Pagina 1 van 1
huuulluuuuuuuuuuup , blitz doet raar
Geplaatst: zo okt 07, 2007 5:00 pm
door der obergefreiter
heb probleempje , ding bleef stationair niet lopen , wel met gas erop , no problem . na stuk rijden zijn allepijpen even warm, heb vonk op alle bougies ,maar stationair , ho maar . heb stationairschroef aan gedraaid en als ik nu van gassen naar stationair terug ga blijft ie op 3000 toeren staan . start ik hem daarna opnieuw en blijf met tengels van gas af dan blijft ie stationair op 1500 toeren steken en slaat na verloop van korte tijd af . ben niet zo'n mechaniker , dus weet hier iemand wat er loos kan zijn?
Geplaatst: zo okt 07, 2007 7:47 pm
door der obergefreiter
ok, na telefonisch consult bij Dr.jpi euvel gevonden : de luchtfilter zat vol olie. ding d'r uit gesloopt en vervangen door stuk schuimrubber ( werkt en was in voorraad) dus morgen maar ff ergens een nieuwe kopen .
weer kennis vergaard over japse fietsen
Geplaatst: zo okt 07, 2007 10:13 pm
door JPi
Da's superrrr
Je kan die carterontluchting ook loskoppelen en in een apart koelvaatje opvangen. Doe'k al jaren bij swamp.
Voordeel: motor (kleppen en zuigers) en luchtfilter blijven schoon en motor is beter af te stellen.
Nadeel: je moet af en toe het vaatje legen.. (
op tijd dus..)

Geplaatst: zo okt 07, 2007 10:27 pm
door der obergefreiter
zal eens kijken of ik dat oliespugende gat kan lokatiseren .
Geplaatst: ma okt 08, 2007 8:09 am
door JPi
De carterontluchting zit vaak op de kleppendeksel of achter op het blok maar in elk geval op het luchtfilter...
Maakt niet uit waar je 'm loskoppelt en verlengt naar een opvang- reservoir. Wel opletten dat je dat reservoir ook open laat ivm drukopbouw. Ik gebruik een 0.5 l plastic flesje met 1 grote, om de olieslang van de carterontluchting in te douwen en 1 kleinere opening om de overdruk te laten ontsnappen..uiteraard zonder olie..

Geplaatst: ma okt 08, 2007 8:26 am
door Dyrck
Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.
Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.
Gevolg: bijna nooit meer ketting smeren !
Er zit geen copyright op dit ideem, dus iedereen mag het jatten

Geplaatst: ma okt 08, 2007 8:46 am
door rADt
der obergefreiter schreef:ok, na telefonisch consult bij Dr.jpi euvel gevonden : de luchtfilter zat vol olie. ding d'r uit gesloopt en vervangen door stuk schuimrubber ( werkt en was in voorraad) dus morgen maar ff ergens een nieuwe kopen .
weer kennis vergaard over japse fietsen
Mooi dat het zo eenvoudig opgelost kon worden.
Geplaatst: ma okt 08, 2007 12:08 pm
door der obergefreiter
Dyrck schreef:Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.
Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.
Gevolg: bijna nooit meer ketting smeren !
Er zit geen copyright op dit ideem, dus iedereen mag het jatten

hmmmmm, klinkt als gezonde hollandse oplossing, zuinig en prakties . lijkt me wel wat .
Geplaatst: do nov 01, 2007 4:10 pm
door der obergefreiter
zit een raar rammeltje in muh blok , maar alleen als ie in zijn versnelling staat . in z´n vrij hoor ik niks . zal wel weer iets zijn waarvan dealer zegt dat het niet kan of niet bestaat . maar het leijer zal naar grubbenvorst ,al moet ik hem schoppen

Geplaatst: do nov 01, 2007 5:57 pm
door de vlieger
indien nodig sleep ik je wel..... heerlen is nie zoooo ver naar Lottum

Geplaatst: vr nov 02, 2007 2:00 am
door der obergefreiter
ok, blitz dus ook ff buitenwerking , klinkt en voelt als lager probleem in aandrijving . daar ga ik zelf niet aan beginnen dus moet ie naar sleutelboer .gloeiendegloeiendegloeiende .
Geplaatst: vr nov 02, 2007 8:23 am
door 2strokerob
Heb je het geluid ook in vrij met ingeknepen koppeling? Dan zou het druklager zijn...anders vrees ik dat het iets van versnellingsbaklagers is ofzo...succes,mzzzls,Rob.
Geplaatst: vr nov 02, 2007 9:28 am
door JPi
Maar rijdt ie (m/v) wél?? En wat doet ie dán? trillen, rammelen, ???
Geplaatst: vr nov 02, 2007 12:21 pm
door der obergefreiter
ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.
Geplaatst: vr nov 02, 2007 1:59 pm
door rADt
der obergefreiter schreef:ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.
Dat klinkt als het handelsmerk van Ducati, een droge koppeling!