Pagina 1 van 1
ojee ojee !!!!
Geplaatst: do aug 30, 2007 9:26 pm
door de wiets
Geplaatst: do aug 30, 2007 9:33 pm
door voodoo
Als een motor versleten is, is ie versleten (ja, dit is wel een open deur) en daar helpt geen zg. wondermiddel als slick 50 aan.
Volgens mij is het weggegooid geld.
Gewoon lekker doorrijen totdat je brommert er echt mee kapt.
gr. voodoo
Re: ojee ojee !!!!
Geplaatst: do aug 30, 2007 9:49 pm
door Cadcatz
Niet aan beginnen...
Wij krijgen die vraag ook wel eens in de garage...en dan geven we datzelfde advies
Anders gezegd: Ook voor auto's zal het bij ons in de zaak nooit gebruikt worden...
Geplaatst: vr aug 31, 2007 9:15 am
door de vlieger
gewoon een degelijke 10W40 en verder regelmatig verversen. Slick is pokke duur en helpt geen flikker, gaat wel 10.000den km mee

Geplaatst: vr aug 31, 2007 10:38 am
door Dyrck
Met slick 50 heb je kans dat de koppeling begint te slippen, omdat dat spul zich ook op de koppelingsplaten gaat afzetten.
Niet in een motor gebruiken dus.
Geplaatst: vr aug 31, 2007 12:15 pm
door Woody
Dyrck schreef:Met slick 50 heb je kans dat de koppeling begint te slippen, omdat dat spul zich ook op de koppelingsplaten gaat afzetten.
Niet in een motor gebruiken dus.
Nou vergeet dat 'kans' maar, het spul gaat overal zitten waar ook olie bij komt.
Ook in de kleine gaatjes waardoor olie bij draaiende delen komt...
Voor auto's en motoren met een droge koppeling wellicht te doen, maar verder, laat maar. Gewoon op tijd je olie verversen, scheelt in de herrie.
Geplaatst: vr aug 31, 2007 4:37 pm
door 2strokerob
In het verleden heb ik wel goede ervaringen gehad met toevoegingen.
FIN25 heeft (of had ,weet niet of het nog bestaat) teflon bestanddelen en zorgde ervoor dat de motor wel mechanisch stiller werd.Maar idd het beste is gewoon op tijd filters en olie wisselen. En bij te veel slijtage, motor of blok wisselen,mzzzls,Rob.
Geplaatst: vr aug 31, 2007 8:10 pm
door ThreewheelFrans
als je maar n droge koppeling hebt is het meestal geen probleem
hoewel,
een BMWgoeroe vertelde me eens dat teflon uit miniscule bolletjes bestaat die de neiging hebben je inwendige oliekanaaltjes te vernauwen, met alle aderverkalkende gevolgen van dien voor het hart van je fiets........
Geplaatst: vr aug 31, 2007 9:48 pm
door de vlieger
Geplaatst: vr aug 31, 2007 9:56 pm
door ThreewheelFrans
meestal trekken voor die tijd bij mij de tapenden al uit het karter, zodat de cilinders los komen, enzomeer enzovoorts, (zowel zijspan als hard en veel willen rijden met een R-serie boxer.....) dus ach, wat zou 't, maar daar heb je natuurlik ook wel gelijk in............
Geplaatst: ma sep 03, 2007 7:19 pm
door de wiets
bedank voor de tips
ik denk dat ik het maar niet ga doen
mazzel : de wiets

Geplaatst: di sep 04, 2007 3:07 pm
door rADt
Je hebt toch ook nog een donorblok voor onder je motor? Is dat geen idee om eronder te hangen.
Geplaatst: di sep 04, 2007 8:36 pm
door de wiets
klopt , ik heb nog een donor blok
maar kan het er nu nff onder zetten
en ik begin een zeeuw te worden
eerst het oude opmaken , dan de nieuwe gaan gebruiken
mazzel : de wiets

Geplaatst: di sep 04, 2007 11:28 pm
door de vlieger