Nou die versnellingsbak...jeetje wat een k*tklus is dat zeg....eerst de koppeling eruit, dan de centrale moer los (doppie 30!) en dat is met behulp van een stofzuigerstang als verlengstuk gelukt.
De stang was daar iets minder blij mee....
Toen weer even RTFM en dus een andere kant losmaken.....kappie waar schakelasje doorgaat met stukkie hout en vuistje losgerost...pekel is bijzonder spul, maakt in reactie met alu wit poeder, wat weer gaat vastplakken aan ijzer...gevolg: alles zit vast.
Affijn, weer even RTFM en toen achterwiel eruit. Helaas zit uitlaat in de weg voor de steekas, dus uitlaat losmaken...blijft een krans weer zitten..dan maar rossen.
Vanavond nog 'even' de cardanas lospeuteren en dan gaan we weer vrolijk verder.
Voordeel van een cardan is dat je geen ketting hoeft te smeren en stellen. Nadeel? Ga maar eens proberen bij de versnellingsbak te komen....
Affijn, ding schakelt dus alleen naar de eerste versnelling en vrijstand, dus er is iets serieus naar de klote.
Foto's komen dit weekeinde wel, tussen ander (keuken)geknutsel door.
Zucht....
was ik maar rijk en niet zo handig....

Gelukkig heb ik het WPH. Vanavond ook nog even met de peecee naar de peeceeknutselaars zodat ik een werkende brander heb...kan ik het WPH gaan branden.....voor het geval mede-ratters dit soort 'geintjes' hebben....