je mot toch wat...
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Tja, jaren '70 Suzuki GS....toen was de benzine nog goedkoop....
Gisteren naar Witharen gereden met een gemiddelde van 1:15,8.
Oorzaak: niet harder dan 100 op de snelweg.....
Goed nieuws: GSX-blok met vacüumcarbjes en bijbehorende electra ligt klaar voor de winterklus. Dan zou het verbruik naar de 1:18 kunnen gaan.
En geen olie-lekkage meer! Er zit ook nog een Marshall-pijp bij, is het overwegen waard te monteren.
Enfin, dit weekeinde effe naar een treffentje gereden, totaal 330 km.
Voor vertrek naar huis oliepeil gecontroleerd en bijvullen hoefde helemaal niet! Kennelijk werkt bedachte oplossing met siliconenkit!
Rij-ervaring: het is voor je rug van levensbelang het wegdek voor je goed in de gaten te houden.
Alle hobbels en richels (bruggen) worden doorgegeven aan je rug. Helemaal als je achterover leunt tegen het ruggesteuntje (dat moet dus dikker, meer schuim).
Het zadelpannetje polsteren is nog in onderzoek, want nu loopt eventueel regenwater vanzelf weg, en sijpelt dat niet m'n broek in. Of een ander zadel fabrieken. Of iets van vering onder het zadel.
Komt later wel. Morgen foto's van het nieuwe project!
Gisteren naar Witharen gereden met een gemiddelde van 1:15,8.
Oorzaak: niet harder dan 100 op de snelweg.....
Goed nieuws: GSX-blok met vacüumcarbjes en bijbehorende electra ligt klaar voor de winterklus. Dan zou het verbruik naar de 1:18 kunnen gaan.
En geen olie-lekkage meer! Er zit ook nog een Marshall-pijp bij, is het overwegen waard te monteren.
Enfin, dit weekeinde effe naar een treffentje gereden, totaal 330 km.
Voor vertrek naar huis oliepeil gecontroleerd en bijvullen hoefde helemaal niet! Kennelijk werkt bedachte oplossing met siliconenkit!
Rij-ervaring: het is voor je rug van levensbelang het wegdek voor je goed in de gaten te houden.
Alle hobbels en richels (bruggen) worden doorgegeven aan je rug. Helemaal als je achterover leunt tegen het ruggesteuntje (dat moet dus dikker, meer schuim).
Het zadelpannetje polsteren is nog in onderzoek, want nu loopt eventueel regenwater vanzelf weg, en sijpelt dat niet m'n broek in. Of een ander zadel fabrieken. Of iets van vering onder het zadel.
Komt later wel. Morgen foto's van het nieuwe project!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
heb me motor eens hardtail gemaakt dmv een pijp met gaten op een bepaalde plek, zodat de motor echt extreem laag stond.
zag er wel heel vet uit maar de hobbels vond ik wel meevallen tot je ineens van je motor afstapt, die pieken in de schokken worden door je rug opgevangen, maja daarom ook blijkbaar de naam schokbreker
heb nu gewoon weer schokbreker maar heb nu als ik een hobbel zie aankomen dat ik ff op me steppies een beetje ga staan, scheelt al heel veel want ja een extreme hobbel of kuihlll dat kan je schokbreker overwinnen
heb nu alleen zoiets van mensen die op een hardtail rijden dat is gewoon suicide voor je rug, in amerika kan het misschien wel met die wegen maar hier niet dus mijn mening is dat mensen die hier zo rijden is echt alleen voor de show
zag er wel heel vet uit maar de hobbels vond ik wel meevallen tot je ineens van je motor afstapt, die pieken in de schokken worden door je rug opgevangen, maja daarom ook blijkbaar de naam schokbreker
heb nu gewoon weer schokbreker maar heb nu als ik een hobbel zie aankomen dat ik ff op me steppies een beetje ga staan, scheelt al heel veel want ja een extreme hobbel of kuihlll dat kan je schokbreker overwinnen
heb nu alleen zoiets van mensen die op een hardtail rijden dat is gewoon suicide voor je rug, in amerika kan het misschien wel met die wegen maar hier niet dus mijn mening is dat mensen die hier zo rijden is echt alleen voor de show
Ja, hardtails zien er stoer uit maar zijn ruggebrekers. Leuk voor de terrassjes-opgeilers.
De enige goede en met strak asfalt belegde wegen in de USA zijn de interstates.....de rest is varieert van 'perfect' tot 'asfalt? wasda?'.
Feit is dat veel staten asfaltwegen weghalen en er 'dirtroads' van maken. Geen geld meer voor onderhoud...
Heb er in '03 nog een stuk Route 66 gereden, met betonbetonbetonplaten. Die lagen er nog uit de jaren 30....
Wat ik gisteren heb ervaren.. het stukkie A1 bij A'foorst richting A'doorn...niet mijn favouriet. Hobbeldehobbel daarzo.
De enige goede en met strak asfalt belegde wegen in de USA zijn de interstates.....de rest is varieert van 'perfect' tot 'asfalt? wasda?'.
Feit is dat veel staten asfaltwegen weghalen en er 'dirtroads' van maken. Geen geld meer voor onderhoud...
Heb er in '03 nog een stuk Route 66 gereden, met betonbetonbetonplaten. Die lagen er nog uit de jaren 30....
Wat ik gisteren heb ervaren.. het stukkie A1 bij A'foorst richting A'doorn...niet mijn favouriet. Hobbeldehobbel daarzo.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Vanmiddag...ik dacht dat met een nieuwe lamp in de koplamp ik weer dimlicht zou hebben...niet! Dus de VW-schakelaar losgeknipt (da's het voordeel van tie-raps) en zitten prutsen...ja hoor, gaat-ie knipperen...
Schakelaar uit elkaar geprutst, schoongemaakt, in elkaar, en doet ut weer!
Daarna nog even de schakelpook bekeken, die had een wat lange vrije slag vond ik zelf.
Blijkt het pookje wat om de as zit zit meer zo goed mee te doen. Met demonteren (kijken met je vingers) blijkt dat wanneer ik het ding naar voren schuif, de vrije slag zo goed als verdwenen. Het beetje vrije slag zit dan in het schakelmechanisme, en dat hoort zo. Tis geen moderne quick-shifter...
Wat ringetjes eromheen, schakelpookje terug, vastgedraaid en hoppa! Doet ut weer zoals het hoort! Kan niet meer verschuiven.
RBR heer aai kom!
Schakelaar uit elkaar geprutst, schoongemaakt, in elkaar, en doet ut weer!
Daarna nog even de schakelpook bekeken, die had een wat lange vrije slag vond ik zelf.
Blijkt het pookje wat om de as zit zit meer zo goed mee te doen. Met demonteren (kijken met je vingers) blijkt dat wanneer ik het ding naar voren schuif, de vrije slag zo goed als verdwenen. Het beetje vrije slag zit dan in het schakelmechanisme, en dat hoort zo. Tis geen moderne quick-shifter...
Wat ringetjes eromheen, schakelpookje terug, vastgedraaid en hoppa! Doet ut weer zoals het hoort! Kan niet meer verschuiven.
RBR heer aai kom!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Rijdt ik afgelopen donderdag naar werk op de CX650... zie ik m'n linkerspiegel een beetje scheef zitten. Wil ik 'm rechtzetten... houdt ik de spiegel in m'n hand!
Ja jeetje da's nou niet de bedoeling. Wat nu? Even een Schuergers-spiegel kopen? Dacht ut niet.
Dus naar de 'kralen en spiegeltjes' winkel oftewel de Xenos.
Spiegel gevonden die is afgeprijsd. Logisch want dit wil niemand aan de muur hebben toch?
Even met een stiftje markeren wat ik nodig heb.
En vervolgens verder en snijden en knippen:
Het blijft nooit lang heel bij mij.
Toch gaat het erop lijken:
Vooral veel kit gebruiken, spul van de Action, kost geen drol en plakt goed:
Tadaa! En ik kan weer min of meer verantwoord de weg op.
Dat zondag in elkaar geflanst, vanmiddag om 15.00 u konden we eerder weg, daarna nog even de spiegel met behulp van wat Ducktape beter afgesteld. Blijkt dat de standaard spiegel verkleind. Wat deze dus niet doet, waardoor een achterligger veel groter lijkt. Het was dus niet alleen het model waarom die spiegel van €6 maar €3 kostte.
Enfin, ik kan weer naar achteren kijken zonder m'n nek te verdraaien, da's best wel handig. En nog een flink stuk spiegel over voor eventueel toekomstige reparaties.
Ja jeetje da's nou niet de bedoeling. Wat nu? Even een Schuergers-spiegel kopen? Dacht ut niet.
Dus naar de 'kralen en spiegeltjes' winkel oftewel de Xenos.
Spiegel gevonden die is afgeprijsd. Logisch want dit wil niemand aan de muur hebben toch?
Even met een stiftje markeren wat ik nodig heb.
En vervolgens verder en snijden en knippen:
Het blijft nooit lang heel bij mij.
Toch gaat het erop lijken:
Vooral veel kit gebruiken, spul van de Action, kost geen drol en plakt goed:
Tadaa! En ik kan weer min of meer verantwoord de weg op.
Dat zondag in elkaar geflanst, vanmiddag om 15.00 u konden we eerder weg, daarna nog even de spiegel met behulp van wat Ducktape beter afgesteld. Blijkt dat de standaard spiegel verkleind. Wat deze dus niet doet, waardoor een achterligger veel groter lijkt. Het was dus niet alleen het model waarom die spiegel van €6 maar €3 kostte.
Enfin, ik kan weer naar achteren kijken zonder m'n nek te verdraaien, da's best wel handig. En nog een flink stuk spiegel over voor eventueel toekomstige reparaties.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Wat voor tijd? Knutseltijd!
Voordat aan ik aan de knutsel ga eerst even handschoenen kopen bij de Praxis:
Prima dingen! Zitten goed, geven goed gevoel en goede grip, geen koude handen door koud gereedschap.
Dan de motor voor:
En na het geknutsel:
Kaal! Waarom? Omdat er een ander blok (GSX 750) in gelepeld gaat worden!
Voordelen:
1) geen olielekkage meer
2) dubbele nokkenassen, dus 5 pk meer (daar zit ik nou echt op te wachten)
3) zuiniger in verbruik
4) schijnt beter te 'lopen'
5) elektronische ontsteking
6) vacuümcarburateurs.
En meteen even de ketting en tandwielen vervangen. Als ik dan toch bezig ben. Nog even bekijken wanneer ik de motor naar de motorzaak ga brengen om samen met de monteur aan de slag te gaan.
Bij het ruilblok zit een draadboom, bobine's en ontstekingsdinges, dan ben ik tenminste ook van de hopeloze dradenbende en zeven zekeringen verlost.
Dus...binnenkort te koop: lopend Suzuki GS750 blok uit '79, met kleine olielekkage, eventueel met set carburateurs, anders los van elkaar te koop. Moet alleen nog even de standaard sproeiers in de carbjes zetten...
Als de meegeleverde Marshall 4-in-1 ook nog eens past ben ik ook nog eens van die teringherrie onder mij af.
Die korte pijpen staan wel stoer, maar echt, ze produceren een partij teringherrie...heb nooit last van 'klevers' onderweg!
Voordat aan ik aan de knutsel ga eerst even handschoenen kopen bij de Praxis:
Prima dingen! Zitten goed, geven goed gevoel en goede grip, geen koude handen door koud gereedschap.
Dan de motor voor:
En na het geknutsel:
Kaal! Waarom? Omdat er een ander blok (GSX 750) in gelepeld gaat worden!
Voordelen:
1) geen olielekkage meer
2) dubbele nokkenassen, dus 5 pk meer (daar zit ik nou echt op te wachten)
3) zuiniger in verbruik
4) schijnt beter te 'lopen'
5) elektronische ontsteking
6) vacuümcarburateurs.
En meteen even de ketting en tandwielen vervangen. Als ik dan toch bezig ben. Nog even bekijken wanneer ik de motor naar de motorzaak ga brengen om samen met de monteur aan de slag te gaan.
Bij het ruilblok zit een draadboom, bobine's en ontstekingsdinges, dan ben ik tenminste ook van de hopeloze dradenbende en zeven zekeringen verlost.
Dus...binnenkort te koop: lopend Suzuki GS750 blok uit '79, met kleine olielekkage, eventueel met set carburateurs, anders los van elkaar te koop. Moet alleen nog even de standaard sproeiers in de carbjes zetten...
Als de meegeleverde Marshall 4-in-1 ook nog eens past ben ik ook nog eens van die teringherrie onder mij af.
Die korte pijpen staan wel stoer, maar echt, ze produceren een partij teringherrie...heb nooit last van 'klevers' onderweg!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7196
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Ik haal ze bij de Action, slechts 99 cent en voor mijn handen passen ze perfect.Woody schreef:Wat voor tijd? Knutseltijd!
Voordat aan ik aan de knutsel ga eerst even handschoenen kopen bij de Praxis:
Prima dingen! Zitten goed, geven goed gevoel en goede grip, geen koude handen door koud gereedschap.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Sjips! En ik denken dat € 3,30 al goedkoop is!magna schreef:Ik haal ze bij de Action, slechts 99 cent en voor mijn handen passen ze perfect.Woody schreef:Wat voor tijd? Knutseltijd!
Voordat aan ik aan de knutsel ga eerst even handschoenen kopen bij de Praxis:
Prima dingen! Zitten goed, geven goed gevoel en goede grip, geen koude handen door koud gereedschap.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Resultaat van twee dagen rondhangen in de werkplaats bij Hoogland Motoren:
Het GSX-blok zit erin!
Carbjes geplaatst:
Passen de K&N filters die wel op de valstroomcarb's pasten niet...balen!
Het lekker lompe tellerwerk geplaatst, dat paste op de gaten van het vorige tellerwerk. Ik heb nu ook een benzine meter alleen die zit die niet in m'n tank..
Lekker fris 33 jaar oud blokje, nog maar 52.199 km gereden...
Draadboom in het frame gehangen, het meeste is inmiddels aangesloten:
Echt een verademing, dat je gewoon de stekkers in elkaar steekt en weet dat het gewoon klopt. Heel wat beter dan het oude 'er zijn drie kleuren draad: geel, geel en zwart'.
Morgen weer verder prutsen. Ga proberen de elektra verder op orde te krijgen.
Het GSX-blok zit erin!
Carbjes geplaatst:
Passen de K&N filters die wel op de valstroomcarb's pasten niet...balen!
Het lekker lompe tellerwerk geplaatst, dat paste op de gaten van het vorige tellerwerk. Ik heb nu ook een benzine meter alleen die zit die niet in m'n tank..
Lekker fris 33 jaar oud blokje, nog maar 52.199 km gereden...
Draadboom in het frame gehangen, het meeste is inmiddels aangesloten:
Echt een verademing, dat je gewoon de stekkers in elkaar steekt en weet dat het gewoon klopt. Heel wat beter dan het oude 'er zijn drie kleuren draad: geel, geel en zwart'.
Morgen weer verder prutsen. Ga proberen de elektra verder op orde te krijgen.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!