Ik rol deNix vanochtend uit de tuin en denk "volgens mij heb ik gisteren de klemboutjes van de vooras niet meer vastgedraaid
Nou, dat klopte dus en dat wil dan dus zeggen dat de as alleen maar in de linker poot vast zit, en in de rechtse vrij heen en weer kan bewegen.

Deze heb ik dus maar even vastgedraaid.

Na iets meer als halverwege m'n rit moet ik (zoals ik wist) tanken, sta je bij de tango, voelt in je binnenzak.................. QUD!!!! portemonnee vergeten en nog ca. 1 liter in de tank (van de 9). Terug naar huis haal ik zeker niet meer, naar m'n werk misschien nog net wel (32 tegen 27 kilometer). Nou, net NIET dus, daar sta je dan, nog 5 km te gaan

Gelukkig rijdt een collega ook over dit stuk van m'n route en een telefoontje en 5 minuten later kan ik in de auto stappen

In de lunchpauze hebben we ff 5 liter benzine gehaald en in de Nix gekieperd, dus ik kon weer rijden. so far, so good
Maarrrrrrrrrrrr, op de terugweg naar huis zien ik dat de ene vorkpoot een stuk hoger boven de kroonplaat uitsteekt als de andere, tot tegen het stuur aan, dathoortechtniezonie . Van de 8 bouten waarmee de 2 poten in de kroonplaten vast zitten, zat er 1 vastgedraaid

Toch maar ff gestopt en de rest ook vastgedraaid.
Verder ging de dag wel ok gelukkig.