Vleer schreef:Nou, het ding knalt nog steeds aan alle kanten en de koppeling krijg ik ook niet afgesteld, dat wordt zondag met de auto.
Ben het ook ff zat eigenlijk. Starten gaat wel prima, maar ja daar zit je nog niet mee op de weg.
Volgens mij is het blok aan revisie toe.
Blokrevisie bij een Goldwing? Nou dat zie je weinig.
Denk dat het toch de carburatie is in combi met verkeerde bougies. Kan ook zijn dat-ie knalt omdat de uitlaten niet goed aansluiten aan de cilinderkop.
Dan wordt er valse lucht aangezogen, dan mengt met de niet-verbrande benzine en dan gaat-ie vanzelf knallen.
Zijn de halve maantjes nog wel goed? Die willen nog wel eens wegroesten. En een extra afdichtingsring tussen de uitlaatflens en de cilinderkop wil ook helpen.
Anders: gewoon gaan rijden, dan krijgt-ie vanzelf goede zin en gaat-ie snorren als een poes.
Koppeling: het kan zijn dat de kabel zover is opgerekt dat afstellen dan een probleem wordt. Gebeurt zelden.
Anders: zitten alle afsteldingetjes er wel op? Zowel bij de koppelingshendel als bij de hevel moeten afstelmogelijkheden zijn. Mis je één van de twee, dan is de kabel altijd te lang.
Beweegt de kabel soepel door de mantel? Het vet wat erin zit gaat hard worden wanneer er vocht bij komt. WD40 wil nog wel eens helpen, maar is een geduldklusje. Succes!