Kutkawa
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Effe een update wat betreft de Kawa: ze verbruikt een 'beetje' olie, iets van een halve liter op 600 km...
En gisteren is de linkerspiegel tijdens het rijden bijna afgebroken...die zat eerst op de CB400, en nu dus op deze, en ging ineens naar mij toe buigen...kon ik heel goed m'n eigen jack zien!
Inmiddels vervangen door de spiegel die erop zat toen ze gekocht werd.
En gisteren is de linkerspiegel tijdens het rijden bijna afgebroken...die zat eerst op de CB400, en nu dus op deze, en ging ineens naar mij toe buigen...kon ik heel goed m'n eigen jack zien!
Inmiddels vervangen door de spiegel die erop zat toen ze gekocht werd.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
mwoahh.. vroeger in de jaren 70 waren dergelijk getallen mbt olieverbruik normaal. En dan kon je nóg 40k raggen met zo'n ding.
Swamp zit rond de 1 op 1500-1200 afhankelijk van oliemerk en gereden snelheid. Het blok 'blaast' ook oliedamp maar heeft goede kompressie, nog steeds vol vermogen (=100pk op het a.wiel) en bijna een ton gedraaid. 4 jaar terug had ik dit blok in feite al opgegeven maar het wil niet stuk, bij normaal gebruik, en is de best lopende en schakelende magna die ik ooit gehad heb. Uiteraard wel een nokkenasmodkitje erop.
Schijnt kritisch te worden vanaf 1:1000 maar allezz.. dat is nog weer een ton verder

Swamp zit rond de 1 op 1500-1200 afhankelijk van oliemerk en gereden snelheid. Het blok 'blaast' ook oliedamp maar heeft goede kompressie, nog steeds vol vermogen (=100pk op het a.wiel) en bijna een ton gedraaid. 4 jaar terug had ik dit blok in feite al opgegeven maar het wil niet stuk, bij normaal gebruik, en is de best lopende en schakelende magna die ik ooit gehad heb. Uiteraard wel een nokkenasmodkitje erop.
Schijnt kritisch te worden vanaf 1:1000 maar allezz.. dat is nog weer een ton verder

Nou tis weer hartstikke fijn met dit ouwe lijk, terug van Bloemkooltreffen ging de snelheidsmeter nog meer herrie maken dan op de heenweg, om er na een uurtje mee op te houden.
De herrie dus. Twee tellen later deed de rest van de teller het niet meer...geen snelheid en geen dagteller meer....altijd leuk op je dagelijks vervoermiddel.
En voordat ik deze malheur kan verhelpen moeten toch eerst Xjeetje d'r pijpen gematzwart zijn geworden.
Ik geloof (hoop) dat er iets los is getrild, en dat ging aanlopen tegen het tellerhuis, om vervolgens helemaal los te geraken.
Affijn, kijk wel van het weekend. Maar dan eerst nog een auto van een kennis repareren....was ik maar niet zo handig....
De herrie dus. Twee tellen later deed de rest van de teller het niet meer...geen snelheid en geen dagteller meer....altijd leuk op je dagelijks vervoermiddel.
En voordat ik deze malheur kan verhelpen moeten toch eerst Xjeetje d'r pijpen gematzwart zijn geworden.
Ik geloof (hoop) dat er iets los is getrild, en dat ging aanlopen tegen het tellerhuis, om vervolgens helemaal los te geraken.
Affijn, kijk wel van het weekend. Maar dan eerst nog een auto van een kennis repareren....was ik maar niet zo handig....
In plaats van iets te kunnen repareren ben ik maar wezen doorrijden met als gevolg dat er nu nog meer malheur is!
Van het weekend even 250 km snelweg gereden en behalve 15 liter benzine, ruim een halve liter olie weg ook nog volgende:

En dat betekend nog meer gesleutel!
Gatverdarrie!
En de uitlaat is nu echt lek...ook DAT nog.....
Van het weekend even 250 km snelweg gereden en behalve 15 liter benzine, ruim een halve liter olie weg ook nog volgende:

Gatverdarrie!
- Goos
- Bestuur Rat
- Contacteer:
Je zou er oververhit van raken!Woody schreef:In plaats van iets te kunnen repareren ben ik maar wezen doorrijden met als gevolg dat er nu nog meer malheur is!
Gatverdarrie!

Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Nou 'gewoon' lukt niet, want als de accupolen los zijn geweest moet de komputer die d'r in zit ge-reset worden en dat kan alleen de M-B dealer.JPi schreef:Gewoon een nieuwe d'rinknallen.. meteen van het aankomende gelazer af..., toch?![]()
En Carla laten duwen is NIET aardig..
En het is een automaat, dus Carla duwt helemaal niet, mag ze ook niet van mij.