen omdat de uitlaat vervangen moet worden.
Meteen een PROBLEEM: omdat ik al een jaar of ietsje langer met een half voorspatbord rijdt (de onderste helft is eraf) komt er nogal wat nattigheid enzo tegen het blokkie aan.
Meer tegen de uitlaten eigenlijk en dat heeft tot gevolg dat alle moertjes en de kransen vastgerot zitten.
Ik heb vanavond eindelijk één pijp eraf gekregen. Morgenmiddag even de slagschroevedraaier ophalen zodat het onderkuipje eraf kan.
En vooral blijven spuiten met WD40, want dat schijnt te werken.
Affijn, vrijdagavond weer verder....
Dus het Houten Xjeetje maar weer eens onderhanden genomen omdat de uitlaat vervangen moet worden.
Meteen een PROBLEEM: omdat ik al een jaar of ietsje langer met een half voorspatbord rijdt (de onderste helft is eraf) komt er nogal wat nattigheid enzo tegen het blokkie aan.
Meer tegen de uitlaten eigenlijk en dat heeft tot gevolg dat alle moertjes en de kransen vastgerot zitten.
Ik heb vanavond eindelijk één pijp eraf gekregen. Morgenmiddag even de slagschroevedraaier ophalen zodat het onderkuipje eraf kan.
En vooral blijven spuiten met WD40, want dat schijnt te werken.
Affijn, vrijdagavond weer verder....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!