Pagina 4 van 6
Geplaatst: zo feb 08, 2009 10:28 pm
door daBeerman
Ik heb gister even op een Harley Davidson gezeten van iemand die ik ken vanuit de kroeg, en wil toch zeker weten een chopper model. Weet dat ik nooit een harley kan betalen, en dat doet er verder ook niet toe. Maar ik vind de zithouding toch wel chill, zo met de voeten naar voren. Heb ooit eens een beetje op een racer gereden, een honda. Geen idee wat voor. Maar vind de "chopper" zithouding gewoon fijner. Ik hoef dat ding verder ook niet om te racen, maar meer voor toertochtjes, naar festivals en concertjes verder van huis en in duitsland, en woon-werk verkeer.
De harley was trouwens niet te klein voor mij, zat in ieder geval wel fijn. Maar heb er in ook niet op gereden.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 1:42 pm
door Woody
Met 1,95 meter is een chopper eigenlijk helemaal nix. Voor je het weet zit je met een kromme rug en dan krijg je na 100km geheid last van je rug.
Er zijn zat lui begonnen op een chopper want gaaf en ziet er stoer uit, en na 1-2 jaar overgestapt op een toermotor. Gewoon betere handelbaarheid + betere zithouding = langer kunnen rijden.
Het is nl helemaal niet stoer om op een treffen aan te komen na een ritje van 200-300km en dan nauwelijks van je motor af te kunnen stappen.
Daarbij, bochies draaien is het leukste van motorrijden en daar is een chopper niet zo geschikt voor, je bodemvrijheid is dusdanig dat de steppies erg snel afslijten...
Maar goed, dat schrijvende en me net bedenken dat ik in 2003 zo'n 2.200 mijl op een Honda Shadow Ace (met windscherm) heb gereden....Los Angeles naar Milwaukee.
Oja ik ben 1,90 lang....

Éénmaal zitten = blijven zitten tot de tank leeg is, kreeg een houten kont op dat ding.
Benen gestrekt op over de steppies en maar rechtdoor rijden..
Niet 'sportief' gaan doen bij een bocht, want geheid dat je er dan met veel geschraap en vonken erdoor komt...
Oja had ik je verteld dat ik sinds kort een verchopte Suz GS750 heb?
Maar die is voor de lol. Voor het serieuze rijden heb ik een Yamaha XJ900. Hufterproof en gemaakt voor afstanden.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:02 pm
door daBeerman
Hm ok, ja klinkt allemaal wel logisch. Dan zal ik idd maar voor iets anders moeten gaan, ik heb ook al wat zitten kijken naar een Honda Sabre. Volgens mij net zoiets als een magna, maar dan een ander model. Zijn dit een beetje leuke dingen? Of is het net zoveel werk kwa onderhoud als een Magna?
Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:05 pm
door JPi
een goldwing lijkt mij een betere keus dan de sabre.. ivm zelfde techniek als de magna
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:28 pm
door Dyrck
25kW Goldwing ???
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:32 pm
door criticz
dat roept herinneringen op, kan je wel wat moois van maken....
ja, dat 25kW verhaal, dat gaat misschien wel wat lastig worden.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:46 pm
door Teevee
daBeerman schreef:Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Een goldwing zit best lekker (GL1000 in mijn geval). Gewoon rechtop, windschermpje om de ergste wind van je af te houden. Honderden kilometers zonder problemen. Okee, elke 150 km moet je stoppen om te tanken maar da's wat anders.
25 kw zal niet meevallen. Misschien zijn ze terug te tunen maar het zal niet meevallen om die 275 kilo nog op een acceptabele manier van z'n plek te krijgen.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 6:51 pm
door Rat
dass rostding, ???? hoe je het ook schrijft .toch??
Geplaatst: ma feb 09, 2009 7:05 pm
door daBeerman
Ja van Goldwing kan je wel een hele toffe rat maken, en ik weet dat zon ding niet echt op 25kw te krijgen is. Dus zal zowiezo eerst iets anders moeten halen, mischien een savage ofzo. Is een chopper, maar het is niet voor langer dan een jaar of 2. En kan ik dus kijken hoe ik het zelf vind rijden. Is een savage wel te doen met mijn 1,95? Met bijv forward controls?
Geplaatst: ma feb 09, 2009 7:53 pm
door der obergefreiter
koop een beemer, maak je weinig brokken mee (omdat je meestal aan het prutsen bent)
Geplaatst: ma feb 09, 2009 8:27 pm
door 2strokerob
Er zijn meerdere mensen op het Savage forum die zo rond de 1,90mtr zijn.
Kijk anders eens op
www.suzukisavage.nl ,daar vind je veel ervaringen van Savagerijders. Zelf kan ik ook veel vertellen over de techniek enz. van de Savage echter weinig over de zitpositie want mijn vriendin(is haar motor) en ik zijn beiden onder de 1,80m.
MZllls,Rob.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 8:34 pm
door rADt
criticz schreef:dat roept herinneringen op, kan je wel wat moois van maken....
ja, dat 25kW verhaal, dat gaat misschien wel wat lastig worden.
Wie weet met welke verf dit kunstwerk gemaakt is.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 10:09 pm
door Teevee
Voor zover ik weet met "roestverf" (eigenlijk té voor de hand liggend).
http://www.crea-art.com/product.aspx?id ... :0,1054527
Geplaatst: ma feb 09, 2009 10:47 pm
door Woody
daBeerman schreef:Hm ok, ja klinkt allemaal wel logisch. Dan zal ik idd maar voor iets anders moeten gaan, ik heb ook al wat zitten kijken naar een Honda Sabre. Volgens mij net zoiets als een magna, maar dan een ander model. Zijn dit een beetje leuke dingen? Of is het net zoveel werk kwa onderhoud als een Magna?
Da's nou een echte techneutenfiets. Gaat nog redelijk goed stuk ook, zo rond de 100.000 km is het maximum.
Veel electronica en hydraulica erop.
daBeerman schreef:Zon Goldwing lijkt me ook wel tof, maar heb je dan hetzelfde probleem met de zithouding? Of moet ik gewoon een motor zoeken waar ik zowiezo een beetje voorover leun?
Goldwings (zeker de GL 1000 en GL1100) redelijk probleemloze fietsen en tegenwoordig ook nog betaalbaar omdat het ouwe bakken zijn.
Kunnen gaan pendelen in snelle bochten met +120 genomen op de snelweg.
En veel onderdelen te vinden op sloperijen.
Ook wel 'rijdend bankstel' genoemd vanwege de ronduit zeer gemakkelijke en comfortabele zithouding.
Goed voor uren rijden, van pomp maar pomp dus. Vooral de GL 1000 heeft maar iets van 15 liter benzine aan boord.
De 1000 is af fabriek zonder kuipwerk geleverd, daar vind je vaak Vetter of Windjammer kuip- en kofferwerk op.
Dus ook zeer eenvoudig weer 'kaal' te maken. Hetgeen de handelbaarheid weer ten goede komt want minder gewicht.
Geplaatst: ma feb 09, 2009 11:41 pm
door daBeerman
Gaaf, bedankt mensen. Ik zal me morgen ofzo wel even aanmelden op dat savage forum.
En dan vraag ik het daar even.
Heb even gekeken, en vind de Goldwing zonder kuipwerk niet zo mooi. Kuipwerk vind ik juist wel weer tof, omdat je er dan lekker veel dingetjes aan kan hangen.
Ze zitten wel rond de 3000 euro zie ik zo op marktplaats, dus dat word flink sparen.
Ik ga eerst denk ik voor een 25kw fiets, en dan kan ik ondertussen mooi wat rij ervaring opdoen en sparen voor een grotere en zwaardere fiets.
Trouwens, ik zat even te googlen op forward controls.
En die dingen zijn nog aardig duur voor een paar stukjes metaal, krijg je er nog dingen bij die ze niet op de foto laten zien?
Anders kan je zoiets toch makkelijk zelf maken?..