Pagina 9 van 26

Geplaatst: vr aug 31, 2012 12:36 pm
door Woody
Gisteren nog even geknutseld met wat aluminium, blik en popnagels...

Afbeelding

Het is de bedoeling dat dit om en onder het plaatje komt wat de lekkage moet tegenhouden...

Afbeelding

Hieronder komt dan weer een soort van opvangbak om de weglekkende olie op te vangen, wat weer eenvoudig verwijderd kan worden om te legen of waar een soort van nippel op komt om af te tappen....daar ben ik nog niet helemaal uit....
Strakjes weer vrolijk verder knutselen!

Geplaatst: vr aug 31, 2012 7:57 pm
door Woody
Creatief met bierblikjes...deel 2!
Het materiaal waar we vandaag mee werken is heel dun blik, zoals vaak toegepast in bierblikjes.
We hebben twee blikjes nodig.
Van één blikje knippen we de deksel eruit en knippen het deksel weer in tweeën, dusdanig dat het restant het gat wat ontstaat na het ledigen (op verantwoorde wijze uiteraard, ga verspilling tegen!) afdekt.
Boor hier een gat in, en plaats een ventiel van een tubeless velg hierin.
Neem het tweede lege blik en snij hier met een Stanleymes een gat in.
Plaats vervolgens met popnagels en veel te veel siliconenkit het stukje met ventiel op.
Pruts vervolgens het geheel om het ding wat ik gisteren heb gemaakt heen, en bind het vast met tie-rips.

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi toch? Morgen een slangetje aan het uiteinde van het ventiel prutsen, wat als peildinges kan dienen om te kijken of er inderdaad olie in het blik opgevangen wordt.

Onder het zadel zag het er zo uit, een stuk rubber wat als afdichting wordt gebruikt...

Afbeelding

Eerst een mal gemaakt van stevig (180 grams) papier, daarna uit een plaat alu van de Gamma geknipt:

Afbeelding

Past ook nog redelijk:
Afbeelding

Tegen verschuiven wat randjes vastgepopt:

Afbeelding

Nog nat van de geliefde kleur verf:

Afbeelding

Klaar!

Geplaatst: vr aug 31, 2012 8:15 pm
door voodoo
Waar zouden we zijn zonder Schultenbräu!!!

Geplaatst: za sep 01, 2012 11:02 am
door jboy
brand je tyrip niet door, door de hitte van je uitlaat?

Geplaatst: za sep 01, 2012 3:20 pm
door Woody
Daar kom ik dan vanavond vanzelf achter! :twisted:

Geplaatst: za sep 01, 2012 4:25 pm
door voodoo
Neem je wel een reserve-Schultenbräu mee! :wink:

Geplaatst: za sep 01, 2012 6:14 pm
door jboy
hahah ja pcies :lol: , naja, je ken altijd nog een een lange of 2 slangenklemmen gebruiken :wink:

Geplaatst: zo sep 02, 2012 8:11 pm
door Woody
Vandaag 200 km gereden.
De ervaringen:
-slechts één tankbeurt is voldoende
-zonder goede oordoppen maakt-ie nog steeds teringherrie, vooral omdat de afstelling nog niet optimaal is
-dankzij het redelijk beschaafde uitlaatgeluid weinig last van kontklevers
-de olieopvang werkt min of meer, d.w.z. er zit minder olie op de achterband dan na de vorige rit (maar kan ook zijn omdat die 300 km langer was)
-de territoriumsdrift is verminderd, d.w.z. er stroomt minder olie uit het blok bij parkeren
-de km-tellerkabel trilt nog steeds los na een goede 180 km (onthouden! na 180 km stoppen en kabel vastdraaien!)
-het op de mega-accesoire-beugel bevestigde ruggesteuntje maakt het rijden geweldig! Nou nog superstrak asfalt.....met name op het stukje A4 tussen Leiden en Leidschendam...daar zitten een paar overdwarse hobbels in waar ik door gelanceerd werd.... :evil: :evil: :evil:
-de tie-raps waarmee het olie-opvang-blikje is bevestigd houden het.
-stationairafstelling is een ramp. Voor vertrek perfect, halverwege 1.000 tpm te hoog, dus aanpassen, (Rijswijk) daarna te laag dus afslaan bij stoplicht, weer aanpassen (in Schiedam) na verlaten A8 bij Oostzaan twee keer aangepast en morgen zal-ie wel weer te laag staan....

Morgen het één en ander inspecteren en waar mogelijk aanpassen (afdichtingsringen om de bout die het torderen moet tegengaan, blikje aftappen, dat soort dingetjes).

Kortom, prima beginnersmotortje! :twisted: :twisted:

Geplaatst: zo sep 02, 2012 8:35 pm
door jboy
hahah oke dan de tyrips houden t, ja die stationair afstelling moet je eigenlijk doen als de motor goed warm is, heb je kans dat als je hem start dat het toerental wat lager is maja, als hij warm is draait hij weer perfect :wink:

kun je die kabel niet vastzetten met een beetje loctite?

8)

Geplaatst: ma sep 03, 2012 6:44 am
door 2strokerob
Oliespetteren valt mee hoor en geluid ook :wink:
Door het wisselende stationair lopen misschien ergens luchtlek?
MZlllsss,Rob.

Geplaatst: di sep 04, 2012 10:26 pm
door Woody
Nou weet je, ik kan ermee leven. Nog drie of vier ritjes en dan komt er een 16-klepper in (als die past).
Komend weekeinde naar Route 66 treffen in Ommen, begin oktober naar Klepper en in november naar RBR, en als het goed is heb ik dan de ruimte om het blok te wisselen.
Want dan is er nog een motor ('77 CB750) en een EZS-aanhanger verkocht.
Kan ik volgend voorjaar de '75 CB750 gaan opknappen.

Geplaatst: wo sep 05, 2012 3:37 pm
door Woody
Hoera! Het bedacht olie-opvang systeem werkt! Er is iets van 100 ml opgevangen! :-** :-** :-**
Laatste rit was 199 km, 12,72 liter = 1:15,6. Valt mee.

Geplaatst: wo sep 05, 2012 4:13 pm
door voodoo
nu nog een nivo-regeling en pompje inbouwen en je hoeft er nooit meer naar om te kijken!

Geplaatst: wo sep 05, 2012 7:50 pm
door Woody
Nâh, het stukkie slang wat eraan zit is doorzichtig. Ik ga niet nog meer tijd eraan besteden. Nog maar drie ritjes te gaan met dit blok. :lol:

Geplaatst: do sep 06, 2012 1:18 pm
door JPi
Woody schreef: Laatste rit was 199 km, 12,72 liter = 1:15,6. Valt mee.
wat een zuipschuit zeg :P