Pagina 1 van 2
puzzelen over schema
Geplaatst: zo jan 27, 2008 7:33 pm
door stitch
Met dit schema ben ik aan het puzzelen.
Wat kan er weg, of moet blijven om met een 1982 te blijven rijden .
Ik denk aan wel of niet verplicht richtingaanwijzers/remlicht etc.
Ik wil zoveel mogelijk weghalen.
--Dus startknop wordt stuk metaal tussen plus startmotor en accu.
--uitknop wordt rode noodknop op midden van balhoofd.
-- Verlichting rechtstreeks vanaf accu, veel LED`s gebruiken.
Dus denk mee, wat kunnen we allemaal weghalen
Greets stitch
Geplaatst: zo jan 27, 2008 7:36 pm
door voodoo
knipperlichten zijn verplicht op motoren van na 1996, die kunnen dus de kliko in!
Remlicht is al verplicht ver voor 1982, die maar laten zitten dus.
succes met de "chop-job"
Geplaatst: zo jan 27, 2008 7:55 pm
door redman
Groot licht indicatorlampje kan er af.Knipperlichtind.lampje kan er af.
Evt km teller/toerentellerverl.kan er af.
En wat doet de clutch switch.Is waarsch startbeveiliging dus kan er ook wel af.
Scheelt alweer wat bedrading.
Succes.
Gr Redman
Geplaatst: zo jan 27, 2008 8:43 pm
door stitch
voodoo schreef:knipperlichten zijn verplicht op motoren van na 1996, die kunnen dus de kliko in!
Remlicht is al verplicht ver voor 1982, die maar laten zitten dus.
succes met de "chop-job"
Oke mooi, knipperlichten weg, scheelt weer iets maken van leds.
Remlicht alleen op achterrem is toch voldoende?
greets stitch
Geplaatst: zo jan 27, 2008 8:46 pm
door stitch
redman schreef:Groot licht indicatorlampje kan er af.Knipperlichtind.lampje kan er af.
Evt km teller/toerentellerverl.kan er af.
En wat doet de clutch switch.Is waarsch startbeveiliging dus kan er ook wel af.
Scheelt alweer wat bedrading.
Succes.
Gr Redman
Het cpmplete tellerwerk was er al af,
clutch switch weet ik ook niet wat hij doet, maar als ik lijntjes vol, gaat er alleen maar ergens een lampje branden volgens mij
Wel een vraagje wat is "rectifier" draad van clutch operated switch loopt hierdoor
greets stitch
Geplaatst: zo jan 27, 2008 8:47 pm
door MZ
stitch schreef:redman schreef:Groot licht indicatorlampje kan er af.Knipperlichtind.lampje kan er af.
Evt km teller/toerentellerverl.kan er af.
En wat doet de clutch switch.Is waarsch startbeveiliging dus kan er ook wel af.
Scheelt alweer wat bedrading.
Succes.
Gr Redman
Het cpmplete tellerwerk was er al af,
clutch switch weet ik ook niet wat hij doet, maar als ik lijntjes vol, gaat er alleen maar ergens een lampje branden volgens mij
greets stitch
Clutch switch, is dat niet de startbeveiliging in de koppeling, zodat je alleen met koppeling in kan starten?
Geplaatst: zo jan 27, 2008 8:54 pm
door der obergefreiter
yep , ik vind het wel een redelijk handig ding . zou hem laten zitten
Geplaatst: zo jan 27, 2008 8:55 pm
door stitch
MZ schreef:stitch schreef:redman schreef:Groot licht indicatorlampje kan er af.Knipperlichtind.lampje kan er af.
Evt km teller/toerentellerverl.kan er af.
En wat doet de clutch switch.Is waarsch startbeveiliging dus kan er ook wel af.
Scheelt alweer wat bedrading.
Succes.
Gr Redman
Het cpmplete tellerwerk was er al af,
clutch switch weet ik ook niet wat hij doet, maar als ik lijntjes vol, gaat er alleen maar ergens een lampje branden volgens mij
greets stitch
Clutch switch, is dat niet de startbeveiliging in de koppeling, zodat je alleen met koppeling in kan starten?
Voor een motor uit 1982 ?????. Denk dat het iets anders is. Moet morgen eerst maar eens kijken of dit ook ergens op de motor zit, of dat het een optie of voor USA is.
Greets stitch
Geplaatst: zo jan 27, 2008 9:08 pm
door MZ
der obergefreiter schreef:yep , ik vind het wel een redelijk handig ding . zou hem laten zitten
Heb um bij mijn Intruder vrij rap eraf gesloopt, kan alleen maar voor storingen gaan zorgen

Heb um onder de tank doorgelust.
Zo ook de schakelaar van de standaardbeveiliging. Lekker doorlussen. Ben er achter gekomen dat de standaard toch wel inklapt als ie nog uit staat in een bocht.

Geplaatst: zo jan 27, 2008 9:10 pm
door MZ
stitch schreef:MZ schreef:stitch schreef:
Het cpmplete tellerwerk was er al af,
clutch switch weet ik ook niet wat hij doet, maar als ik lijntjes vol, gaat er alleen maar ergens een lampje branden volgens mij
greets stitch
Clutch switch, is dat niet de startbeveiliging in de koppeling, zodat je alleen met koppeling in kan starten?
Voor een motor uit 1982 ?????. Denk dat het iets anders is. Moet morgen eerst maar eens kijken of dit ook ergens op de motor zit, of dat het een optie of voor USA is.
Greets stitch
Denk wel dat dat um is.
Geplaatst: zo jan 27, 2008 10:06 pm
door magna
Remlicht zou ik toch graag op m'n voorrem laten zitten, aangezien je deze toch het meeste gebruikt (ook verplicht, mar dat terzijde)
clutch switch is wel degelijk startbeveiliging, niks vreemds hoor, voor een '82 fiets. honda had het toen ook al.
Re: puzzelen over schema
Geplaatst: zo jan 27, 2008 11:43 pm
door Woody
stitch schreef:Ik wil zoveel mogelijk weghalen.
--Dus startknop wordt stuk metaal tussen plus startmotor en accu.
--uitknop wordt rode noodknop op midden van balhoofd.
-- Verlichting rechtstreeks vanaf accu, veel LED`s gebruiken.
Dus denk mee, wat kunnen we allemaal weghalen
Greets stitch
De startknop rechtstreeks vanaf de accu = NIET DOEN! Iedere gek die langsloopt gaat 'knoppies drukken' en als blijkt dat-ie gaat ronddraaien kan je twee problemen krijgen: lege accu en doorgebrande startmotor.
Gelukkig heb je nog een kickstarter, dat dan weer wel...
Re: puzzelen over schema
Geplaatst: ma jan 28, 2008 8:36 am
door stitch
Woody schreef:stitch schreef:Ik wil zoveel mogelijk weghalen.
--Dus startknop wordt stuk metaal tussen plus startmotor en accu.
--uitknop wordt rode noodknop op midden van balhoofd.
-- Verlichting rechtstreeks vanaf accu, veel LED`s gebruiken.
Dus denk mee, wat kunnen we allemaal weghalen
Greets stitch
De startknop rechtstreeks vanaf de accu = NIET DOEN! Iedere gek die langsloopt gaat 'knoppies drukken' en als blijkt dat-ie gaat ronddraaien kan je twee problemen krijgen: lege accu en doorgebrande startmotor.
Gelukkig heb je nog een kickstarter, dat dan weer wel...
Knopie zal waarschijnlijk iets van Militaire massa schakelaar worden.. MET verwijderbare steutel. (Hufterproof

)
En Kickstarter eh ehe niet dus . is zo`n tweepittertje, de 4 cijlinders hadden wel een kicker.
greets stitch
Geplaatst: ma jan 28, 2008 6:59 pm
door dingo
ik begin meestal maar wat te knippen. tot zover gaar het goed.
al moet ik wel bekennen dat ik een soldeerbout en krimpkousjes binnen handberijk heb.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 7:42 pm
door voodoo
volgens mij kunnen de draadjes naar de "spark plug" er ook wel af
Scheelt aanzienlijk in het benzineverbruik