Pagina 1 van 1

bezig met sleutelen

Geplaatst: ma jan 18, 2010 10:18 pm
door jboy
hey jonges, me blok ligt open voor controle 8)

me klepspeling voor intake is 0,09

mag tussen de 0,11 en 0,15 liggen, als ik een andere shim doe dan word het 0,14, is het dan niet zo dat ik straks binnen de kortste keren t blok weer open moet trekken omdat hij over de 0,15 is.

of loopt dat wel los? of zal ik gewoon deze shim erin houden?

hope to hear from you mechanics :wink:

Re: bezig met sleutelen

Geplaatst: ma jan 18, 2010 10:25 pm
door magna
jboy schreef:hey jonges, me blok ligt open voor controle 8)

me klepspeling voor intake is 0,09

mag tussen de 0,11 en 0,15 liggen, als ik een andere shim doe dan word het 0,14, is het dan niet zo dat ik straks binnen de kortste keren t blok weer open moet trekken omdat hij over de 0,15 is.

of loopt dat wel los? of zal ik gewoon deze shim erin houden?

hope to hear from you mechanics :wink:
Het beste is de shim te vervangen. ddor gebruik/slijtage wordt de klepspeling nl. KLEINER, niet GROTER.
En al zou de klepspeling iets te ruim zijn, da's niet erg. te krap is schadelijker voor je blok en specifiek je kleppen. Bij te krappe klepspeling sluiten ze nl op een gegeven moment niet meer voldoende en daardoor worden/blijven ze te heet --> verbrandde kleppen--> duur geintje

Geplaatst: ma jan 18, 2010 10:52 pm
door jboy
oh zie je!

ik dacht juist dat het steeds groter werd :) kan je mij uitleggen waarom hij kleiner word? ben nog een beetje een leek op dat vlak.

thanks iig!, kga morgen weer lekker verder, ben blij dat t niet meer vriest 8)

greats, john 8)

Geplaatst: di jan 19, 2010 6:13 am
door magna
Jep, de kleppen slaan langzaam maar zeker een beetje in in de cilinderkop, ze komen dus steeds een beetje hoger te liggen.

Geplaatst: di jan 19, 2010 7:29 am
door Dyrck
Daarnaast wordt de klepsteel ook steeds korter door het hameren op de steel.
Tot op een gegeven moment (>100.000 km.), dan schijnt dat proces te eindigen.
Bij m'n FJ werd de afwijkeinig steeds kleiner bij iedere stelbeurt.
Ik kreeg bij 124.000 zelfs te horen dat kleppen stellen eigenlijk niet meer nodig was in dit blok omdat de afwijking toen bij 2 v.d. 16 kleppen slechts een 2/1000'ste was. de andere 14 waren nog exact hetzelfde als bij 100.000.

Geplaatst: di jan 19, 2010 8:01 pm
door jboy
dus eigenlijk zijn ze bij 100.000 eindelijk helemaal ingelopen/gesleten :wink:

Geplaatst: wo jan 20, 2010 9:26 am
door voodoo
Niet altijd, bij sommige merken/types breekt er wel eens een klep na 100.000km :twisted:

Dat geeft wel mooie (edoch ook dure) schade.

Geplaatst: wo jan 20, 2010 12:05 pm
door JPi
:mrgreen:

Geplaatst: wo jan 20, 2010 11:16 pm
door profiteur
gewoon een harley kopen . gaat niet zo lang mee :lol: