Op en neer naar Meppel gereden om een motor te kopen bij Gebben motoren, een NX250 uit '90 met nog maar 22.339 km op het tellertje. Zo zag ie er ook uit en zo klonk ie ook; net ingereden

Voor en achter voorzien van wilbers vering. Tjonge dit ding reed en veerde hoe dat Honda 'm eigenlijk had moeten bouwen ipv die originele brommerveertjes.
Ik vind het BIJNA zonde om 'm te gaan verratten , BIJNA hé
In die zaak weten ze wel wat service is zeg

staan 2 minuten bij de motor te kijken (ik er half overheen hangend om de onderkant van de demper te bekijken, rotte demper is een kwaaltje van dit model, vraagt de verkoper of ie 'm even uit het rijtje motoren zal halen, zodat ik 'm beter kan bekijken. Natuurlijk, geen probleem

De man biedt ook meteen eerst koffie/thee aan en maakt een babbeltje met ons (hoort dat we daar niet bepaald uit de buurt komen

), alles heel relaxed. Geeft complete tekst en uitleg bij de motor, achtergrondverhaal van de motor klopt, ik wist al waar ie vandaan kwam/waarom inruil, oude eigenaar is ook MFer uit het NX250-topic.
Proefrit wordt aangeboden, krijg nog tips voor paar leuke weggetjes in de omgeving. Motor wordt voor de zekerheid even volgetankt.
Susanne wordt nog meer koffie aangeboden en gevraagd of ze ook in de werkplaats rond wil kijken om de tijd door te brengen. Man neemt echt de tijd voor ons, ondanks redelijk drukke zaterdag rond lunchtijd.
Terwijl we staan te wachten op de sleutels en groene plaat voor de proefrit, vraagt een andere verkoper al vrij vlot of we al geholpen worden

, ze hebben hier aandacht voor de klant

De proefrit is prima bevallen, zoals gezegd, dit apparaat rijdt en veert zoals de 1e ontwerper bij Honda voor ogen moet hebben gehad. Ik had vandaag ook al proefgereden bij een particulier in Epe, maar dat reed stukken minder, leken wel lekke fietspompen joh. De vering van de NX staat niet voor niks bekend als behoorlijk (te) slap

verder mankeerde er nog zat aan bij de particulier, dus lekker laten staan en doorgereden naar Meppel/Rogat.
Bij terugkeer van de proefrit was de verkoper nog met een andere klant en hebben we maar ff op de kledingafdeling rondgekeken. Susanne heeft problemen met het vizier van haar nolan helm (vizierrubber is versleten en lekt daardaar), en vraagt om contactgegevens van de importeur van Nolan om deze aan te schrijven. Ondanks dat we de helm daar niet eens gekocht hebben en inmiddels ook al 5-6 jaar oud is, krijgt ze meteen het aanbod om de exacte gegevens van de helm door te geven zodra we thuis zijn (we zijn met de auto), dan zorgt zij dat het helemaal geregeld wordt

toppie
Nu nog 2 weekjes geduld, dan kan ik de motor ophalen, weer geheel nagekeken, voorzien van verse olie+filter, nieuwe linker spiegel (barst in het glas) en nieuwe remblokjes. Komende week zat de werkplaats nog helemaal vol, dat gingen ze niet meer halen.