Wat heb je zoal gedaan vandaag?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door stitch » za okt 23, 2010 7:56 am

voodoo schreef:heden de bestelde 2 stuks fostex fe166e binnengekregen. Ga weer lekker knutselen met hout :D

voor degenen die niet weten waar dit over gaat:
hoi Eddy
ik weet het wel.
al voordat Bose met hun 1,2,3 systeem kwam had ik het zelf al gemaakt. (Elektuur blad) Dit syteem ken ik ook, hadden ze ook , maar dan met trappetjes binnen in de box. Qua design vind ik dit leuker. Zelf ook ooit set gemaakt met een parabolisch groter wordende opening (spleet).

Dus Ellis, de trappetjes en vorm opening hebben zeker invloed. Denk maar aan de ouderwetse grammafoons met koperen hoorn.

greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door stitch » za okt 23, 2010 8:01 am

Eddy wat een reacties :D
dat hout waar ze het over hebben (ingezaagd) ligt gewoon kant en klaar bij Gamma,
Succes Stitch
Greets Wim aka Stitch

Ural 650 zijspan

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door voodoo » za okt 23, 2010 8:06 am

criticz schreef:
zo duidelijk?
ja. en dan is ook gelijk duidelijk waarom het dus GEEN goed plan is om daar trappetjes in te zetten. die gaan die geluidsgolven niet netjes naar buiten dragen, maar alle kanten op laten stuiteren, met alle risico's van interferentie van dien.

zeg, enneuh, misschien stomme opmerking hoor, maar moet die kromme persé van hout? dat 't logischer en mooier is voor 't geluid om de klankkast van hout te maken, dat snap ik, maar die kromme kan toch evt ook van een ander (weerkaatsend) makkelijker te buigen materiaal?
Wat ben jij ineens kritisch! :lol:

Interferenties krijg je toch wel, al was het maar door de "hoekige" overgangen in de kast en de rechthoekige doorsnede van de hoorn.
Ook kun je de ruimte tussen de trappetjes vullen met zandzakjes, om het probleem te verkleinen.

En de kast (en dus ook de kromming) hoeft niet van hout, wat belangrijk is, is om een materiaal te gebruiken dat niet te gemakkelijk in resonantie komt. Beton of natuursteen is ook uitermate geschikt, maar dat buigt nog iets lastiger :wink:
Stop making sense

voodoo
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door voodoo » za okt 23, 2010 8:11 am

stitch schreef:Eddy wat een reacties :D
dat hout waar ze het over hebben (ingezaagd) ligt gewoon kant en klaar bij Gamma,
Succes Stitch
Ja, leuk al die reacties!

Kweetut, heet geloof ik buig mdf.

Maar in eerste instantie ga ik me gewoon aan het ontwerp van meneer Fostex houden. Tis toch voornamelijk bezigheidstherapie, met als bijzaak dat ik op kantoor leuke speakers neer kan zetten en mijn nieuwsgierigheid naar het geluid van blh speakers wordt bevredigd.

Een paar jaar geleden heb ik al eens een setje TQWT speakers gemaakt, volgens mij is dat hetzelfde als jij bedoeld met parabolisch grotere wordende opening. Dat setje is ondertussen alweer gesloopt.

Voor het mooie geluid heb ik trouwens gewoon gekochte luidsprekers :oops:
Stop making sense

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door 2strokerob » za okt 23, 2010 8:18 am

Buenos dias luitjes...gisteravond weer terug uut Barca... wat een geweldige stad en wat een indrukken doe je daar op...nog nooit zoveel tweewielers bij elkaar gezien,waanzinnige architectuur, heerlijke omgeving waar ook rust mogelijk is, lekker zonnetje ook totdat zon weg is dan is het behoorlijk fris, heerlijk eten en drinken en veel kilometers gedaan te voet..dan onderga je de stad het beste..
Portemonnee al gelijk de eerste avond gerold :evil: gelukkig met niet al te veel geld erin..helaas ook nog met kaartje van Rataplan erin..Goos heb je die nog liggen?...
Tja en nu vanochtend al gelijk weer de storingsdienst in maar wel weer lekker uitgewaait met de motor..Beemert startte niet :roll: dus weer de MZ gepakt en die startte gelijk na een paar maandjes stilstand :wink:
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door JPi » za okt 23, 2010 10:49 am

ouderwets hoor die klankkasten :P

stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door stitch » zo okt 24, 2010 2:37 pm

vandaag ff dat gedaan wat goed voelt :D :D :D :D :D :D

Afbeelding

zit nu met natte poten en een vette grijns lekker voor de haard.

greets stitch
Greets Wim aka Stitch

Ural 650 zijspan

magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Contacteer:

Bericht door magna » zo okt 24, 2010 3:36 pm

Gisteren de CB naar huis gehaald, op de aanhanger -O- , hij startte dus niet.
Eerst een tijd weer bezig geweest met de carbs, met het open draaien van de benzinekraan (klopt het dat deze alleen in de middelste stand benzine doorlaat :? ) liepen allevier de carbs over :(
carbs er maar weer tussenuit gevrot en weer op de werkbank. vlotterpennen hebben allevier slijtagesporen en zijn "dus" aan vervanging toe. Maar na het nog eens extra gereinigd te hebben lekte het (voor nu) iig niet meer.
Als ik de carbs op z'n kop zet, staan niet allevier de vlotters even hoog i.e. sommigen zakken wat verder door. Als ik ze echter een voor een zo houd dat ze de vlotterpen NET raken, staan ze wel allemaal mooi parallel met het pasvlak van het carburateurhuis. Is dat normaal :?
Daarna weer met veel moeite het spruitstuk op de carbs vast gekregen (goed genoeg naar m'n zin voor een testritje iig)
De bougies ff bekeken natuurlijk, de kleurtjes waren niet verkeerd, maar wel 3 DRIE!! verschillende bougies _O-:
Afbeelding
Aankicken: no effect, aan de starthulp(auto) hangen: no effect -O- , na snelle contole: geen vonk. Dan maar op de aanhanger mee naar huis.

Vandaag ff wat tests gedaan/zaken gecontroleerd:
Compressie: allevier zo rond de 8bar bij koude motor, dit moet volgens m'n Peters 12 bar zijn, maar normaal dan toch bij warme motor gemeten. Geen idee of 8bar koud nog acceptabel is (beestje heeft 77K gelopen en hoeft van mij niet in topconditie te raken, maar toch wel netjes lopen.
Bougies allevier (klets)nat van de benzine, benzine krijgt ie dus wel :+
Bobines op continuïteit gecontroleerd:
linker Bobine, primair:
Afbeelding
Secundair:
Afbeelding

rechtse bobine, primair:
Afbeelding
secundair:
Afbeelding

Nou heb ik geen kloot verstand van elektronica of multimeter aflezen en weet derhalve ook niet hoeveel Ohm de weerstanden nou precies zijn en of ze goed zijn, maar er is iig continuïteit, dat weet ik dan nog net :P
(kan iemand anders me dat vertellen, please, in de handboeken worden ook geen waardes vermeld.)
Dat wordt dus nog wat verder zoeken waarom ik geen vonk heb, volgende punt worden dan de contactpunten :? De motor is destijds iig rijdend weggezet, maar helaas ook ten prooi gevallen aan vandalisme, dus wie weet wat er nog meer kapot ketrokken.getrapt is -O-

Ook viel me op dat bij de linker bobineaansluitingen 1 "loze aansluiting" overbleef :? een zwarte draad:
Afbeelding
de overige, wel aangesloten draden zijn Geel, Zwart/Wit en Lichtblauw. Ik heb het el. schema nog niet nauwkeurig bekeken, maar met ff snel kijken kon ik 'm zo niet herleiden -O-
Iemand?
p.s. let niet op de blauwe draad, dit is een nieuw aangesoldeerde draad aan de bobine, geel had ik momenteel niet, maar wordt nog aangepast.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

nachtmerrie
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door nachtmerrie » zo okt 24, 2010 6:13 pm

Hé Chris, volgens mij kan je dit beter onder techniek plaatsen :roll: maar oké, weet in ieder geval wat je vandaag gedaan hebt. :)
Succes met het zoeken naar de oplossing :!:
Nightmare at the darkside off the moon

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door JPi » zo okt 24, 2010 6:23 pm

@Chris: nice :!:

Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Contacteer:

Bericht door Goos » zo okt 24, 2010 8:21 pm

Gezocht en gevonden!
Afbeelding

Junior heeft de eerste blaar al op z'n handen staan!
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door JPi » ma okt 25, 2010 9:41 am

waar heb je die vandaan??

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door 2strokerob » ma okt 25, 2010 9:53 am

In de nacht van zaterdag op zondag is mijn trouwe Genosse Fritz gestohlen :evil: ...daar kwam ik dus zondag middag achter..wat een gekloot om zondags een aangifte proberen te doen :evil: ...
Ondertussen vond ik een brief in de brievenbus dat de motor weer een paar straten verder gevonden was...
Nu weer proberen vandaag aangifte te doen en dan kan ik em terug krijgen..pff wat gezeik en nu nog hopen dat contactslot nog te maken is anders die weer vervangen..sowieso al een randdebiel als je een MZ steelt maar een sleutel afbreken in contactslot terwijl je em zowat met je pinknagel kan omdraaien dan ben je echt een amateur...
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!

de vlieger
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door de vlieger » ma okt 25, 2010 10:49 am

Wie steelt er nu een MZ :shock: :shock: in wat voor buurt woon jij.... :?
AfbeeldingAfbeelding
Een hoop Amigo's!!!

Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Contacteer:

Bericht door Goos » ma okt 25, 2010 10:50 am

Da's klote Rob! :evil:

Beperkt de schade zich tot het contactslot of is er meer naar de knoppen?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

Gesloten