Voor de anderen dus hier het complete verhaal.
Afgelopen zaterdag had ik de motor gepakt en klaar voor vertrek naar Ratbike rally Grubbenvorst.
Omdat het plaatsen van een nieuwe oliekeerring achter het voortandwiel niet het gewenste resultaat had, ook maar 10 liter olie meegenomen voor onderweg.
Vanaf Ermelo, bij kootwijk de eerste bijvulling 1,5 liter. Voor de zekerheid, want ik ging de A1 op richting Apeldoorn.
Bij Apeldoorn op de afrit richting Nijmegen, begon de motor iets in te houden. Olie !!!!!! dacht ik, maar een beetje gevaarlijk om te stoppen, dus maar over de vluchtstrook met 60 km/u.
De eerste de beste plek maar weer olie bijvullen. Dopje losdraaien, F$%^%^&%^&ck wat heet, damp uit blok. 1,5 liter erin .
Rust tot ik weer hand op blok kon leggen.
Motor starten en rijden , helaas lukte het niet harder dan 65 km/u.
Dus maar steeds op de vluchtstrook een spoor van prachtige regenboogkringen achterlatend.
Na nog een paar stops/bijvullingen na 3 uur bij de afslag Helden uiteindelijk de bike maar bij een ANWB paal geparkeerd. Het werd te gevaarlijk 50 km/u zonder vluchtstrook.
De mevrouw in de paal , zei dat ik op een verkeersgevaarlijke plaats stond en dat ik eerst verwijdert zou gaan worden. Later terugbellen voor transport.
Na een half uur afgehaald door sleepdienst die me meenam naar hun depot in Wijchen.
Ondertussen had ik Magnamania al een sms gestuurd, dat ik met pech stond en dat ik zowiezo zou proberen naar Grubbenvorst te komen.
Bij het afsleepdepot kontakt opgenomen met Anwb. . Helaas, ik had mijn pasje niet bij me. Wel mijn lidmaatschapnummer. Mevrouw aan telefoon kon mij ook haarfijn vertellen hoelang al lid en wat er allemaal al was gebeurdt, maar omdat ik geen pasje bij me had, GEEN recht op hulp.
Wat nu ????? thuisfront was dagje Ikea, geen gehoor.
Plotseling SMS . Magnamania met een bericht en telefoonnummer van :!!!!!!!!!!!!!!!!
HERTOG JAN.
Deze had op Rataplan forum gelezen dat ik met pech onderweg stond. Eem PM etje naar Magna en een smsje later had ik zijn telefoonnummer.
Na een kort gesprekje , met een eenigszins bezorgde moeder aan de kant van H€ertog Jan hetr volgende geregeld..

Hertog Jan regelde bus van zijn broer en zou een uur later mij en motorfiets op komen halen.
Nog binnen het uur stond hij daar met bus ,spanbanden en zijn herkenbaare Hertog Jan pet.
Even kennisgemaakt. We hadden elkaar nog nooit ontmoet.
Na een leuk snel ritje, 140 ipv 50 afgezet bij RBR in Grubbenvorst.
Hertog Jan had tent ook al meegenomen, dus dat was goed gekombineerd.
Motor gestart en de laatste meters naar het treffenterrein gereden, alwaar al een redelijk clubje stond om ons te begroeten.
Als je nu bovenstaand verhaal hebt gelezen, dan krijg je daar toch een goed gevoel van .
De officiele hulpinstantie die al je gegevens heeft , plus al jaren contributie weigert je te helpen.
Een (Rat)biker, die jou alleen kent via een paar stukjes tekst op een forum, niet eens weet of je wel geld hebt , regelt een bus en komt je gewoon ophalen en zet je bij het treffen terrein af.
dus bij deze nogmaals , Hertog Jan en Magna , bedankt voor alle moeite die jullie gedaan hebben zonder dat iemand daar om heeft gevraagd..
Jullie hebben de:::
True Biker spirit
greets stitch