Vond ik wel intressant en daarom hier mijn mooiste moment.
Toen ik 18 was en in dienst zat moest ik op oefening in Germania.Ik zat normaal als magschutter in een pantserwagen maar ruilde wel eens stiekum met onze motorordonnans die,vreemd genoeg een hekel had aan motorrijden.Ik niet dus.Het was wel zaak om niet betrapt te worden maar dat ging altijd goed.Onze sergeant was zelf dienstplichtig en deed nooit moeilijk of zo.
Toen we na drie dagen oefening weer eens geruild hadden en ik zwaar vermomd op de Triumph zat in de stafcolonne werd ik aan de kant gewenkt door de compagniescommandant.Of ik even vanuit de omgeving van Hamburg een belangrijke enveloppe naar Utrecht wilde brengen.Er was geen tijd meer om te ruilen met de "echte"ordonnans en daar ging ik.Volkomen illegaal met alleen een burger A rijbewijs naar Holland op en neer.De kick van niet betrapt mogen worden,het rijden op de Triumph tweepitter met zijn achterhaalde techniek en beperkte vermogen en het op dat moment prachtige weer( voorjaar) maakte die rit tot een van de mooiste in mijn leven.Ook al omdat ik de volgende middag terug was en een compliment kreeg voor mijn snelle rit van diezelfde commandant die het nooit gemerkt heeft.Ook het feit dat mijn maten me pas op de afzwaaifuif verraden hebben droeg er natuurlijk aan bij maar dat leverde me alleen maar een extra glas bier op

Maar ik heb na die rit maar nooit meer geruild.
Gr Redman