nederland wordt te vol
Moderators: Goos, Woody, Teevee
En daarom heb ik nou zo'n navigatieding (op de motor):der obergefreiter schreef:hmmmm, en toch wil ik ook een navigatieding A: omdat het zo leuk staat bij gouden koets,B: ik geheugen als een zeef heb na jaren drugs abuse , en dus de routes vergeet,C:ik met 120 een kaart openvouwen ook niet echt zie zitten op de motor .
Ik was het geklooi met briefjes (met vage aanduidingen) in de regen behoorlijk zat en met een leesbril op naar de kaart of routerol kijken is ook klote.
Maar 't is inderdaad een hulpmiddel, meer niet.
Het ontslaat je niet van de verplichting zelf na te denken en ook op vakanties gaan de ouderwetse kaarten gewoon mee in de tanktas.
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
Als hulpmiddelen goed gebruikt worden is daar verder ook nix mis mee.
Het gaat om die morons die zo'n ding willen en er volledig op vertrouwen zonder dat ze weten hoe iets werkt of moeten opvangen als iets niet meer werkt (zoals zij willen). En dan maar schelden of afreageren...
Ach.. en verder is het een kwestie van tijd dat iedereen zo'n ding heeft.. Over een jaar of wat krijg je zo'n ding bij een pakje boter/margarine/braadvet/?? en weten we niet beter. Ze zitten nu al in mobiels, horloges e.d.
Het gaat m.i. mis als je er een vorm van status aan gaat hangen... en je beter voelt dan anderen die zo'n ding niet hebben. Zoals gebruikelijk dus weer hahaha
Het gaat om die morons die zo'n ding willen en er volledig op vertrouwen zonder dat ze weten hoe iets werkt of moeten opvangen als iets niet meer werkt (zoals zij willen). En dan maar schelden of afreageren...
Ach.. en verder is het een kwestie van tijd dat iedereen zo'n ding heeft.. Over een jaar of wat krijg je zo'n ding bij een pakje boter/margarine/braadvet/?? en weten we niet beter. Ze zitten nu al in mobiels, horloges e.d.
Het gaat m.i. mis als je er een vorm van status aan gaat hangen... en je beter voelt dan anderen die zo'n ding niet hebben. Zoals gebruikelijk dus weer hahaha

-
- Bezoek Rat
Ik heb/hou hier gewoon postduiven,
en het mooie is dat die beestjes zonder tomtom/kaart,
de weg snel naar huis vinden, zelfs vanaf plaatsen waar ze nog niet eerder zijn geweest,
zelfs de mannen van Top-Gear hebben er al een test aan gewaagd,
en inderdaad de postduif was eerder op de plek van bestemming dan de mens met zijn high-tech navigatiemiddel

en het mooie is dat die beestjes zonder tomtom/kaart,
de weg snel naar huis vinden, zelfs vanaf plaatsen waar ze nog niet eerder zijn geweest,
zelfs de mannen van Top-Gear hebben er al een test aan gewaagd,
en inderdaad de postduif was eerder op de plek van bestemming dan de mens met zijn high-tech navigatiemiddel

-
- Bezoek Rat
Nee maar de ik wil even aangeven dat de mens veel dingen is verleerd door de jaren heen !!!!!!!
ik gebruik de stand van de zon en het tijdstip van de dag,
klinkt misschien moeilijk maar ik heb dit in mil.dienst geleerd. enne ben nog nooit verdwaald .
(s'avonds stand van de maan +sterren)
(enne een beetje logisch nadenken
)
ik gebruik de stand van de zon en het tijdstip van de dag,
klinkt misschien moeilijk maar ik heb dit in mil.dienst geleerd. enne ben nog nooit verdwaald .
(s'avonds stand van de maan +sterren)
(enne een beetje logisch nadenken

-
- Bezoek Rat
mwah, kan nog steeds kaart en kompas gebruiken . zelfs koers uitzetten en zo. sextant ben ik wel verleerd intussen . kaart heb ik altijd bij me . gewoon omdat ik nog wel eens afslag wil missen omdat ik het te druk heb om van rijden te genieten en dus niet oplet . en topografie is nu éénmaal niet mijn sterkste punt . en soms zit je gewoon klem tussen rijen stilstaande of langzaam bewegende automobielen en kun je niks anders dan met de stroom mee gaan
en mis je als gevolg daarvan de afrit.
En de bemoste kant van de boom is op dit halfrond (in normale omstandigheden )meestal het noorden

En de bemoste kant van de boom is op dit halfrond (in normale omstandigheden )meestal het noorden
camperproleet
-
- Bezoek Rat
-
- Bezoek Rat