Pagina 1 van 2

Bobineproblem

Geplaatst: vr apr 23, 2010 3:24 pm
door kaiman
Ik denk dat bij mijne venture een bobine stuk is
Hoe meet ik de bobine door?

Re: Bobineproblem

Geplaatst: vr apr 23, 2010 3:44 pm
door magna
kaiman schreef:Ik denk dat bij mijne venture een bobine stuk is
Hoe meet ik de bobine door?
Multimeter op weerstand zetten (Ohm) en van het primaire circuit (de kleine aansluitingen) en van het secundaire circuit (hoogspanning/bougiekabels) de weerstand vergelijken met wat in je werkplaatshandboek staat.
Als je 2 bougiekabels hebt per bobine dan tussen deze kabels meten, bij 1 bougie per bobine tussen de kabelaansluiting en de massa-aansluiting (meestal de bevestigingsbout)
Hopelijk lukt het hiermee.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 6:30 pm
door Teevee
Als je bobine stuk is zuller er normaal gesproken (maar wat weet ik van een venture :roll: ) twee cilinders mee stoppen. Ik zou het eerder in de kabels zoeken.

Daarbij is het een bekend verschijnsel dat die dingen prima werken als ze koud zijn, maar als ze warm zijn niet.

Succes!

Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:41 pm
door angel
Denk ook een van de kabels, heb dit zelf ook voorgehad met de Gust.
Bobijnen vervangen maar weer de oude kabels er op en nog steeds het zelfde probleem, kabels vervangen en probleem opgelost.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:52 pm
door Redpigeon
Ja kai gewoon ff de bougiekabels en doppen vervangen
als de bobine was uitgevallen, hadden er 2 cilinders niet meer gewerkt,
controleer ook de stekker verbindingen naat de bobines/ontsteking
mochten ze groen zijn van de oxidatie wees dan extra alert

anders ff bellen

Geplaatst: vr apr 23, 2010 10:12 pm
door magna
Dat geval van Kai heeft per cilinder 1 bobine, dus vandaar dat er maar 1 pit uitvalt. Ik heb Kai nog aan de telefoon gesproken, de bougiekabels zijn kortgeleden vernieuwd, daar zit het dus niet in.

Geplaatst: za apr 24, 2010 8:07 am
door Redpigeon
Hup naar de autosloop, daar een staafbobine halen
( pas op dat je een 12 volt hebt ) en sluit die aan,
dan mot ie weer lopen

Geplaatst: za apr 24, 2010 10:08 am
door angel
Da is als ge met nen boot rond rijd dan hebt ge per cilinder een bobijn nodig hé :D

Geplaatst: za apr 24, 2010 2:28 pm
door kaiman
Bobines geruild.
Problem verplaatst niet.
EN NU ?

Geplaatst: za apr 24, 2010 3:03 pm
door angel
Heb je de kabels dan ook verwisseld????????????
Want als die het zelfde zitten zit daar het probleem.

Geplaatst: za apr 24, 2010 3:15 pm
door Redpigeon
kaiman schreef:Bobines geruild.
Problem verplaatst niet.
EN NU ?
wordt de bougie nat ??

Geplaatst: za apr 24, 2010 3:15 pm
door kaiman
angel schreef:Heb je de kabels dan ook verwisseld????????????
Want als die het zelfde zitten zit daar het probleem.
ik ben niet blond

Geplaatst: za apr 24, 2010 3:19 pm
door magna
kaiman schreef:Bobines geruild.
Problem verplaatst niet.
EN NU ?
Compressie meten en idd kijken of de bougie nat wordt: droog blijven = geen brandstof.
geen compressie = lekke klep of zuigerveren.

Geplaatst: za apr 24, 2010 3:27 pm
door kaiman
magna schreef:
kaiman schreef:Bobines geruild.
Problem verplaatst niet.
EN NU ?
Compressie meten en idd kijken of de bougie nat wordt: droog blijven = geen brandstof.
geen compressie = lekke klep of zuigerveren.
-

Wat moet ik met benzin als ik geen vonk heb?

Geplaatst: za apr 24, 2010 5:21 pm
door der obergefreiter
kaiman schreef:
magna schreef:
kaiman schreef:Bobines geruild.
Problem verplaatst niet.
EN NU ?
Compressie meten en idd kijken of de bougie nat wordt: droog blijven = geen brandstof.
geen compressie = lekke klep of zuigerveren.
-

Wat moet ik met benzin als ik geen vonk heb?
het mormel afbranden :twisted: