knalprobleem, tips please

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » za aug 08, 2009 2:10 pm

Nou, het ding knalt nog steeds aan alle kanten en de koppeling krijg ik ook niet afgesteld, dat wordt zondag met de auto. :evil:
Ben het ook ff zat eigenlijk. Starten gaat wel prima, maar ja daar zit je nog niet mee op de weg.
Volgens mij is het blok aan revisie toe.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3947
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za aug 08, 2009 3:01 pm

Vleer schreef:... dat wordt zondag met de auto.
Geen probleem.
Bij mij is het knallen, ploffen en op 3 cyl. lopen na een flinke proefrit verdwenen.
Achterrem is ook weer gaanbaar, dus ik neem De Tank voor je mee.
Olive is the New Black

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za aug 08, 2009 4:51 pm

Bij mij zijn de problemen met mag3 kennelijk opgelost: verkeerde combi van bougies en kappen. Nu lopen als een stier vanaf stationair zónder knallen en hikken enzo :D én 1:16!!

Nu bij jou nog! :)

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » ma aug 10, 2009 12:26 pm

Vleer schreef:Nou, het ding knalt nog steeds aan alle kanten en de koppeling krijg ik ook niet afgesteld, dat wordt zondag met de auto. :evil:
Ben het ook ff zat eigenlijk. Starten gaat wel prima, maar ja daar zit je nog niet mee op de weg.
Volgens mij is het blok aan revisie toe.
Blokrevisie bij een Goldwing? Nou dat zie je weinig.
Denk dat het toch de carburatie is in combi met verkeerde bougies. Kan ook zijn dat-ie knalt omdat de uitlaten niet goed aansluiten aan de cilinderkop.
Dan wordt er valse lucht aangezogen, dan mengt met de niet-verbrande benzine en dan gaat-ie vanzelf knallen.
Zijn de halve maantjes nog wel goed? Die willen nog wel eens wegroesten. En een extra afdichtingsring tussen de uitlaatflens en de cilinderkop wil ook helpen.
Anders: gewoon gaan rijden, dan krijgt-ie vanzelf goede zin en gaat-ie snorren als een poes.
Koppeling: het kan zijn dat de kabel zover is opgerekt dat afstellen dan een probleem wordt. Gebeurt zelden.
Anders: zitten alle afsteldingetjes er wel op? Zowel bij de koppelingshendel als bij de hevel moeten afstelmogelijkheden zijn. Mis je één van de twee, dan is de kabel altijd te lang.
Beweegt de kabel soepel door de mantel? Het vet wat erin zit gaat hard worden wanneer er vocht bij komt. WD40 wil nog wel eens helpen, maar is een geduldklusje. Succes!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Vleer
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 914
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:28 am

Bericht door Vleer » wo aug 12, 2009 7:09 pm

Hm, de uitlaat, daar zal ik binnenkort eens naar kijken. Het viel me op dat er rook uitkwam op plaatsen waar dat officieel niet zou moeten. De nieuwe kaarsjes die ik er in gestopt heb zijn van hetzelfde type als daarvoor.

Tja, die koppeling, het lukt nu wel min of meer. Ik had een nieuwe kabel gekocht, met 2 afstelpunten (hendel en hevel) maar ik heb nauwelijks speling om af te stellen, zover moet ik ze al uitdraaien om de kabel een beetje strak te krijgen, vandaar dat ik denk dat ie te lang is. Misschien hebben ze me er een van een ander GL type meegegeven. Heb alleen geen bonnetje meer dus ruilen wordt lastig. Misschien maar het tonnetje afknippen en kabelklemmetje erop.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen.

Gebruikersavatar
Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 5202
Lid geworden op: di sep 19, 2006 10:12 pm
Locatie: Purremereutel

Bericht door Woody » do aug 13, 2009 12:19 pm

Zelf proefondervindelijk vastgesteld dat het meenemen van de oude koppelingskabel naar de motorzaak een hoop gedoe scheelt...
Er zijn de afgelopen 35 jaar zoveel verschillende type Honda's gemaakt dat zelfs de oudste onderdelenmannetjes door de bomen het bos niet meer zien... :oops: :oops:
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Plaats reactie