
Winterprojekt CB750
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
en ik maar denken dat het aan mij lag , heb minstens 3 van die krengen uit kwaadheid in het kanaal gemieterd ,toen ik nog op die woonboot leefde (net als electrieke bbq, weigerachtige flex en nog een paar dingen die niet deden wat ik wilde( nee , ben gewoon gescheiden en het wicht leeft nog
)

camperproleet
Even de carb's erop zetten...

Om vervolgens te ontdekken, na het aansluiten van de de gaskabels uiteraard, dat er nog een VEERTJE in moet.......
Oja remblokjes van de achterrem zijn ietwat versleten:


Wat ook erg fijn is: ontdekken dat de zuiger van de achterrem niet meer vanzelf terug wil omdat een stukkie ijzer vastgerot zit, en dat de opbouw van de remcilinder van de sloper (tis Honda) heel anders is, met een los vloeistofreservoir ipv vast! FIJN! Kutjapanners!
Rustig blijven, vind ik wel weer een oplossing voor...

Om vervolgens te ontdekken, na het aansluiten van de de gaskabels uiteraard, dat er nog een VEERTJE in moet.......

Oja remblokjes van de achterrem zijn ietwat versleten:


Wat ook erg fijn is: ontdekken dat de zuiger van de achterrem niet meer vanzelf terug wil omdat een stukkie ijzer vastgerot zit, en dat de opbouw van de remcilinder van de sloper (tis Honda) heel anders is, met een los vloeistofreservoir ipv vast! FIJN! Kutjapanners!
Rustig blijven, vind ik wel weer een oplossing voor...

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Rem spul
Hoi Peter,
Als je die remklauw er nu toch af heb, waarom niet alle rubberen ringen vervangen en de zuiger nameten spaart je later weer extra werk ?
Dit weekend van mijn spacy hetzelfde gedaan ( Stofring vervangen, oliekeerring vervangen, kanalen schoon gemaakt, nieuwe rembelokjes geplaats, remolie etc. ) en de rem werkt weer perfect voor de aankomende jaren.
Groet, Henk
P.S. Een tweede set carbs. besteld via marktplaats voor mijn GS 750, nu wel met chockbediening aan zijkant. ben benieuwd.
Als je die remklauw er nu toch af heb, waarom niet alle rubberen ringen vervangen en de zuiger nameten spaart je later weer extra werk ?
Dit weekend van mijn spacy hetzelfde gedaan ( Stofring vervangen, oliekeerring vervangen, kanalen schoon gemaakt, nieuwe rembelokjes geplaats, remolie etc. ) en de rem werkt weer perfect voor de aankomende jaren.
Groet, Henk
P.S. Een tweede set carbs. besteld via marktplaats voor mijn GS 750, nu wel met chockbediening aan zijkant. ben benieuwd.
Reeds gelukt mrt de bout van het filterhuis ?
Peter,
Is het reeds gelukt om die bout van het oliefilterhuis los te krijgen ?
Heb je nog wat gehad aan die contra boutset die ik je gegeven heb om middels een conische pen en contra bout deze hardnekkige bout te verwijden ?
Let op dat je de contrabout zo ver mogelijk over de pen schuift tegen
de kop van de bout aan en dan je steeksleutel zo laag mogelijk tegen
de verwrongenboutkop aan drukt om vervolgens de draai te maken.
Nu krypticher kon ik het niet omschrijven.
Bel anders even.
Groet, Henk
Is het reeds gelukt om die bout van het oliefilterhuis los te krijgen ?
Heb je nog wat gehad aan die contra boutset die ik je gegeven heb om middels een conische pen en contra bout deze hardnekkige bout te verwijden ?
Let op dat je de contrabout zo ver mogelijk over de pen schuift tegen
de kop van de bout aan en dan je steeksleutel zo laag mogelijk tegen
de verwrongenboutkop aan drukt om vervolgens de draai te maken.
Nu krypticher kon ik het niet omschrijven.
Bel anders even.
Groet, Henk
Gisteravond eerst de carb's eraf gehaald, veertje geplaatst en weer teruggezet. Deze keer alle klemmen aangedraaid en de gaskabels vastgezet.
Vervolgens de achterrem onder handen genomen en het zuigertje (met enig grof geweld van de boormachine) uit de remdrukcilinder kunnen peuteren, schoongemaakt, teruggezet en het geheel gemonteerd.
Remklauw ook meteen gemonteerd. Donderdagmiddag nieuwe remblokkies halen en van het weekeinde monteren en de boel vullen en ontluchten.
En dan het luchtfilter nog plaatsen.....
Ga eerst de Ratbike verder demonteren. Het is voor mij makkelijker werken in de schuur (licht, verwarming) dan in de garage met een open deur.
Dus later deze maand de het frame van de Ratbike incl blok en het reserveblok naar de schuur. Daar blokkies wisselen en weer opbouwen.
Heb de originele draadboom van de sloper nog, dus kan die eigenbouw-bedrading er vanaf.

Vervolgens de achterrem onder handen genomen en het zuigertje (met enig grof geweld van de boormachine) uit de remdrukcilinder kunnen peuteren, schoongemaakt, teruggezet en het geheel gemonteerd.
Remklauw ook meteen gemonteerd. Donderdagmiddag nieuwe remblokkies halen en van het weekeinde monteren en de boel vullen en ontluchten.
En dan het luchtfilter nog plaatsen.....


Afgelopen weekeinde geen tijd gehad om de oliefilterhuisbout los te draaien. Wil je je setje terug?Suzuki schreef:Is het reeds gelukt om die bout van het oliefilterhuis los te krijgen ?
Ga eerst de Ratbike verder demonteren. Het is voor mij makkelijker werken in de schuur (licht, verwarming) dan in de garage met een open deur.
Dus later deze maand de het frame van de Ratbike incl blok en het reserveblok naar de schuur. Daar blokkies wisselen en weer opbouwen.
Heb de originele draadboom van de sloper nog, dus kan die eigenbouw-bedrading er vanaf.

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Honda winter project
Tjee, druk doende en in iedergeval nu warm en droog sleutelen.
nee, joh houd het setje nog maar en kijk maar of je het nodig hebt.
waarschuw me maar als de blokken naar de schuur moeten, alleen is
dit niet te doen, dus ik help wel een handje.
dus toch eerst de rode Honda aanpakken.
Ben benieuwd kom wel even buurten.
Groet, henk
nee, joh houd het setje nog maar en kijk maar of je het nodig hebt.
waarschuw me maar als de blokken naar de schuur moeten, alleen is
dit niet te doen, dus ik help wel een handje.
dus toch eerst de rode Honda aanpakken.
Ben benieuwd kom wel even buurten.
Groet, henk
Carbjes weer teruggezet en luchtfilter erop gezet:

De tank terug, aansluiten en starten maar! En uiteraard (tis en blijft een Honda) sloeg de motor aan.
Probleempje blijft echter de achterrem: na montage, nieuwe remblokken en ontluchten blijft-ie hardnekkig remmen zonder dat het rempedaal aangeraakt wordt.
Dat wordt weer even prutsen morgen....maar gaat lukken!

De tank terug, aansluiten en starten maar! En uiteraard (tis en blijft een Honda) sloeg de motor aan.
Probleempje blijft echter de achterrem: na montage, nieuwe remblokken en ontluchten blijft-ie hardnekkig remmen zonder dat het rempedaal aangeraakt wordt.
Dat wordt weer even prutsen morgen....maar gaat lukken!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
Was geen denkfout, ik had de twee helften van elkaar gehaald, maar de cuppies er niet uit. Ik probeerde de 'gemakkelijke' manier.magna schreef:toen ik je tekst de 1e keer las begreep ik er uit dat je de klauw al uit elkaar had gehad. Na herlezen zonet zag ik m'n denkfoutWoody schreef:De klauw weer inelkaar gezet en het werkt weer!

Na de eerste montage kon ik de cuppies eruit persen (eerst loswrikken van de remschijf uiteraard), toen de remleiding losmaken en toen de klauw verder demonteren.
Maar ik krijg er steeds meer handigheid in.

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!