Koperen remleiding
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Koperen remleiding
Kan iemand hier koperen remleidingen maken?
Ik ben bezig met ombouwen van de zijspanrem van mechanisch (met de handremhendel) naar hydraulisch en ik moet pakweg een meter onder de zijspanbak door. Dan leek een starre koperen leiding me wel handig.
Net een leuk detail ontdekt. Ik heb een oldtimer Mini achterwiel met trommelrem als zijspanwiel. Hier zit een hele nette remcilinder in maar aangezien Mini's Engelse autootjes zijn mag ik nu op zoek naar een UNF 3/8 banjobout en een UNF 1/4 ontluchtingsnippel.
En bij de nog te maken remleidingen zal ik een overgang moeten maken van Mini UNF naar metrisch Japans.
Ik ben bezig met ombouwen van de zijspanrem van mechanisch (met de handremhendel) naar hydraulisch en ik moet pakweg een meter onder de zijspanbak door. Dan leek een starre koperen leiding me wel handig.
Net een leuk detail ontdekt. Ik heb een oldtimer Mini achterwiel met trommelrem als zijspanwiel. Hier zit een hele nette remcilinder in maar aangezien Mini's Engelse autootjes zijn mag ik nu op zoek naar een UNF 3/8 banjobout en een UNF 1/4 ontluchtingsnippel.
En bij de nog te maken remleidingen zal ik een overgang moeten maken van Mini UNF naar metrisch Japans.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Koperen remleiding
Probeer via FB eens contact te leggen met Nate of Roland.Teevee schreef:... aangezien Mini's Engelse autootjes zijn mag ik nu op zoek naar een UNF 3/8 banjobout en een UNF 1/4 ontluchtingsnippel.
En bij de nog te maken remleidingen zal ik een overgang moeten maken van Mini UNF naar metrisch Japans.
Waarschijnlijk kunnen die makkelijker aan die spullen komen en misschien opsturen.
Olive is the New Black
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Je hebt diverse Mini specialisten zoals bv Ben van Leeuwen en Minicentre in geloof Alphen a/d Rijn.. dat zal het minste probleem zijn..
Hoewel een goede automaterialenzaak ook een kompleet remleidinkje zou moeten kunnen leveren met de gewenste aansluitingen.
We hebben hier nog wel ergens 6mm koper leiding liggen maar hebben alleen knelkoppelingen .. prijs zal best meevallen denk ik alleen de juiste materialen zal misschien een punt zijn..
Succes ,mzzzlllss,Rob.
Hoewel een goede automaterialenzaak ook een kompleet remleidinkje zou moeten kunnen leveren met de gewenste aansluitingen.
We hebben hier nog wel ergens 6mm koper leiding liggen maar hebben alleen knelkoppelingen .. prijs zal best meevallen denk ik alleen de juiste materialen zal misschien een punt zijn..
Succes ,mzzzlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
Ik denk inderdaad dat het toch staalflex gaat worden.
Normale 10mm banjos passen ook op de UNF banjobouten dus dan is het allemaal alsnog vrij simpel.
Eerst maar eens gaan kijken of ik plaats heb voor een dubbele rempedaal of dat ik het moet gaan redden met de achterrempomp van de goldwing.
Normale 10mm banjos passen ook op de UNF banjobouten dus dan is het allemaal alsnog vrij simpel.
Eerst maar eens gaan kijken of ik plaats heb voor een dubbele rempedaal of dat ik het moet gaan redden met de achterrempomp van de goldwing.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Afgelopen weekend mijn engelse banjobout binnen gekregen.
Net het hele systeem aangesloten en alles werkt ook nog!
Nu nog een mooie plaats voor de nieuwe rempomp verzinnen. Hij hangt nu nog met tie-wraps achter aan de zijspanbak en dat remt niet echt tof.
Net het hele systeem aangesloten en alles werkt ook nog!
Nu nog een mooie plaats voor de nieuwe rempomp verzinnen. Hij hangt nu nog met tie-wraps achter aan de zijspanbak en dat remt niet echt tof.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Ik denk dat het gewoon staalomvlochten leiding wordt. Ik moet vrijdag kunnen rijden met het ding, misschien met aanhanger en dan moet de zijspanrem werken.Goos schreef:Nog een keer naar Schijndel?Teevee schreef:GVD
Bij de allereerste proefrit heeft de remleiding tegen de zijspanband aangelopen.
Weer op zoek naar een andere remleiding dus.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter