frodo schreef:soms zit het mee, maar vaak zit het tegen.
Oh U heeft ervaring met (Japanse) motorfietsen?
Waskebeurt? De accu van de CB450 geeft maar 11,8 volt dus weigert de motor. Geen kickstarter. Leve de trein! Nou laat maar, ben na een weekje treinen wel weer genezen.
Schijnt volgend jaar nog erger te worden omdat de inkopers van de NS vergeten zijn dat treintjes na 40 jaar dienst vervangen moeten worden, één jaar getest moeten worden en dan besteld kunnen worden met een levertijd van ± 2 jaar. Kalenders en planborden kunnen bijzonder lastig zijn.
Vanmiddag toch nog wat tijd gevonden om de accu weer in de PC te lepelen, te starten en de laadstroom te meten. Ik geloof dat 25,7V iets te veel van het goede is.
Daar was de monteur van de motorzaak het ook mee eens (goh) en die ging even kijken wat ze op voorraad hadden. En jawel, een originele Honda-spanningsregelaar. Maar ho wacht even, er staat nog een CBR600 in de schuur voor sloop.
En daar zit nog een spanningsregelaar op .
Nou weet ik dat de originele Honda spanningsregelaars het op een CBR600 het ongeveer 70.000 km volhouden en dat stuk gaan.
Maar goed, gebruikt is goedkoper dus haal er maar af.
Ik naar de motorzaak. Blijkt het geen originele meer te zijn. En dus beter want meer koelribben en dat heb je nodig. Dat ding zet 180 V wisselstroom om in 12 V gelijkstroom en wordt een beetje warm.
Morgen even monteren hier voor de deur en maandag weer rijden!