das Boot II
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
IK VOEL EEN SLEUTELDAG AANKOMEN!!!!!
wrom dan?
omdat de K75 van voodoo sr. beschikbaar is als nieuwe zijspantrekkert.
waarom een sleuteldag dan?
Omdat die in Eisenach gisteren z'n startkoppeling heeft uitgespuugd. (voodoo sr. is OK en krijgt morgen van de vrienden van de wegenwacht een vierwielig voertuig om thuis te komen. De K wordt bij mij thuis afgeleverd.)
Kortom van 2 kapotte proberen 1 goeie K te maken.
Iemand zin?
wrom dan?
omdat de K75 van voodoo sr. beschikbaar is als nieuwe zijspantrekkert.
waarom een sleuteldag dan?
Omdat die in Eisenach gisteren z'n startkoppeling heeft uitgespuugd. (voodoo sr. is OK en krijgt morgen van de vrienden van de wegenwacht een vierwielig voertuig om thuis te komen. De K wordt bij mij thuis afgeleverd.)
Kortom van 2 kapotte proberen 1 goeie K te maken.
Iemand zin?
Stop making sense
-
- Rataplan Rat
-
- Rataplan Rat
Ok misschien dezelfde centreer maat als de boxers ? Evt speciale sleutels om kruiskoppeling van cardan los te maken van bak?
Bij boxer is dat sleutel10 maar dan 12hoekig..
Maarre ff bakkie en misschien cardan wisselen..evt, krik en/asteunen nodig?
Ik hoor het nog wel MZlllss,Rob.
Bij boxer is dat sleutel10 maar dan 12hoekig..
Maarre ff bakkie en misschien cardan wisselen..evt, krik en/asteunen nodig?
Ik hoor het nog wel MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
Mocht je aan het knutselen willen slaan:voodoo schreef:Da's mooi.
Qua speciaalgereedschap is volgens mij alleen een centreerdoorn voor de koppeling nodig.
http://www.bmwk.nl/webPaginas/sleutelen ... rDoorn.pdf
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Zo, maar vast gestart met sleutelen. Was te mooi weer om motor te rijden, in de koele garage was het een stuk beter uit te houden.
Plaatjes:
Bokje onder het achterframe en bavaria kratje onder het blok. Maakt dat je dit klusje alleen kunt doen, volgens WPH heb je voor sommige handelingen drie (3)! personen nodig. Handig ding zo'n BMW.
Splines van cardanas ogen ook niet meer helemaal fris
Splines aan de kant van de kruiskoppeling zijn nog goed.
Asje van de cardanklok is ook nog goed
En daar is de schuldige, vertanding in koppelingsplaat is helemaal weg. Gevalletje vet vergeten?
En nog een close-upje van de verdwenen vertanding
BMW K75 van 4 meter lang!?
Deze BMW doet me qua logica van opbouw behoorlijk denken aan een Citroën BX14, daarbij moet de hele neus leeg voordat je de koppelingsplaat kunt vervangen! Dacht eigenlijk dat dit soort ellende was voorbehouden aan Franse automobielen, helaas kunnen ze het in Beieren ook.
Plaatjes:
Bokje onder het achterframe en bavaria kratje onder het blok. Maakt dat je dit klusje alleen kunt doen, volgens WPH heb je voor sommige handelingen drie (3)! personen nodig. Handig ding zo'n BMW.
Splines van cardanas ogen ook niet meer helemaal fris
Splines aan de kant van de kruiskoppeling zijn nog goed.
Asje van de cardanklok is ook nog goed
En daar is de schuldige, vertanding in koppelingsplaat is helemaal weg. Gevalletje vet vergeten?
En nog een close-upje van de verdwenen vertanding
BMW K75 van 4 meter lang!?
Deze BMW doet me qua logica van opbouw behoorlijk denken aan een Citroën BX14, daarbij moet de hele neus leeg voordat je de koppelingsplaat kunt vervangen! Dacht eigenlijk dat dit soort ellende was voorbehouden aan Franse automobielen, helaas kunnen ze het in Beieren ook.
Stop making sense
-
- Rataplan Rat
Yep had ook koppelingsproblemen met de R100RS en moest ook heel de zooi los om ff bakkie los te krijgen..
Heb je nog hulp nodig? Ik hoor wel wanneer..weekend gaat niet lukken misschien zelfs door ander Beemer span? ..
Anders door de week 's avonds, ik hoor het wel..
MZlllss,Rob.
Heb je nog hulp nodig? Ik hoor wel wanneer..weekend gaat niet lukken misschien zelfs door ander Beemer span? ..
Anders door de week 's avonds, ik hoor het wel..
MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!