Pagina 1 van 3

wiets help !!!!!!

Geplaatst: za nov 17, 2007 12:19 am
door de wiets
hier een vraagie aan mijn bikers vrienden :(
ik heb een groot probleem :(
de wiets wil wel maar wordt oud en stram :cry:
ik heb , zo als de meeste weten een suz 850 cardan :lol:
maar de wiets wordt oud :cry:
de fiets heeft een nieuw hard maar de wiets niet :cry:
zijn linker arm is volgens de hospikken stuk :cry:
en daar doe je koppeling mee :cry:
die van de XU-UR-NI-UUT is met een kabeltje
en daar is het probleem :cry: :cry:
die wiets kan het niet meer inknijpen zonder om de twee maanden een spuit tekrijgen :cry: :cry:
de wiets is niet zielig , maar hoopt op steun van zijn bikers maatjes 8)
en wijsheid 8) 8)
de wiets heeft gauwe klauwen , en kan veel !!!!!!
en de wiets kent goede vakmensen die nog meer kennen dan hij 8)
maar de wiets denk dat de kabel tezwaar is , en hoopt met zijn fiets over tegaan op olie druk 8) 8)
okee , hier de vraag !!!!!!
is er iemand die weet hoe je met een kabel overgaan kan naar een oliedruk gedoetje ???????
met de wetenschap dat ik alles kan maken !!!!
ik weet dat olie drukt en een kabel trekt
geef lekker ongezoute je idee !!!!! 8) 8)
en ik kijk of ik er iets mee kan :lol: :lol:

mazzel : de wiets

Geplaatst: za nov 17, 2007 12:38 am
door 2strokerob
Vroegah had Struik onderdelen in Leiden een hevelmechanisme voor de koppelingshandel zodat het minder zwaar ging. Niet zo heel duur en makkelijk te monteren.FF Googlen dus.
Waarschijnlijk is er ook vast wel een hydraulische koppeling op te maken,misschien zelfs van Suzuki. Dacht dat de grotere modellen dat hadden maar daar weten de kenners hier meer over,mzzzls,Rob.

Geplaatst: za nov 17, 2007 12:52 am
door Hertog Jan
De bediening verplaatsen naar rechterkant ? Voetbediening ?


Groeten, Hertog Jan

Geplaatst: za nov 17, 2007 8:47 am
door JPi
is beter met de voet, heb hier een omzetter liggen maar ben er niet kapot van moet ik zeggen...

Geplaatst: za nov 17, 2007 9:03 am
door Teevee
Koppelen met je linkervoet, schakelen met twee drukknoppen op je stuur (airshifter).

Afbeelding

Een airshifter onderbreekt ook je ontsteking tijdens het shakelen zodat je alleen nog je koppeling nodig hebt om stil te staan en op te trekken, niet bij het schakelen.
Alleen even opletten dat je niet zomaar je linkervoet neer kunt zetten.

Geplaatst: za nov 17, 2007 9:08 am
door voodoo
Ik denk dat Wiets binnenkort de eerste Suzuki Burgman RAT heeft, hoeft ie ook niet meer te koppelen.

Geplaatst: za nov 17, 2007 9:46 am
door Hertog Jan
:P :P :P :P :P :P :P
Dat zou wel wat zijn :wink:


Groeten, Hertog Jan

Geplaatst: za nov 17, 2007 3:54 pm
door kaiman
Honda VF 750C uit 1981 gehad vroeger zat er standart hudraulik koppling op,misschien naar zo eentje kijken voor weinig cente!

Geplaatst: za nov 17, 2007 4:58 pm
door Teevee
Of je gaat gewoon voor een Yamaha FJR 1300 AS 2007
FJR1300AS - Innovatie in comfort!
De komst van de FJR1300AS is een revolutie dankzij het unieke YCC-S (Yamaha Chip Controlled – Shift). Het enige systeem ter wereld waarbij men met zowel de voet als met de duim kan schakelen en waarbij de koppeling automatisch bediend wordt door de centrale computer (CPU)
Kort en bondig, rijden zonder zelf te hoeven koppelen!
Het apparaat heeft niet eens een koppelingshendel!

Afbeelding

Vast een mooie rat van te maken. :twisted:

Geplaatst: zo nov 18, 2007 12:59 am
door de wiets
maar mensen , ik heb net mijn oude motor een nieuw hart gegeven
ik wil nu niet op zoek gaan naar een nieuwe fiets :cry:
het is zoeken naar een goedkope oplossing voor mijn 8) 8) gebreken :lol: :lol:

mazzel : de wiets :twisted: :twisted:

Geplaatst: zo nov 18, 2007 2:06 am
door der obergefreiter
handschakeling met pook op basis van indirect schakelpookje , en voet koppeling ?

Geplaatst: zo nov 18, 2007 7:34 pm
door rADt
Je hebt in de jaren 80 ook een Guzzi gehad met automaat. Bij 120 kon je doorschakelen naar z'n 2.
Maar dat is inderdaad geen Soes, en dus een andere motor.

Een technische oplossing voor je Soes weet ik niet. Zou zelf aan de pedaal voor voetbediening denken. Maar dan zit je weer met je schakelpedaal of je rem. Dus ook niet gemakkelijk.

Geplaatst: zo nov 18, 2007 7:41 pm
door der obergefreiter
rADt schreef:Je hebt in de jaren 80 ook een Guzzi gehad met automaat. Bij 120 kon je doorschakelen naar z'n 2.
Maar dat is inderdaad geen Soes, en dus een andere motor.

Een technische oplossing voor je Soes weet ik niet. Zou zelf aan de pedaal voor voetbediening denken. Maar dan zit je weer met je schakelpedaal of je rem. Dus ook niet gemakkelijk.

bovendien piste (niet eens lekte) die dingen olie en waren verre van geweldig

Geplaatst: zo nov 18, 2007 7:49 pm
door Redpigeon
Hydr.koppelings hendel, + een koppelings bedienings cilinder + een leidingkje zijn toch bij elke motorsloop zo te verkrijgen en eropknutselen moet toch ook kunnen

Geplaatst: ma nov 19, 2007 2:37 pm
door Vleer
kaiman schreef:Honda VF 750C uit 1981 gehad vroeger zat er standart hudraulik koppling op,misschien naar zo eentje kijken voor weinig cente!
de vf750 f ook. heb net ff gekeken of ik die nog had liggen voor je, maar ik heb de choke eraf geslepen. helaas....