BMW schrijft voor elke 15.000 km de bakolie te verversen. Ik deed dat elke 12.000 (halfjaarlijks). Op tijd verversen helpt dus niet heel veel, voor zover we dit onderzoek op één exemplaar mogen baseren.2strokerob schreef:Ondanks alles toch maar op tijd olie verversen dan blijft het misschien langer heel, denk dat BMW toch wat minder hufterproof is dan een Jap.
Ik ga binnenkort ook maar eens wat vloeistoffen van mijn K verversen..en een bandje en remblokken..jullie ervaringen hier met BMW maken me niet altijd gerust![]()
![]()
Mzzlllss,Rob.
Harttransplantatie K75
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Zeg, als ik in z'n twee de gas loslaat en ik begin te remmen op de motor, dan klinkt dat rammelend, alsof de ketting te slap staat, als ik een ketting zou hebben dan...
Kent iemand dat, of ben ik gewoon weer een versnellingsbak in de soep aan het draaien?
@Voodoo, zit daar nog garantie op?
Oh well, routine is ook wat waard. Als het mis loopt gooi ik er in twee middagjes weer een andere bak onder.
Wat te doen in de kerstvakantie.

Kent iemand dat, of ben ik gewoon weer een versnellingsbak in de soep aan het draaien?
@Voodoo, zit daar nog garantie op?

Oh well, routine is ook wat waard. Als het mis loopt gooi ik er in twee middagjes weer een andere bak onder.
Wat te doen in de kerstvakantie.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
LOL, die specialist die mijn motor totall loss verklaarde toen mijn rubbers in de dynamo koppeling versleten waren?Woody schreef:Geen ketting naar het achterwiel, geen ketting naar de nokkenassen en toch rammelen? Het zou misschien de versnellingsbak kunnen zijn... weer even terug naar de specialist voor advies?
Ik gok zelf op de versnellingsbak,vooral omdat het geluid wisselt met de versnelling en het wel of niet koppelen.
Tot de kerstvakantie toch geen tijd dus we zien over 2000 km wel verder.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Even een kleine update.
Alles loopt weer naar behoren. Geen versnellingsbak deze keer, maar een kapot lager aan de ingaande as van de cardanklok.
Iets duurder in onderdelen maar ook 8 uur minder sleutelwerk.
Al klussend meteen de bakolie en motorolie gewisseld.
En net een middag aan de lader moeten zetten omdat hij na twee weken stilstand niet meer wou starten.
Da's dan weer jammer.
Oh well, we rijden weer en ik heb ook weer nieuwe splines.
Alles loopt weer naar behoren. Geen versnellingsbak deze keer, maar een kapot lager aan de ingaande as van de cardanklok.
Iets duurder in onderdelen maar ook 8 uur minder sleutelwerk.

Al klussend meteen de bakolie en motorolie gewisseld.
En net een middag aan de lader moeten zetten omdat hij na twee weken stilstand niet meer wou starten.

Oh well, we rijden weer en ik heb ook weer nieuwe splines.

Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter