Gisteren aan het kloten geweest met de chokekabel.
Niet alleen de kabel zat vast maar ook de 'tonnetjes' die met de kabel bediend worden. Met WD40 een wat geduld de hele handel los gekregen.
Maar bij het demonteren springt er dan natuurlijk een veetje uit de carb. in je gezicht om vervolgens op een onzichtbare plek in de tuin terecht te komen.
Na een zoektocht van een uur een balpen gesloopt om daarvan het veertje te gebruiken. Blijkt nog te werken ook! Na herhaaldelijk controleren drukt het veertje netjes het tonnetje terug m'n carb. in.
Motor gestart en voor het eerst een duidelijk werkende choke ervaren.
Vanochtend vol goede moet het pak aan en de motor bestegen.
Heng heng ... pruttel pruttel ... kud! Loopt op één pit!
Stekkertjes onder zadel gechecked, choke gechecked, bougie vonkt ... alles doet het.
Toch maar even de bougies van cilinder wisselen ... ja hoor ... nu loopt de andere pit! Snel de locale automaterialenzaak gebeld en die bleek ook nog eens de juiste bougies te verkopen. "Leg maar klaar, ik pruttel op één pit jouw kant op." Dus starten ... pruttelen ... extra gas geven en
DAN LOOPT ZE OPEENS WEER OP TWEE PITTEN!
Toch die slechte bougie maar vervangen. Ding start en loopt als een zonnetje ...
behalve als ik rustig rij op constante snelheid waarbij er dus niet al te veel vermogen wordt gevraagd ... dan klinkt ze als een natte scheet en begint wat te horten en te stoten. Beetje gas bij en ze loopt wederom als een zonnetje.
WA'S DA NOUW?
Kan het zo zijn dat de afstelling van de carbs. nu anders moet zijn omdat de chokes nu WEL bewegen en daardoor een of ander beter of slechter afsluiten?
Iemand een idee?