Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma nov 28, 2011 10:20 pm
door 2strokerob
Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Geplaatst: ma nov 28, 2011 11:26 pm
door beinhart
2strokerob schreef:
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
ik ook niet, maar die van mij ziet er echt niet uit als een klassieker, het is eerder gewoon een ouwe lelijke auto, maar het rijd en brengt ons van A naar B (en weer terug thuis)
Geplaatst: di nov 29, 2011 12:35 pm
door Woody
2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
Geplaatst: di nov 29, 2011 1:14 pm
door Teevee
Woody schreef:2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
Motoren is 1978 EN 4 cijfers 2 letters combinatie.
Maar dan moet hij destijds wel een nederlands kenteken gehad hebben geloof ik. Bij import werkt dat niet.
Geplaatst: di nov 29, 2011 2:29 pm
door mania
Woody schreef:2strokerob schreef:Maar degene die em op kenteken heeft laten zetten wilde niet meer betalen voor een klassiek vervangend kenteken...
Ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n nieuw kenteken op een klassieker...
MZlllss,Rob.
Het verkrijgen van een 'blauwe plaat' is weer gebonden aan het bouwjaar en (voor zover ik weet) alleen voor auto's van voor 1978 en voor motoren en bedrijfsauto's van voor 1973.
De extra kosten bedragen € 38,00.
dat is zo, mijn motor is van 02-1978 en heeft een blauwe plaat,
en mijn auto is van 06-1978 en heeft een gele plaat. alles na 1 juni 1978 heeft een gele plaat.
Geplaatst: di nov 29, 2011 2:50 pm
door voodoo
RDW zegt:
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
U is dus strafbaar bezig, vrouw Mania.
Mijn boxer-span was van 3/1978 en had dus een gele plaat, omdat ik een blauwe mooier vind had ik bovenstaande als eens opgezocht.
Geplaatst: di nov 29, 2011 6:21 pm
door 2strokerob
Mania is niet strafbaar bezig want de motoren zijn tot in 1979 met 2 letters in het kenteken (mijn BMW bv 1979 met ZH...) hoewel RDW weer januari 1978 aanhoud...belangrijkste is dat je een blauwe plaat hebt met rijkskeur...kunnen de blauwpetten niks zeiken..
Maar wat ik bedoel is dat je veel auto's ziet met zo'n nieuw kenteken met 3 letters..veelal aangeboden door handelaars die alleen aan geld denken...een vervangend klassieker kenteken staat net iets mooier op een oudere auto vind ik..trouwens op een motor vind ik een blauwe plaat ook mooier.
MZlllsss,Rob.