Pagina 1 van 1

Slecht aangebrachte binnencoating Benzinetank

Geplaatst: zo sep 22, 2013 10:33 am
door Bill-BMW
Doeme toch hé, de benzinetank van mijne 2klepper is door de vorige eigenaar slecht gecoated aan den binnenkant. Is tank van polyester, overschilderbaar. Alleen der komen blazen op nu en kan het spul in de tank er met mijn vinger afwrijven. het lijkt wel één of andere smeersubstantie nu. Grapje gaat mij dus flink wat pleuris kosten daar ik ze helemaal opnieuw had laten schuren, plamuren, en spuiten hele motor koste 800 euro aan spuitwerk, dus pak voor de tank toch maar snel 3 à 400 euro.

Hoe zeggen ze dat ook alweer, ga naar een goede maar dus duure specialist, ipv naar van die zelfverklaarde prutsers

je leest het al, i'm not amused :twisted:

Geplaatst: zo sep 22, 2013 12:31 pm
door magna
:evil: :evil:

Geplaatst: zo sep 22, 2013 1:30 pm
door Bill-BMW
Iemand enig idee hoe ik die rommel uit men tank krijg?

Geplaatst: zo sep 22, 2013 2:33 pm
door magna
Je hebt er oplosser/verwijderaar voor, voor deze epoxy coating: http://www.tankcure.nl/prijs.html
maar ik ben bang dat dat bij een polyester tank niet gaat werken, omdat je de tank zelf dan ook oplost.
Het enige dat ik dan nog kan bedenken is openzagen (aan de onderzijde) en mechanisch verwijderen :( :(

Geplaatst: zo sep 22, 2013 3:22 pm
door Bill-BMW
vrees daar ook een beetje voor, want het lijkt zo beetje op pindakaas smurie maar dan gladder van struktuur. Als ik met men vinger langs de tankdop over de binnenkant ga kan ik het zo wegvegen. Denk dat heel de tank nu zo is, vermooed dat coating oplost in de benzine.

Ma als ik ze openzaag, kan ik ze dan ook ineens al coaten en daarna trug dichtmaken en nog is een fles derin en goed schudden voor de naadjes???

En dan nog de 1 milion dollar vraag, moet al de verf er terug af en volledig opnieuw spuiten??

Geplaatst: zo sep 22, 2013 3:25 pm
door magna
geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee.

Geplaatst: zo sep 22, 2013 5:30 pm
door redman
coating is waarschijnlijk opgelost door de ethanol die tegenwoordig in de brandstof zit,en de oudere coatings kunnen daar niet tegen en lossen op.
En openzagen en mechanisch verwijderen is dan de beste oplossing en dat betekend zeer goed schuren met grove korrel schuurpapier (korrel 60 of 80) .Dan,voor je de nieuwe coating gaat aanbrengen eerst de tank weer aan elkaar plakken met de bekende glasmatjes en polyester of epoxyhars,en dan na een zeer goede ontvetting een goede,ethanolbestendige epoxycoating erin.Dan zijn nl alle naadjes die door het zagen zijn ontstaan van binnen meteen bedekt met de coating.Of de verf er opnieuw op moet kan ik zonder foto's zowieso niet beoordelen,maar als er blaren op zijn gekomen dan denk ik van wel.
Kunststof is vaak poreuzer dan men denkt en laat op de langere duur damp door.Daarom zijn bv chipszakken van binnen met een alulaagje bedekt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr Redman

Geplaatst: zo sep 22, 2013 7:41 pm
door Bill-BMW
Hier heb ik idd al heel wat aan. de blazen zijn nu nog zeer miniem, maar je ziet het wel, dacht eerst van hey is da nu een loper, maar nee helaas der komen stilaan blazen op :(

Coating....

Geplaatst: di sep 24, 2013 7:48 pm
door osok
Optie 1;
Laat de tank leeglopen, nachtje ondersteboven zodat de laatste restjes kunnen verdampen, benzinekraan verwijderen,hand vol euro's mee en ga bij de carwash langs. Spuit een flinke hoeveelheid afwasmiddel in de lege tank, zet de spuitlans er in, en flikker er maar een paar knaken in.....
Net zolang met de lans ronddraaien zodat het hete sop de coating los spuit en het hete water er schoon uitkomt. Afgekoelde tank van een flinke slok spiritus voorzien (dit mengt zich met de laatste waterdruppels) schudden, leeg laten lopen en (hopelijk) klarie!!

Optie 2;
Tank leeg laten lopen, laten luchten zodat er geen brandbaar mengsel meer inzit, paar handen met grof zand/fijn grind erin kieperen en schudden-schudden-schudden-schudden-schudden maar zodat hij min of meer inwendig gezandstraald gaat worden. Aansluitend toch weer naar de carwash omk te spoelen, en weer die truc met de spiritus uithalen....

Ikzelf zou voor optie 1 gaan, minste werk of je moet schudden erg leuk vinden??

Laat effe weten wat het geworden is??

Kusje, OSOK

Geplaatst: di sep 24, 2013 10:33 pm
door Teevee
Ooit ergens gelezen, eigenlijk bedoeld om een tank te ontroesten:
Doe er een scheut diesel in en een handvol moeren.
Stop alle gaten dicht en wikkel de tank in een deken o.i.d.
Stop de tank met deken en al in de droogtrommel en laat die een paar uur draaien ZONDER verwarming.

Veel aangenamer dan zelf schudden. :wink:

Geplaatst: wo sep 25, 2013 6:51 am
door 2strokerob
Metalen tanks kunnen vaak door hydrauliek bedrijven gereinigd en gecoat worden, wellicht hebben die ook een oplossing voor kuststof tanks.
Succes,mzzzlllss,Rob.

Geplaatst: do sep 26, 2013 9:11 pm
door de vlieger
Teevee schreef: Stop de tank met deken en al in de droogtrommel en laat die een paar uur draaien ZONDER verwarming.
ik weet niet welk soot wastrommels jullie hebben in Nederland maar een polyesteren 50!!! litertank in een wastrommel stoppen lukt hier niet... :roll: :roll:
ook het moeren idee kan je dus schrappen.... ooit wel ergens iemand tegen gekomen die dit deed met z'n(metalen) tank tegen een betonmolen geducttaped... :wink:

Geplaatst: do sep 26, 2013 9:17 pm
door Teevee
de vlieger schreef:
ik weet niet welk soot wastrommels jullie hebben in Nederland maar een polyesteren 50!!! litertank in een wastrommel stoppen lukt hier niet... :roll: :roll:
ook het moeren idee kan je dus schrappen.... ooit wel ergens iemand tegen gekomen die dit deed met z'n(metalen) tank tegen een betonmolen geducttaped... :wink:
Okee, 50 liter is misschien wel wat aan de grote kant ja.

Dan zou je iemand met zo'n apparaat moeten vinden:

Afbeelding

Geplaatst: vr sep 27, 2013 10:21 am
door Dyrck
Of bij een wasserette binnenwandelen met je tank :-)

Geplaatst: za sep 28, 2013 3:28 pm
door petaatbmw
ze zien je kommen de volgede zijn kleeren stinken dan lekker naar de naft (benziene) :lol: