Gisteren de CB naar huis gehaald, op de aanhanger -O- , hij startte dus niet.
Eerst een tijd weer bezig geweest met de carbs, met het open draaien van de benzinekraan (klopt het dat deze alleen in de middelste stand benzine doorlaat

) liepen allevier de carbs over

carbs er maar weer tussenuit gevrot en weer op de werkbank. vlotterpennen hebben allevier slijtagesporen en zijn "dus" aan vervanging toe. Maar na het nog eens extra gereinigd te hebben lekte het (voor nu) iig niet meer.
Als ik de carbs op z'n kop zet, staan niet allevier de vlotters even hoog i.e. sommigen zakken wat verder door. Als ik ze echter een voor een zo houd dat ze de vlotterpen NET raken, staan ze wel allemaal mooi parallel met het pasvlak van het carburateurhuis. Is dat normaal

Daarna weer met veel moeite het spruitstuk op de carbs vast gekregen (goed genoeg naar m'n zin voor een testritje iig)
De bougies ff bekeken natuurlijk, de kleurtjes waren niet verkeerd, maar wel 3 DRIE!! verschillende bougies _O-:

Aankicken: no effect, aan de starthulp(auto) hangen: no effect -O- , na snelle contole: geen vonk. Dan maar op de aanhanger mee naar huis.
Vandaag ff wat tests gedaan/zaken gecontroleerd:
Compressie: allevier zo rond de 8bar bij koude motor, dit moet volgens m'n Peters 12 bar zijn, maar normaal dan toch bij warme motor gemeten. Geen idee of 8bar koud nog acceptabel is (beestje heeft 77K gelopen en hoeft van mij niet in topconditie te raken, maar toch wel netjes lopen.
Bougies allevier (klets)nat van de benzine, benzine krijgt ie dus wel :+
Bobines op continuïteit gecontroleerd:
linker Bobine, primair:

Secundair:
rechtse bobine, primair:

secundair:
Nou heb ik geen kloot verstand van elektronica of multimeter aflezen en weet derhalve ook niet hoeveel Ohm de weerstanden nou precies zijn en of ze goed zijn, maar er is iig continuïteit, dat weet ik dan nog net

(kan iemand anders me dat vertellen, please, in de handboeken worden ook geen waardes vermeld.)
Dat wordt dus nog wat verder zoeken waarom ik geen vonk heb, volgende punt worden dan de contactpunten

De motor is destijds iig rijdend weggezet, maar helaas ook ten prooi gevallen aan vandalisme, dus wie weet wat er nog meer kapot ketrokken.getrapt is -O-
Ook viel me op dat bij de linker bobineaansluitingen 1 "loze aansluiting" overbleef

een zwarte draad:

de overige, wel aangesloten draden zijn Geel, Zwart/Wit en Lichtblauw. Ik heb het el. schema nog niet nauwkeurig bekeken, maar met ff snel kijken kon ik 'm zo niet herleiden -O-
Iemand?
p.s. let niet op de blauwe draad, dit is een nieuw aangesoldeerde draad aan de bobine, geel had ik momenteel niet, maar wordt nog aangepast.