Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma dec 17, 2007 4:41 pm
door Goos
Als je je remklauw uit elkaar haalt...let dan op met de remzuigers!
Zet er in geen geval zomaar een waterpomptang o.i.d. op om ze er uit te wrikken. Doe er dan iig een doek ofzo tussen zodat je de zuiger niet beschadigt. Beschadiging leid tot roest...en in dit geval wil je dat niet! Een klein roestpuntje op je remzuiger kan er al voor zorgen dattie niet meer voor of achteruit wil. Is niet fijn ... een rem die zo stroef gaat dattie het alleen doet al je 'm heel hard inknijpt en vervolgens je voorwiel wil laten blokkeren.
:roll:

Geplaatst: ma dec 17, 2007 5:37 pm
door redman
Je kan de zuiger er met de voorremhandel uitpersen,als je eea gedemonteerd hebt.Je maakt de klauw los van de vork,laat gewoon de slang zitten en knijpt voorzichtig je remhandvat in zodat de zuiger er uit geperst wordt.Gaat goed als je het voorzichtig doet.Let op en knijp niet te wild want dan komt er in een keer remolie vrij wat dan in de rondte spuit.In ogen ed.En doe wat Goos zegt.NIET met een tang proberen.
Gr Redman

Geplaatst: ma dec 17, 2007 5:59 pm
door magna
ik heb voor andere fora een mooi stukie geschreven over het (de)monteren en reviseren van je klauwen:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024//

Geplaatst: ma dec 17, 2007 6:42 pm
door Hertog Jan
:-=


Groeten, Hertog Jan

Geplaatst: ma dec 17, 2007 6:55 pm
door JPi
Móói stukkie inderdaad! :-/

Geplaatst: ma dec 17, 2007 9:51 pm
door de vlieger
dingen om nooit op te besparen: (zelfs niet met een ratbike!!) remmen!!! en banden!! misschien veringen en olie ook. :?

Geplaatst: di dec 18, 2007 1:18 pm
door Woody
mmmm erg leuk stukje inderdaad, maar probeer dat nu eens met dubbele schijfremmen.... dan wordt het ietsje lastiger (eerst de ene kant eruit persen tot deze bijna niet verder kan, dan pas de andere kant).
Wat ook kan: men nemen een klemtang, las aan het handel een staaf ijzer met een stop op het uiteinde en een los glijdend gewicht, op de uiterste rand van de cup klemmen, en rammen maar.
Wel regelmatig van kan wisselen, anders trek de boel scheef.
De uiterste 2-4 mm van de cup raken de keerring nooit, vandaar dat dit geen gevaar opleverd van lekkende keerringen.
Tis maar een ideetje hoor....eruit persen is uitaard beter maar als de cuppies echt vast zitten na een winter rijden moet je wel eens wat anders....

Geplaatst: di dec 18, 2007 5:56 pm
door stitch
De Xs 110 staat er ook voor bekend dat de remmen vaak vast zitten.

ik heb gewoon de complete klauwen afgekoppeld(remslang los) Beide klauwen lekker aan de werkbank met muziekje op de achtergrond de klauwen gedemonteerd.

Met compressor de cups eruit blazen (pas op voor je vingers ertussen)

Mijn ervaring is als het eerst vast zat , gelijk helemaal uit elkaar halen en fiksen. Het is al gezegd, een slecht lopende motor is niet erg , een slecht remmende wel.

greets stitch

Geplaatst: di dec 18, 2007 7:30 pm
door smokey
je hebt ook helemaal gelijk,remmerij is belangrijk en ik heb zat mogelijkheden om te proberen,maar het is me elke keer te koud in de garage,maar ja moet toch maar een keer he misschien volgende week eens ff proberen,heb dan toch vakantie.
greetz

Geplaatst: za dec 22, 2007 11:33 pm
door smokey
hallo
ik heb het met een stukkie hout geprobeert,en met een hamer een tikje geven ,en de rem kwam idd los maar na de eerste keer remmen zat hij direct weer vast,toch ff verder zoeken dus.
greetz

Geplaatst: za dec 22, 2007 11:50 pm
door Teevee
smokey schreef:hallo
ik heb het met een stukkie hout geprobeert,en met een hamer een tikje geven ,en de rem kwam idd los maar na de eerste keer remmen zat hij direct weer vast,toch ff verder zoeken dus.
greetz
Klinkt ernstig als vervuilde klauwen waar je zuigers in klemmen / vastlopen.

Geplaatst: zo dec 23, 2007 9:33 am
door stitch
Teevee schreef:
smokey schreef:hallo
ik heb het met een stukkie hout geprobeert,en met een hamer een tikje geven ,en de rem kwam idd los maar na de eerste keer remmen zat hij direct weer vast,toch ff verder zoeken dus.
greetz
Klinkt ernstig als vervuilde klauwen waar je zuigers in klemmen / vastlopen.
dus ::

Loshalen schoonmaken, alles , zowel rubbers/cijlinders klauw, alles wer in vetten met de juiste vetten, verse remolie erin en je kunt wee veilig op pad.

succes Stitch