Pagina 8 van 22
Geplaatst: zo feb 05, 2012 11:34 pm
door magna
Gezien het olieverbruik van Muis wil ik tzt het blok toch wel een keer vervangen. als er iemand nog een CB350F of 400F blok "over" heeft, hoor ik het graag.
Geplaatst: di feb 07, 2012 10:30 am
door Papa Bear
Ik heb nog wel een CB400N blok over. Heeft wat TLC nodig, maar je mag 'm zo hebben.
Geplaatst: di feb 07, 2012 2:52 pm
door magna
Bedankt voor het aanbod, maar dat is een compleet ander blok.
Dat is een twin ipv een viiercilinder.
Geplaatst: di feb 07, 2012 7:02 pm
door jboy
ken je die er niet gewoon onder bouwen
blok is voor niks en veel elektronica zal er ook wel niet opzitten.
ik volg zoeen gozer op youtube uit engeland heet, ratbikenotts
die bouwt een ander blok onder zijn bike, maja, die gozer doet het ook gewoon, gewoon niet TE veel denken maar gewoon doen.
http://www.youtube.com/user/RatBikerNotts/videos
maja ach, misschien vind je de 4 cilinder wel lekkerder rijden dan 2

Geplaatst: di feb 07, 2012 7:19 pm
door redman
Gezien het olieverbruik van Muis wil ik tzt het blok toch wel een keer vervangen. als er iemand nog een CB350F of 400F blok "over" heeft, hoor ik het graag.
misschien is dit wat
http://link.marktplaats.nl/521699356
gr redman
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:02 pm
door jboy
anders ken je ook nog je zuigerveren vervangen, is ook nog een leuk klusje

Geplaatst: di feb 07, 2012 8:09 pm
door voodoo
jboy schreef:ik volg zoeen gozer op youtube uit engeland heet, ratbikenotts
Dat is Nate van de ratbikezone! Goeie gast, ben bij 'm thuis geweest in Nottingham, zelden zo'n bende mogen aanschouwen!
Die is inderdaad wel makkelijk met het ombouwen van z'n brommers. Blijkbaar mag je in de UK (ondanks MOT) zomaar in je frame zagen om een ander blok in te bouwen.
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:52 pm
door jboy
tja idd, of hij doet t gewoon

maja er is ook een filmpje van een maat van m met zijn dieselmotor met trailer en die word aangehouden, man met rood haar. mare daar zeggen ze eerder dat hij niet veilig is door lichten enz. maar ze zeggen vrij weinig over t dieselblok
Geplaatst: di feb 07, 2012 8:57 pm
door voodoo
Ah, je hebt het "flashy thing" filmpje van Mouse ook gevonden!
Geplaatst: di feb 07, 2012 9:31 pm
door magna
jboy schreef:anders ken je ook nog je zuigerveren vervangen, is ook nog een leuk klusje

lolbroek. enig idee wat een setje kost? €200 + kosten voor opboren naar 1e overmaat, omdat je het met alleen nieuwe veren niet meer red. Daarvoor kan ik nog heeeeeeeeeeeeeeeel wat action-olie verstoken

Dat word pas de oplossing als ik niet voor weinig aan een ander blok kan komen. Het is en blijft een rat die maar weinig gebruikt zal worden, dus waar ik liefst geen kapitalen in ga steken.
Geplaatst: wo feb 08, 2012 8:36 am
door rADt
jboy schreef:ken je die er niet gewoon onder bouwen
maja ach, misschien vind je de 4 cilinder wel lekkerder rijden dan 2

Hier in Nederland mag je wettelijk niet zo maar een 4-cylinderblok in een frame hangen waar op het kentekenbewijs vermeld staat dat het een 2-cylinderblok heeft.
Je mag al best wat uitwisselen qua blokjes. Alleen het kentekenbewijs is leidend. Dus het aantal cylinders, en de cylinderinhoud.
Mocht je dit toch willen doen, dan adviseer ik om een goede rechtsbijstandverzekering af te sluiten i.v.m. een eventuele aanrijding:)
Geplaatst: wo feb 08, 2012 12:06 pm
door 2strokerob
Chris er zijn op Motor-Forum zat gasten bezig met die kleine 4 cil's..er zal vast een blokkie te koop zijn...zal ook nog eens in de kennissenkring vragen..
MZllllss,Rob.
Geplaatst: wo feb 08, 2012 12:44 pm
door magna
2strokerob schreef:Chris er zijn op Motor-Forum zat gasten bezig met die kleine 4 cil's..er zal vast een blokkie te koop zijn...zal ook nog eens in de kennissenkring vragen..
MZllllss,Rob.
Ik weet het, ik heb er al diversen wat gevraagd, maar de blokken zijn of kapot, of ze doen ze (begrijpelijk) niet weg.
Geplaatst: wo feb 08, 2012 5:13 pm
door Woody
CB400F-blokkies worden schaars....tot een jaar of vier geleden werden deze fietsen nog regelmatig aangeboden..intussen is er nog wel vraag, maar het aanbod is belabberd.

Geplaatst: wo feb 08, 2012 6:39 pm
door jboy
magna schreef:jboy schreef:anders ken je ook nog je zuigerveren vervangen, is ook nog een leuk klusje

lolbroek. enig idee wat een setje kost? €200 + kosten voor opboren naar 1e overmaat, omdat je het met alleen nieuwe veren niet meer red. Daarvoor kan ik nog heeeeeeeeeeeeeeeel wat action-olie verstoken

Dat word pas de oplossing als ik niet voor weinig aan een ander blok kan komen. Het is en blijft een rat die maar weinig gebruikt zal worden, dus waar ik liefst geen kapitalen in ga steken.
als je je zuigers meet en je cilinders kun je kijken wat de speling is, mocht ie te groot zijn tja dan moet je ze wel opboren.
mijn xs 400 rookte als een gek, toen motorblok uit elkaar gehaalt, gemeten, speling was iets buiten de tolerantie maar was te doen, nieuwe zuigerveren/schraapveren gemonteerd, cilinder zelf gehoned, voor het inslijten van de veren en voila, verbruikte geen olie meer en compressie was helemaal top, is wel een beetje cheapo revisie, maar het werkt wel
